Depozitele si creditele clientilor la Raiffeisen Bank au crescut semnificativ in primul trimestru din 2020

Depozitele si creditele clientilor la Raiffeisen Bank au crescut semnificativ in primul trimestru din 2020

  • Activele totale ale băncii au depăşit 48 miliarde de lei, în creştere cu 18% faţă de martie 2019;
  • Portofoliul de credite al băncii a depăşit 29 de miliarde de lei, o creştere de 10%, an la an;
  • Depozitele clienţilor au trecut de 40 de miliarde de lei, cu 21%, peste valoarea din martie 2019;
  • Veniturile operaţionale sunt de 636 de milioane de lei, în creştere cu 3% faţă de T12019;
  • Profitul net a scăzut cu 21% (an la an), în principal din cauza provizioanelor pentru COVID19;
  • Costurile de risc aproape s-au triplat, la final de martie 2020, faţă de martie 2019;
  • Rata creditelor neperformante a scăzut la 4% în T1 2020 (4,2% în T1 2019).

Activele totale ale Raiffeisen Bank au depăşit 48 de miliarde de lei la 31 martie 2020, o creştere de 18%, an la an. Venituri operaţionale au crescut în T1 2020, fiind de 636 milioane de lei, faţă de 615 milioane de lei, în T1 2019. Profitul net a scăzut cu 21%, până la 140 milioane de lei, în trimestrul întâi al acestui an, faţă de perioada similară din 2019, când a fost de 178 milioane de lei.

Portofoliul total de credite al băncii a ajuns în T1 2020, la 29,2 miliarde de lei, o creştere de 10%, an la an. Împrumuturile noi la termen, acordate clienţilor băncii au crescut cu 20%, creşterea fiind echilibrată pe toate segmentele de clienţi. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienţi au avansat cu 21% (an la an), depăşind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020, proband încă o dată încrederea de care se bucura banca din partea clienţilor săi.

Raiffeisen Bank a depăşit pragul de 700.000 clienţi digitali care folosesc aplicaţiile Smart Mobile şi Raiffeisen Online. Felul în care băncile lucrează cu clienţii se schimbă acum şi mai rapid. Volumul plăţilor online efectuate prin cardurile de debit de către persoanele fizice a crescut cu 70%, în lună martie 2020, faţă de martie 2019. Clienţii băncii optează tot mai mult şi pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinţa demonstrată în mod special de creşterea cu 40% a numărului de plăţi electronice către furnizori. De asemenea şi în cazul tranzacţionării cu cardurile băncii la comercianţi se pot observa creşteri semnificative, de două cifre, atât ca număr de tranzacţii, cât şi ca volum. În noul context de pandemie şi pentru că tranzacţionarea prin canale electronice trebuie încurajată, Raiffeisen Bank a luat măsura eliminării comisioanelor de POS pentru comercianţi, din 16 martie, pentru o lună şi jumătate.

Raiffeisen Bank continua să fie lider pe piaţa cardurilor de credit cu 530.000 de carduri active la 31 martie 2020, iar peste 90% dintre sumele tranzacţionate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.

“În aceste momente este greu să vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că ne servim în continuare clienţii, că le oferim soluţiile potrivite şi că personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de două luni  lucrăm intens şi luăm măsuri care să ajute clienţii – de la amânări de rate până la a nu se mai deplasă până la unitatea bancară pentru a-şi ridica cardul, iar lucrul de acasă pentru o parte semnificativă a angajaţilor băncii a devenit deja rutină. Aşa cum vedem acum lucrurile, vom continua să fim preocupaţi de sănătatea noastră fizică, dar şi de sănătatea noastră financiară pentru a putea reveni la o viaţă normală. Este clar însă că lumea întrega a învăţat şi învaţă lecţii noi, în această perioadă.” a spus Steven van Groningen, preşedinte&CEO la Raiffeisen Bank.

În contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a luat măsuri să-şi protejeze angajaţii şi să sprijine clienţii, furnizorii şi statul. Banca a acordat amânări la plata ratele de până la 3 luni pentru aproximativ 21.000 de credite, iar aceasta a fost o soluţie oferită de bancă imediat după declararea stării de urgenţă. După adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitări sunt fie rezolvate (21.000), fie în curs de procesare.

Clienţii Corporate şi IMM au fost contactaţi pentru a vedea care este  situaţia lor şi pentru a găsi împreună soluţiile potrivite, dacă acestea se impun. Au fost contactate cu prioritate companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt său mediu de criză sanitară. Peste 2500 de IMM-uri au fost deja sprijinite prin amânarea ratelor la credite, prelungirea liniilor de credit sau alte măsuri necesare. Banca a început creditarea şi în programul guvernamental IMM Invsşt. De asemenea, programul Factory by Raiffeisen dedicat finanţării start-up-urilor a fost extins prin includerea ideilor care pot aduce o contribuţie societăţii în acesta perioadă şi avem deja peste 310 proiecte înscrise.

Banca a plătit peste 100 de milioane de lei în lună martie reprezentând plăti către furnizori şi parteneri, dar şi impozite şi taxe către stat. În continuare banca ia măsuri în aşa fel încât să ajute prin toate mijloacele la păstrarea locurilor de muncă în economie, repornirea afacerilor afectate şi susţinerea celor care întâmpină greutăţi.

Angajaţii din Administraţia Centrală şi din agenţii au fost protejaţi şi sprijiniţi în aşa fel încât până în acest moment să raportăm 0 cazuri de infectare în bancă. De la mijlocul lunii martie, bancă a asigurat dezinfecţia spaţiilor de lucru, materiale de protecţie, măşti, mănuşi sau panouri de protecţie.

Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2020 peste 2,1 milioane de clienţi persoane fizice, aproximativ 93.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. De asemenea, în Raiffeisen Bank lucrează 4.871 de angajaţi, în 351 de unităţi în toată ţara şi trei sedii centrale. Banca are în România reţele extinse de ATM-uri(770), POS-uri(22.300) şi maşini multifuncţionale (334).

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0