Un studiu GFK realizat la iniţiativa International Personal Finance, grupul din care face parte Provident România arată că 55% dintre clienţii instituţiilor financiare nebancare din România sunt chibzuiţi cu cheltuielile zilnice şi aproape 7 din 10 susţin că dezvoltarea cunoştinţelor financiare ar contribui la o mai bună gestionare a bugetului de familie şi planificare financiară pe termen lung. Cercetarea a fost realizată pe un eşantion total de 8.040 de clienţi din cele 8 ţări în care este prezent grupul britanic, dintre care 1.034 din România.
Economisirea pe termen lung este principala preocupare a respondenţilor români atunci când caută să obţină informaţii financiare. Peste 30% dintre participanţii la sondaj din România consideră că un nivel mai ridicat de educaţie financiară i-ar putea ajuta să-şi crească economiile, în timp ce aproximativ un sfert spun că ar putea să-şi gestioneze astfel mai bine cheltuielile zilnice şi bugetul lunar de familie. Totodată, 21% sunt interesaţi să-şi dezvolte cunoştinţele financiare pentru a putea realiza investiţii pe termen lung, la bursă sau în imobiliare.
În prezent, 3 din 10 respondenţi spun că reuşesc să facă economii cu regularitate pentru viitorul lor şi al familiei lor. Dintre aceştia, mai mult de jumătate pun bani deoparte pentru pensii private, 10% au economii la bancă şi 6% au realizat investiţii pe termen lung cu scopul de a economisi, arată studiul realizat de compania britanică de cercetare GfK pentru Provident.
„Românii şi-au schimbat obiceiurile financiare în ultimii ani, devenind tot mai atenţi cu cheltuielile zilnice şi mai interesaţi să-şi optimizeze finanţele personale pentru a economisi şi investi pentru viitor. Mai mult, observăm că educaţia financiară a devenit o prioritate, ceea ce reconfirmă strategia noastră de a susţine, încă din 2008, programe ample menite să îmbunătăţească nivelul de cunoştinţe de gestionare şi planificare a bugetului”, a declarat Viktor Boczán, directorul general al Provident Financial România.
Compania susţine platforma de educaţie financiară şi antreprenorială SigurantaFinanciara.ro, lansată în 2013 pentru a oferi românilor informaţii relevante explicate pe înţelesul tuturor.
La nivel european, 4 din 10 respondenţi sunt interesaţi să acumuleze cunoştinţe financiare pentru a-şi optimiza veniturile şi cheltuielile lunare. Cercetarea GfK face parte dintr-o iniţiativă desfăşurată în rândul clienţilor grupului britanic IPF în toate cele opt ţări în care acesta este prezent (România, Bulgaria, Cehia, Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria și Mexic), cu scopul de a identifica percepţiile consumatorilor asupra climatului socio-economic, comportamentul lor de economisire şi creditare şi principalele lor preocupări.
COMMENTS