Emil Bituleanu: Zona bancară cred că va exploata la maxim tehnologia pentru a satiface cerinţele clienţilor

Emil Bituleanu: Zona bancară cred că va exploata la maxim tehnologia pentru a satiface cerinţele clienţilor

Interviu cu Emil Bituleanu, Preşedinte Libra Internet Bank

“Rămânem pe aceleaşi trei paliere de dezvoltare care credem că aduc factorul diferenţiator în piaţă: specializarea şi ultraspecializarea angajaţilor, atenţie la tot ce e nou în tehnologie şi resursa umană motivată şi de înaltă calitate”, ne spune Emilian Bituleanu, preşedintele Libra Bank.

Domnule preşedinte, în primul rând v-aş întreba cum au fost ultimiele 17-18 luni pentru Libra Internet Bank?

Libra Internet Bank a încheiat anul 2018 cu un profit net de 59,4 milioane de lei, în creştere cu 83% faţă de 2016 şi a atins pragul de 4,6 miliarde de lei active nete, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de peste 1%.

Zonele tradiţionale au mers excelent, respectiv Real Estate, Agribusiness, Profesii Liberale. O surpriză foarte plăcută a reprezentat-o segmentul micro şi IMM, pentru care am dezvoltat parteneriate cu instituţii europene, precum Fondul European de Investiţii, prin care le-am facilitat accesul la finanţare.

Atragerea de surse a fost un alt reper al creşterii băncii în 2017. Am dezvoltat parteneriate strategice prin care am promovat depozitele noastre la nivel european şi am intermediat procesul de constituire a depozitelor bancare de către persoane fizice, cu cetăţenie germană, prin intermediul unei plarformei online, SAVEDO.

Ne adaptăm periodic serviciile în funcţie de schimbările pe care le anticipăm, astfel că lucrăm la noi oportunităţi în mediul digital care să permită clienţilor noştri obţinerea, printr-un canal 100% digital, a unor credite de consum sau ipotecare.

Ne preocupă, de asemenea, îmbunătăţirea fluxurilor şi proceselor interne, dezvoltate împreună cu o echipă de peste 70 de IT-işti, pentru a fi aliniate pe deplin la noile tehnologii şi tendinţe în digital banking.

Vă număraţi printre jucătorii cu o dinamică excelentă în pia­ţă: care este reţeta succesului?

Toate realizările şi succesele băncii se datorează în special devotamentului angajaţilor, specialişti cu expertiza pe fiecare linie de business în parte, oameni motivaţi şi implicaţi. Toate acestea sunt susţinute prin sprijinul acţionarilor noştri, rezultând astfel un efort comun pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienţilor noştri.

Sunteţi una din băncile care mizează mult pe tehnologie: cum vedeţi viitorul pieţei bancare? Cum vedeţi competiţia cu fintech şi companiile din telecom?

Zona bancară cred că va exploata la maxim tehnologia pentru a satiface cerinţele clienţilor. În special, dacă ne referim la clienţii persoane fizice sau microîntreprinderi. Rămân, însă, şi zone tradiţionale care trebuie acoperite de specialişti în sucursale; ne referim, de exemplu, la zonele de Agribusiness şi Real-Estate. Cel mai probabil, cele două medii vor convieţui, însă ne putem aştepta să apară posibilităţi alternative de consolidare a relaţiilor personale între clienţii şi consilierii băncii prin apeluri video, fiind o alternativă facilă de a optimiza timpul şi a înlocui contactul uman.

Fintech-urile au deja un avantaj important. Se vor baza iniţial pe sisteme de plăţi sau wallet-uri, dar nu vor rezista oferind servicii doar în zona aceasta. Vor trebui să ajungă în zona de atragere surse/plasare credite. Deci cele mai performante fintech-uri vor aplica pentru licenţe bancare, altele vor dispărea.

Ce noutăţi în domeniu v-au adus succes şi ce anume caută clienţii atunci când vin la Libra Bank?

Domeniile tradiţionale precum Real Estate, Profesii Liberale şi Agribusiness sunt cele care au ajutat cel mai mult la creşterea băncii.

În zona digitală, de asemenea, lucrurile merg excelent, în special pe atragerea de surse.

Ne-aţi obişnuit cu planuri şi investiţii îndrăzneţe: la ce să ne aşteptăm în acest an?

Lucrăm la consolIdarea relaţiilor din zonele tradiţionale, chiar prin soluţii din afara sferei strict financiare. În zona digitală, ne-am consolidat deja poziţia de lider în inovaţie şi vom continua să ne menţinem. Lucrăm la proiecte inovatoare, iar ceea ce simţim este că suntem obligaţi să facem asta, clienţii aşteaptă noutăţi de la noi.

România continuă să fie o ţară cu un nivel de intermediere financiară redus. La fel de prost stă la incluziune financiară şi la educaţie financiară. Cum pot fi rezolvate problemele legate de cei trei indicatori?

Dacă ne dorim o rezolvare cât de cât rapidă, cre­­d că ar trebui să existe proiecte guvernamentale la care sistemul bancar să fie invitat şi motivat să participe. Altfel, lucrurile se vor rezolva în timp, dar lent.

Georgeta Clinca

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0