Urmare a creşterii preţurilor combustibililor, deţinerea unei maşini a devenit tot mai costistoare şi este de aşteptat ca această tendinţă să se menţină, se arată într-un recent studiu realizat de Allianz Risk Pulse, ce analizează problemele privind viitorul mobilităţii.În Germania, prețurile la benzină au crescut cu cel puțin 30% din 2005. În Marea Britanie, costurile de utilizare și întreținere au fost identificate ca reprezentând principalul motiv pentru care o reprezentanţii tinerei generaţii nu conduc o maşină.
Cifrele privind evoluţia vânzărilor şi înmatriculărilor de noi maşini arată o scădere continuă la nivelul Uniunii Europene, de la 15,6 milioane la 12 milioane de autoturisme, în intervalul 2007-2012. Fără să existe vreun tipar, declinul a fost generat, deopotrivă, de evoluţiile înregistrate atât în Vestul Europei, cât şi în ţările din Centrul şi Estul continentului.
România se numără printre pieţele cu cea mai abruptă scădere a vânzărilor de autoturisme noi în ultimii 5 ani, de 77%. Comparativ cu un număr de 315,6 mii de autoturisme noi vândute în 2007, anul trecut cifra a scăzut de peste 4 ori, la puţin peste 72 de mii de unităţi. Dintre ţările europene monitorizate de Allianz Risk Pulse, doar Grecia a înregistrat o dinamică mai accelerată a contracţiei vânzărilor de maşini noi, de 79%, în perioada amintită.
“Scăderea accelerată a vânzărilor de autoturisme noi în România s-a proiectat şi la nivelul pieţei locale a asigurărilor şi, implicit, îşi pune amprenta şi asupra aspectelor privind siguranţa în trafic (…) În timp ce, la nivel European, asistăm la manifestarea pronunţată a tendinţelor de echipare a autovehiculelor cu dispozitive şi sisteme de asistenţă tot mai sofisticate ce urmăresc creşterea siguranţei la volan şi în trafic, în România vârsta medie a autovehiculelor ce formează parcul auto este din ce în ce mai mare ” declară Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări.
În intervalul 2007-2011, numărul de autoturisme cu vechime de peste 10 ani a crescut în valoare absolută cu peste 800.000 de unităţi, de la aproximativ 1,6 milioane, la 2,4 milioane, în ţara noastră. În consecinţă, actualmente, peste jumătate (53,4%) din numărul autoturismelor înmatriculate în România au o vechime de 11 ani sau mai mult.
COMMENTS