Evoluție în acord cu strategia pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață în primul trimestru din 2021

Evoluție în acord cu strategia pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață în primul trimestru din 2021

  • UNIQA Asigurări a raportat la finalul primului trimestru din 2021 o creștere de 8% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 9,2 milioane euro pe această linie de activitate, conform IFRS.
  • UNIQA Asigurări de viață a încheiat primul trimestru al acestui an cu un avans de 25% al vânzărilor, volumul de prime brute subscrise pe segmentul asigurărilor de viață sitndu-se la nivelul de 5,8 milioane euro, conform IFRS.
  • Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA la finalul primelor trei luni din 2021 se situează la nivelul de 1,9 milioane euro, conform IFRS.
  • Experiența clienților rămâne în focus: portalul digital MyUNIQA.

Începutul anului 2021 a marcat o evoluție în acord cu direcțiile strategiei de dezvoltare durabilă pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață. Activitatea de asigurări generale a continuat să se consolideze pe segmentele profitabile, în timp ce asigurările de viață au înregistrat o redresare semnificativă de două cifre procentuale, recuperând din decalajul generat de perioadele anterioare, sub impactul contextului pandemic.

În primul trimestru din 2021, rezultatele pe segmentul asigurărilor non-auto indică un avans de 8%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, susținut de asigurările de locuință, incendiu și accidente ca principali contributori.

Evoluția segmentului de asigurări auto a păstrat ca repere principale obiectivele de îmbunătățire a calității portofoliului CASCO și restrângere a ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă la nivelul portofoliului companiei.

“Avem un start bun în 2021, cu rezultate relevante în direcțiile strategiei de creștere durabilă a activității UNIQA. Evoluția companiei în primele trei luni ne arată că facem pași importanți către redresare în zonele impactate de contextul anului trecut și ne bazăm pe soliditatea financiară a companiei, care ne permite să respectăm promisiunile față de clienții și partenerii noștri, de echipa noastră și, nu în ultimul rând, față de comunitate. Performanța UNIQA este susținută, mai departe, de valoarea pe care suntem hotărâți să o aducem în viața clienților. Ne bazăm pe un model de organizare a activității cu ajutorul căruia adresăm nevoile clienițlor, deopotrivă oameni și companii, într-un mod relevant, pentru o experiență de cea mai bună calitate și o călătorie de durată alături de UNIQA”, a declarat Paul Cazacu (foto), CEO UNIQA Asigurări.

Îmbunătățirea rezultatelor pentru activitatea de asigurări de viață vizează, în special, segmentul bancassurance, cu o creștere de 45% a vânzărilor în primele trei luni din 2021, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Vânzarea produselor tradiționale a continuat, de asemenea, să susțină redresarea pe această linie de activitate, cu un avans de 16% în primul trimestru al anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2020.

“Primele luni ale anului au marcat deja o creștere importantă pentru UNIQA pe segmentele asigurărilor de viață și bancassurance, cel mai puternic impactate de efectele pandemiei. Credem că trendul se va menține pe toate segmentele de asigurări de viață, în condițiile în care aceste soluții de protecție dețin încă o pondere redusă la nivelul pieței, însă beneficiază de un grad tot mai mare de conștientizare cu privire la necesitate în rândul clienților, încurajat de provocările cu care ne-am confruntat cu toții în perioada crizei sanitare. Este un parcurs de durată, însă, prin grijă și o bună înțelegere a nevoilor clienților, vom continua să fim alături de ei cu soluții relevante, simple și accesibile, care îi ajută să își construiască planurile pentru o viață mai bună”, a precizat Radu Brăgărea, Vicepreședinte Directorat UNIQA Asigurări de viață.

Cele două companii UNIQA au încheiat primul trimestru din 2021 cu un volum total al primelor brute subscrise situat la nivelul de 25,2 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 5,7% față de rezultatul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să investească în calitatea experienței și în valoarea oferită clienților, încheind primul trimestru din 2021 cu un nivel optimizat al costurilor administrative, situat cu 7,8 puncte procentuale sub cel înregistrat în aceeași perioadă din 2020.

Valoarea totală a daunelor plătite de UNIQA în primele trei luni din 2021 s-a ridicat la nivelul de 15,7 milioane euro, cu 19% peste cel înregistrat în perioada similară a anului anterior.

Top 3 al celor mai importante daune plătite în primul trimestru din 2021 a totalizat despăgubiri în valoare de 4,2 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale / pierdere de profit și fenomene meteo – furtună / inundație, pentru activități din industriile de bricolaj, energetică și construcții / montaj.

Profitul net total înregistrat de ambele companii UNIQA în primele trei luni din 2021 a fost de 1,9 milioane euro, conform IFRS.

Experiența clienților, în focus: portalul digital MyUNIQA

În cadrul programului de transformare digitală, UNIQA urmărește integrarea tehnologiilor digitale în toate ariile de activitate ale companiei, cu scopul de a livra clienților o experiență bazată pe inovație, relevanță, simplitate și accesibilitate.

De aceea, UNIQA lanseaza portalul digital MyUNIQA, care răspunde nevoilor clienților de a interacționa cu UNIQA utilizând tehnologia digitală pentru acces ușor și rapid la informații relevante, dar și la produsele și serviciile companiei.

În cadrul portalului, consultantul digital ANA este alături de clienții UNIQA, facilitându-le atât serviciul de e-commerce pentru produse de asigurare simple (momentan asigurări de călătorie, urmând a fi disponibile și alte produse de asigurare), cât și plata primelor de asigurare pentru întregul portofoliu de asigurări deținute la UNIQA, indiferent dacă polițele de asigurare au fost emise utilizând serviciul de e-commerce din portal sau în mediul offline, prin interacțiunea directă cu un agent de vânzare.

Totodată, portalul digital MyUNIQA oferă acces la serviciile de notificare a daunelor. Consultantul digital ANA continuă să fie un facilitator important în relația cu clientii UNIQA, pentru toate tipurile de produse de asigurări generale din portofoliul companiei, fiind ușor de accesat în mediul online și disponibil 24/7, gestionând, în prezent, peste 70% dintre notificările de daune aferente asigurărilor facultative CASCO și mai mult de 80% dintre daunele pentru asigurările facultative de locuință.

Accesând portalul MyUNIQA, clienții își pot gestiona datele de identificare și de contact în relația cu UNIQA, iar consultantul digital ANA le va înlesni utilizarea tehnologiei de recunoaștere optică a datelor (OCR) pentru preluarea automată și procesarea digitală a datelor din cartea de identitate. În secțiunea de Notificări, clienții vor primi toate informațiile relevante pentru experiența alături de UNIQA.

Portalul MyUNIQA este o soluție digitală conectată la nevoile și așteptările clienților, optimizată continuu pentru a oferi o experiență la standarde ridicate în interacțiunea cu UNIQA.

UNIQA rămâne în topul companiilor de asigurări cu cele mai puține reclamații

Potrivit datelor recent publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continuă să se numere printre companiile de asigurări din România cu cele mai puține nemulțumiri adresate de către clienți. Astfel, la finalul primului trimestru din 2021, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 41 de reclamații – dintre care 28 unice și 13 conexe, în scădere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiind de peste 200 de ani de experiență ca parte dintr-un Grup internațional cu o prezență tot mai puternică la nivel european, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață continuă să aducă valoare în viața clienților, concentrându-și eforturile în trei direcții principale: dezvoltarea de produse și servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor și optimizarea costurilor prin digitalizare, precum și investiția în calitatea echipei de profesioniști.

Noul model de afaceri al companiei armonizează procesele la nivelul piețelor internaționale, ceea ce permite mobilizarea tuturor competențelor profesionale pentru a adresa nevoile clienților într-un mod personalizat, în funcție de segmentul de care aparțin – Retail, Bancassurance, Corporate & Affinity, oferindu-le produse și servicii de calitate, la nivelul celor mai înalte exigențe.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0