FAN Courier estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri de 72,5 milioane euro, cu 16% mai mult decât în 2013, creştere datorată în cea mai mare parte comerţului online, au anunţat Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai, proprietarii FAN Courier.
„Creşterea cea mai importantă din 2014 ne-a venit din zona de online, zonă unde sunt foarte multe companii cu mari speranţe de creştere, cu cel mai mare potenţial de dczvoltare şi manageri implicaţi. A fost un an peste aşteptările noastre din punct de vedere al creşterii şi estimăm un final de an la fel de bun”, a declarat Adrian Mihai, business development manager FAN Courier, într-o conferinţă de presă.
„Comerţul online a crescut şi va creşte în continuare. Online-ul rămâne regina creşterilor în curierat”, a spus Felix Pătrăşcanu, managing director FAN Courier.
În ceea ce priveşte investiţiile, compania a bugetat pentru anul viitor 8 mil. euro, din care circa 1,5 mil. euro vor fi investiţiile într-un centru de tranzit în Braşov.
„Anul acesta bugetasem investiţii de 4 mil. euro, dar până acum am investit peste 6 mil. euro şi suma va mai creşte până la sfârşitul anului. Investiţiile au mers în principal în flota auto – vă dau doar un exemplu: anul trecut, înainte de noiembrie aveam doar două camioane de 20 de tone şi acum avem 18 asftel de camioane”, a spus Neculai Mihai, general manager FAN Courier.
Reprezentanţii companiei au arătat că în cazul unei firme de curierat, parcul auto se uzează într-un ritm mai ridicat decât la alte tipuri de societăţi, astfel că pentru a evita creşterea cheltuielilor de întreţinere, parcul auto este reînnoit în permanenţă.
Povocarea infrastructurii
Felix Pătrăşcanu a ţinut să precizeze că cea mai mare parte din timpul de livrare este timpul petrecut de şoferi pe şosele. “Indiferent cât de repede îmi încarc eu maşinile în hab-ul din Bucuireşti, oricât de tehnologizaţi am fi, oricâte device-uri ar avea curierii, nu o să ajungem niciodată la timp la Baia Mare, la Satu Mare, la Cluj sau unde vreţi dacă această ţară nu investeşte în infrastructură. Deşi ni s-a promis că taxa din combustibil va merge spre infrastructură. Şi accidentele se produc tot din cauza infrastructurii proaste. Fără infrastructură, degeaba investim!”, a spus Pătrăşcanu.
Pentru hub-ul din Braşov, compania a achiziţionat deja terenul şi pregăteşte licitaţiile pentru proiect. „Prin Braşov trec zilnic 30 de vehicule din parcul auto al FAN Courier, iar sortarea expediţiilor se face manual. Vom înfiinţa acest centru pe un teren de 2,7 hectare, recent achiziţionat. Bugetul alocat se ridică la 1-1,5 milioane de euro. Restul banilor pentru investiţii vor fi cheltuiţi pe echipamente IT şi perfecţionarea salariaţilor, care numără 3.650, cu 650 mai mulţi faţă de începutul anului”, a spus Pătrăşcanu.
Pe lângă investiţiile în parcul auto, peste 1 milion de euro a fost investit anul acesta în IT – achiziţii de PDA-uri, imprimante mobile, aplicaţii software etc.
Pătrăşcanu a afirmat că personalul companiei va creşte cu 10% în 2015, poate chiar mai mult, în funcţie de evoluţia pieţei. El a adăugat că salariile angajaţilor FAN Courier au crescut cu 10% începând cu luna noiembrie.
“La reducerea de 5% a CAS, compania a mai pus 5%. În total, salariile au fost majorate cu 10%. Pe lângă salariu, angajaţii primesc bonusuri cuprinse între 5 şi 10%, în funcţie de performanţe”, a spus Pătrăşcanu.
COMMENTS