- Companiile cheltuiesc mai mult pe tehnologii noi în fiecare an, dar au dificultăți în a extinde proiectele pilot
- Multe întreprinderi nu sunt la curent cu ultimele posibilități ale tehnologiilor mobile și găsesc cu greu furnizorii potriviți
- Furnizorii pot ajuta clienții să depășească aceste probleme, prin evidențierea relațiilor din ecosistemele lor și a valorii comerciale generate de noile tehnologii
Dinamica investițiilor întreprinderilor în tehnologiile emergente rămâne solidă, aproape jumătate (47%) dintre companii investind în inteligența artificială generativă (GenAI), față de 43% anul trecut. 43% dintre respondenți investesc în internetul lucrurilor (IoT) și 33% în tehnologia 5G, o tendință în creștere de la 39% și, respectiv, 27% în 2024. Cel mai recent studiu EY Reimagining Industry Futures subliniază necesitatea ca furnizorii din domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) să își adapteze strategiile, astfel încât să sprijine în mod eficient companiile în realizarea unei transformări digitale de succes.
Procesul decizional din cadrul întreprinderilor este mai larg distribuit la nivelul conducerii superioare executive, 49% dintre respondenții directori generali (CEO) fiind în prezent implicați în strategia tehnologiilor emergente, inclusiv în privința alegerii furnizorilor. Studiul EY a constatat că organizațiile în care directorul general este un factor decizional cheie sunt mai avansate în procesul investițional. Mai bine de jumătate (51%) dintre companiile respondente ale căror directori generali sunt implicați în deciziile privind noile tehnologii investesc în GenAI, comparativ cu 44% dintre organizațiile în care implicarea directorului general este mai redusă.
Companiile au dificultăți în a converti testările de tehnologie în implementări în mediul de producție
În pofida tendinței încurajatoare de creștere a investițiilor în tehnologii emergente, studiul a constatat că prea multe organizații se află încă doar în faza de testare. Un exemplu în acest sens este reprezentat de investițiile în IoT: cu toate că acestea cresc de la an la an, proporția companiilor cu implementări IoT active înregistrează un declin, scăzând la 16% în acest an, comparativ cu 19% în 2024. Implementările active ale tehnologiei edge computing rămân, de asemenea, la același nivel de la un an la altul, 22%, în timp ce doar 1% dintre organizațiile respondente dispun de implementări active ale tehnologiei GenAI.
Rob Atkinson, lider EY UK&I Technology, Media & Entertainment and Telecommunications Market, a declarat: „Pe lângă faptul că reprezintă o provocare pentru deblocarea valorii pe termen lung, neavansarea dincolo de faza de testare înseamnă că organizațiile riscă să nu beneficieze de impactul combinat al diferitelor tehnologii implementate împreună, un domeniu în care aproape patru din cinci organizații (79%) doresc să obțină mai multe rezultate. Ar putea exista, de asemenea, pericolul ca prea multe inițiative privind tehnologiile emergente să se desfășoare în mod izolat, limitând beneficiile comerciale rezultante”.
Gradul de cunoaștere a furnizorilor este redus, ceea ce complică selecția acestora
Companiile consideră că este dificil să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la furnizorii TIC care le pot ajuta cel mai bine în procesul lor de transformare. 73% dintre respondenți au declarat că au nevoie de o mai bună înțelegere a contextului în curs de schimbare al furnizorilor, ceea ce reflectă un mediu în care ecosistemele colaborative, care presupun alianțe între diferiți furnizori de tehnologie, devin o regulă. Mai mult de jumătate (56%) dintre respondenți consideră că nu îi cunosc pe ceilalți parteneri ai furnizorilor lor de tehnologie. În plus, mai puțin de o treime dintre organizații cunosc foarte bine noile posibilități ale tehnologiei mobile, cum ar fi interfața de programare a aplicațiilor de rețea (32%) și segmentarea rețelei (26%).
Cătălina Dodu, Partener, lider Cybersecurity EY South Cluster și Technology EY Romania: „În contextul transformării digitale accelerate, este imperativ ca furnizorii TIC să își revizuiască strategiile pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale companiilor. O înțelegere profundă a afacerii și a contextului specific în care operează clienții este esențială pentru a oferi soluții relevante și eficiente. Colaborarea în ecosisteme și adaptarea la noile tehnologii sunt, de asemenea, cruciale pentru a maximiza beneficiile investițiilor în tehnologie, facilitând astfel o tranziție reușită către un viitor digital.”
Întreprinderile preferă furnizorii care oferă rezultate economice
O treime (33%) dintre respondenții la sondaj au descris furnizorul ideal ca având capacitatea de a oferi rezultate economice cuantificabile și posibilitatea de a oferi acces la un ecosistem de parteneri solid (33%). Capacitatea de a se adapta și de a integra diferite tehnologii este, de asemenea, importantă pentru unul din patru (25%) respondenți. Aceste atribute s-au situat înaintea prețului bazat pe valoare (10%), ceea ce indică faptul că, atunci când evaluează furnizorii, organizațiile nu se uită doar la avantajele legate de costuri.
Apetitul pentru consolidarea furnizorilor înseamnă că îmbunătățirea gradului de conștientizare a clienților este esențială
Problemele întâmpinate de companii în ceea ce privește cunoașterea furnizorilor ar putea duce în cele din urmă la decizii de consolidare a bazei lor de furnizori. Mai bine de o treime (35%) dintre respondenții la sondaj din toate sectoarele intenționează să reducă numărul de furnizori TIC pe care îi utilizează în următoarele 12 luni, o măsură determinată de eforturile de îmbunătățire a securității, de reducerea cheltuielilor totale și de reducerea complexității tehnologice.
COMMENTS