Gala “Best Employer” ediţia 2016, organizată de Aon România, unul dintre cei mai cunoscuţi furnizori de soluţii de management al riscului, a dus la nominalizarea a 11 companii de top din România: Adobe Systems România, Autonom, Edenred România, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Mars Romania şi Royal Canin România (ca parte a Mars în România), MSD România, Nutricia Early Life Nutrition România, Pfizer România, Premier Restaurants România, Sodexo On-Site Services şi Timac Agro România, potrivit unui comunicat de presă.
Companiile câştigătoare ale titlului “Aon Best Employer 2016” au fost desemnate în urma celei de-a patra ediţii consecutive a studiului “Aon Best Employers în România”. La eveniment, au participat aproximativ 120 de persoane, reprezentanţi ai companiilor participante la studiu, dar şi companii interesate de rezultate.
La studiul “Aon Best Employers” de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 repondenţi angajaţi şi 250 de top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale etc.
Potrivit comunicatului remis mass media, rezultatele studiului arată că nivelul implicării rămâne constant, cu o creştere de 1% faţă de anul precedent. Dacă rezultatele la nivel de medie a participanţilor arată un scor de 60% engagement al angajaţilor, companiile Best Employer au un nivel de engagement de 81%.
“Cele mai mari diferenţe între media rezultatelor tuturor participanților şi media rezultatelor companiilor Best Employer se regăsesc în segmentul angajaţilor highly engaged – 19% pentru medie şi 40% pentru Best Employers, dar şi în segmentul angajaţilor disengaged – 16% pentru Medie şi doar 5% pentru Best Employers”, se mai arată în comunicatul remis presei.
Studiul relevă şi care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajaţi în funcţie de mărimea companiei: pentru companiile cu mai putin de 250 de angajaţi scorul este de 71%, el scăzând la 63% în cazul companiilor între 250 și 1.000 de angajaţi şi ajungând la 57% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajați. Cele mai mari diferenţe de percepţie a angajaţilor companiilor Best Employer faţă de medie se referă, potrivit comunicatului de presă, la următoarele arii analizate de studiu: leadership: diferenţă de 23% (77% vs 54%) atunci când este vorba despre impactul avut de echipa de top management asupra implicării profesionale a angajaților; retenţie: diferenţă de 23% (71% vs 48%) referitor la încrederea angajaţilor că organizaţia lor reţine oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.
La fel de relevante au fost şi ariile “corectitudine salarială”, se mai arată în comunicat. Astfel, 67% dintre angajaţii companiilor Best Employer sunt convinşi de faptul că sunt plătiţi pe măsura efortului pe care îl depun în cadrul companiei, faţă de 44% în cadrul Mediei. În privinţa beneficiilor, 71% din angajaţii companiilor Best Employer sunt satisfăcuţi de nivelul beneficiilor oferite de angajator, faţă de 49% pentru angajaţii din Medie.
“Mesajul meu către companii este următorul ”dacă nu ştiţi care este dimensiunea lipsei de engagement în compania voastră, ar trebui să o faceţi! Aflaţi ce cred angajaţii despre voi! Doar aşa puteţi să îi implicați, să îi responsabilizaţi în a face ceva, în loc să aştepte ceva din partea companiei!”, a declarat Virginia Păuna, Project Leader al studiului “Best Employers din România”.
„Best Employer Study” analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angaja’ilor în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY şi STRIVE – care pot fi influenţate de gradul de satisfacţie a angajaţilor cu privire la anumite categorii, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunităţile de învăţare şi dezvoltare, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională, mediul de lucru, colegii, management-ul performant, reputaţia angajatorului, atenţia acordată angajaţilor, recompense si recunoaştere.
“SAY” înseamnă că angajaţii vorbesc pozitiv despre compania angajatoare în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii. Companiile Best Employer au înregistrat anul acesta un nivel de 87%, în timp Media a înregistrat un scor de 70%.
“STAY” presupune că angajaţii îşi doresc să rămână pe termen lung în compania pentru care lucrează, nu se gândesc să o părăsească şi şi-ar recomanda angajatorul prietenilor. Pentru acest an, scorul Mediei a fost de 62%, faţă de scorul primit de Best Employers, de 77%.
“STRIVE” înseamnă că angajaţii depun extra efort în activitatea lor de zi cu zi. Studiul din 2016 arată un impresionant scor de 81% pentru angajaţii din companiile Best Employers faţă de 60% pentru Medie.
În cei 4 ani de desfăşurare a sondajului, Aon a lucrat cu 124 de companii cu un număr total de aproape 94,000 angajaţi, dintre care peste 45,000 au decis să îşi exprime opinia.
Aon plc (NYSE: AON) este unul dintre liderii mondiali în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Aon are 69.000 angajaţi în toată lumea şi clienţi în peste 120 de ţări.
Aon România a fost înfiinţată în 1991 şi a devenit subsidiară a grupului Aon în 2005. Aon România deţine certificatul de management al calităţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers în România puteţi vizita: http://bestemployerseurope.aon.com/ro/
COMMENTS