Peste 145.000 de persoane au ales să investească alături de XTB, casă de brokeraj pe burse internaționale, în primele trei trimestre ale anului 2022. Numărul total al clienților XTB a depășit 567.000 de persoane la sfârșitul lunii septembrie. În plus, profitul grupului XTB a ajuns la peste 152 de milioane Euro, tot la sfârșitul lunii septembrie. XTB tocmai și-a prezentat rezultatele financiare preliminare pentru al treilea trimestru din 2022.
Factorii care au influențat nivelul rezultatelor XTB au fost volatilitatea încă ridicată pe piețele financiare și de mărfuri, precum și creșterea sistematică a bazei de clienți, la fel ca în trimestrele precedente.
„Situația de pe piața energiei, care influențează prețurile mărfurilor energetice, inflația ridicată și volatilitatea pe piața valutară sunt doar câțiva dintre factorii care au încurajat clienții să caute în mod activ oportunități de investiții pe piețele financiare. Acest lucru este confirmat de veniturile din diferite tipuri de active. În astfel de circumstanțe, putem observa efectele construirii sistematice a bazei clienților noștri, care realizează mai multe tranzacții în perioadele de volatilitate crescută. Efectul acestei situații, la fel ca în trimestrele anterioare, este și rentabilitatea mai mare”, declară Omar Arnaout, CEO XTB.
Peste jumătate de milion de investitori aleg XTB
În trimestrul al treilea din 2022, XTB a generat un profit net de circa 50 milioane Euro prin comparație cu aproximativ 23 milioane Euro, cât a generat în trimestrul III al anului 2021.
În total, în primele trei trimestre din 2022, profitul net al XTB se ridică la 152,7 milioane Euro, de patru ori mai mare decât profitul generat în aceeași perioadă a anului precedent.
Veniturile operaționale înregistrate în trimestrul III din 2022 au atins valoarea de aproape 82 milioane Euro, aproape de două ori mai mare decât în trimestrul III din 2021
La rândul lor, costurile operaționale s-au ridicat la circa 28 milioane Euro după 9 luni.
În trimestrul trei al anului 2022, XTB a dobândit aproape 45.000 de clienți, rezultat care, cumulat cu rezultatele din trimestrele precedente ale aceluiași an, ajunge la o valoare de peste 145.000 de clienți noi la sfârșitul lunii septembrie.
Prin urmare, în fiecare dintre cele trei trimestre, compania și-a îndeplinit angajamentul de a obține o medie minimă de 40.000 de clienți noi trimestrial.
Numărul total de clienți, la sfârșitul trimestrului III, a depășit 567.000.
Un indicator important care influențează rezultatul este media numărului de clienți activi, care în T3 a fost de aproximativ 152.000, față de o medie de 112.000 pe tot parcursul anului 2021.
„Datele de achiziție arată că numărul clienților noștri crește sistematic, acesta a și fost unul dintre obiectivele noastre principale pentru acest an. Dezvoltarea tehnologiei face investițiile să fie din ce în ce mai accesibile și mai simple. De aceea ne modificăm constant oferta și introducem modificări care au ca scop creșterea interesului față de serviciile noastre, atât pentru clienții noi, cât și pentru cei existenți. În plus, ne-am intensificat campaniile publicitare cu ambasadorii mărcii. Datorită acestui fapt, de la un trimestru la altul ne consolidăm constant poziția pe piața companiilor de investiții globale”, adaugă Omar Arnaout.
Investitorii preferă CFD-urile
Creșterea volumului trimestrial de tranzacționare cu instrumente CFD realizat de clienții XTB este de 52,7% a/a, de la 1,044 milioane de loturi la 1,594 milioane.
CFD-urile cu suport pe indici au fost printre cele mai căutate instrumente financiare.
Ponderea lor în structura veniturilor din instrumente financiare a ajuns la 37,6%. Aceasta este o consecință a rentabilității ridicate a contractelor bazate pe indicii US 100, WIG20, DAX (DE30) și US 500.
A doua cea mai căutată clasă de active e constituită din CFD-uri bazate pe valute, cu o cotă de 31% în structura veniturilor în al treilea trimestru al anului 2022.
CFD-urile bazate pe mărfuri au reprezentat 27,7% din toate veniturile XTB, iar instrumentele din topul clasamentului acestei clase de active au fost contracte bazate pe prețul aurului, petrolului și al gazelor naturale.
Costuri operaționale mai mari
Costurile operaționale ale grupului XTB în trimestrul al treilea din 2022 s-au ridicat la circa 28 milioane Euro și au fost cu peste 9 milioane Euro mai mari decât în perioada comparabilă din 2021.
Cele mai importante elemente au fost costurile salariale și beneficiile angajaților, fiind rezultatul dezvoltării continue a companiei și, prin urmare, al creșterii locurilor de muncă, precum și costurile de marketing rezultate din activitățile de promovare.
În septembrie, XTB a lansat o campanie globală de marketing, având ca nou ambasador al mărcii pe Conor McGregor, unul dintre cei mai de succes și mai recunoscuți luptători de arte marțiale din lume și unul dintre cei mai bine plătiți sportivi la nivel mondial.
Peste 65 de instrumente noi
Compania fintech, în conformitate cu strategia sa, lucrează constant la îmbunătățirea ofertei.
În trimestrul al treilea, XTB a introdus, printre altele, contracte de tip CFD pentru 30 de criptomonede noi și a adaptat oferta de acțiuni și ETF-uri cu deținere la cerințele clienților, extinzând-o cu peste 65 de instrumente.
Pentru a facilita clienților posibilitatea de a construi și echilibra componentele portofoliilor lor de investiții, XTB a redus, de asemenea, valoarea minimă a ordinului pentru acțiuni și ETF-uri.
COMMENTS