Grupul Austral a atins în 2017 un rulaj de 17 milioane euro

Grupul Austral a atins în 2017 un rulaj de 17 milioane euro

Grupul Austral, unul dintre principalii jucători de pe piaţa produselor şi soluţiilor pentru birou, îşi creşte cu 15% cifra de afaceri şi renunţă, în 2017, la instrumentul clasic pentru achiziţii – catalogul tipărit – în contextul în care 35% din venituri sunt generate deja prin comenzile online. Compania îşi propune ca, în 2020, online-ul să fie sursă pentru 80% din cifra de afaceri Austral.

După o creştere de rulaj de 15% în primul semestru al acestui an comparativ cu 2016, grupul Austral estimează încheierea anului în curs cu o cifră de afaceri de 17 milioane euro, într-o piaţă B2B în care clienţii îşi aleg furnizorul de produse şi soluţii pentru birou în funcţie de capacitatea de a livra comenzi integrate, respectiv de platformele de gestiune şi de comandă pe care le utilizează.

Anul acesta, ponderea vânzărilor online aproape s-a dublat faţă de 2016, ajungând la 35% din rulajul Austral – ceea ce ne confirmă, în România, aceeaşi tendinţă înregistrată în pieţele internaţionale: clienţii caută eficienţă şi valoare crescută pe care să o primească o dată cu fiecare achiziţie pe care o fac – indiferent că este vorba despre companii multinaţionale, antreprenoriale sau start-up-uri”, spune Ligia Roşu (foto), Coordonatorul activităţii de marketing şi comunicare al Austral.

Grupul Austral este primul furnizor de produse şi soluţii pentru birou care, adoptând tendinţa la nivel global, renunţa din 2017 la principalul instrument-suport pentru achiziţiile clasice – catalogul tipărit – şi orientează consumatorul către achiziţii online, bazate pe resurse interactive.

Punem, în 2017, bazele pentru un nou model de business, în care eficienţa să fie cuantificabilă şi vizibilă pentru clienţi: utilizarea catalogul interactiv înseamnă o economie de timp de 80% pentru plasarea unei comenzi, de care aceştia beneficiază în mod direct”, menţionează oficialul companiei.

Pentru a susţine trecerea la achiziţii online, grupul Austral va derula, în 2018, un program de suport tehnic, în baza căruia fiecare achizitor să se familiarizeze cu noul instrument de lucru interactiv şi să folosească la maximum beneficiile pe care le aduce utilizarea acestuia.

Ne dorim să accelerăm ritmul de adoptare a mediilor online, indiferent că vorbim despre comenzi venite din marile zone urbane sau din oraşe mai mici, astfel încât, în 2018, aproximativ 50% din ponderea vânzărilor Austral să vină din achiziţii online. Obiectivul nostru este că, până în 2020, mai mult de 80% din vânzări să provină din acest mediu”, menţionează Ligia Roşu.

În 2017, portofoliul de produse al companiei a crescut cu 350 de titluri noi, în timp ce numărul comenzilor a fost cu 10% mai mare decât în 2016. Cele mai multe comenzi online au venit din oraşele Bucureşti, Cluj şi Timişoara.

Pentru 2018, ţinta companiei este recalibrarea portofoliului de produse şi servicii, respectiv dezvoltarea unor funcţionalităţi noi ale platformei online, care să ofere un proces de achiziţie cât mai facil, într-un timp cât mai scurt, de pe orice terminal.

Redefinirea modelului de business va fi provocarea principală a anilor ce vor urma, pentru piaţa de distribuţie birotică şi papetărie. Cu siguranţă că doar cei care vor ţine cont de modificările noului mediu de business, de mentalităţile noului val de antreprenori, vor fi cei care vor construi business-uri durabile”, mai adaugă Ligia Roşu.

Business cu capital 100% românesc, fondat în 1993, grupul Austral cuprinde companiile Austral Trade, unul din principalii furnizori locali de produse şi soluţii destinate biroului, respectiv Scribant Distribution, reprezentant autorizat şi importator al unor branduri de renume (Schneider, 3M, Carioca, Clairefontaine).

Din 2015, Austral Trade a devenit partener oficial al Office Depot – unul dintre liderii globali în furnizarea de produse şi soluţii pentru birou, având acces direct la experienţa globală şi bune practici în această industrie.

Grupul Austral distribuie în România peste 5.000 de produse de biroticăpapetărie, are 140 de angajaţi, este prezent cu echipe de vânzări în 17 oraşe din România şi îşi desfăşoară operaţiunile folosind resurse logistice proprii.

În cei aproape 25 de ani de experienţă, Austral s-a dezvoltat pe principii de încredere şi transparenţă în toate relaţiile cu partenerii: furnizori, clienţi, echipa internă – şi pe toate componente de business – interacţiune cu piaţa, proceduri de lucru, management al proceselor.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0