- Hyatt are în vedere dezvoltarea unui proiect emblematic al brandului în România: un hotel upper scale în București, cu aproximativ 200 de camere și servicii complete.
- Grupul intenționează să reproducă modelul de succes din Bulgaria, care reprezintă cea mai mare piață din Europa de Est a Hyatt până în prezent.
- Anul 2022 a marcat al 6-lea an consecutiv în care Hyatt a fost desemnată compania de ospitalitate cu cea mai rapidă creștere din lume.
Hyatt, una dintre cele mai importante companii globale de ospitalitate și unul dintre cei mai experimentați operatori internaționali din regiunea CEE, prospectează piața din România ca parte a strategiei sale de expansiune în Europa de Est. Grupul intenționează să își facă intrarea pe piața locală prin dezvoltarea unui hotel upper scale în București, oferind aproximativ 200 de camere și servicii complete, sub managementul Hyatt. Proiectul este anticipat să devină emblema brandului în România.
România se află de ceva vreme pe radarul de dezvoltare al grupului Hyatt, din mai multe motive. Țara are un rol cheie în regiunea Mării Negre, fiind membră a UE și NATO, ceea ce atrage un flux crescut de fonduri și populație. România se poate lăuda cu o sursă bogată de talente creative și antreprenoriale, iar diaspora românească se întoarce aducând cu ea cunoștințe și experiență pentru a contribui la dezvoltarea țării. Bucureștiul, ca număr de locuitori, depășește orașe precum Varșovia, Budapesta sau München, oferind oportunități promițătoare în sectorul hotelier. Recent, Brașov a deschis primul său aeroport internațional, un pas important pentru stimularea turismului. De asemenea, Cluj-Napoca, al doilea oraș ca mărime din România și un important hub IT, este pe cale să atingă 1 milion de locuitori.
„România este o piață foarte atractivă, pe care Hyatt încă nu a reușit să o exploreze. Oportunitățile pentru dezvoltarea unor hoteluri de mari dimensiuni în centrul Bucureștiului sunt rare și, în general, se bazează pe modele de franciză. Obiectivul nostru este să dezvoltăm un hotel full-service, de nivel upper class, sub managementul nostru direct, care să devină emblema brandului în țară. Această abordare ne va permite să ne conectam la piața locală, să dezvoltăm infrastructura și să valorificăm talentele locale. Suntem ferm convinși că această strategie reprezintă cheia succesului pe termen lung. Intenționăm să construim parteneriate cu businessuri locale puternice, așa cum am făcut în Bulgaria, care este cea mai importantă piață din Europa de Est a grupului. Ne propunem să replicăm acest model de succes și în România”, a declarat Takuya Aoyama, VP development în cadrul Hyatt.
Angajamentul Hyatt față de Europa de Est
Prezența Hyatt în Europa de Est a fost marcată de un angajament ferm față de dezvoltarea regiunii. Lunga sa istorie în gestionarea Hyatt Regency Belgrad și Hyatt Regency Thessaloniki din 1990 și, respectiv, 1999, demonstrează dedicarea sa față de piețele din Europa de Est, devenind unul dintre cei mai experimentați operatori internaționali din regiune.
Portofoliul regional al companiei cuprinde 13 proprietăți exclusiviste situate în Bulgaria, Muntenegru, Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Serbia și Ucraina, oferind în total peste 3.395 de camere. Alte 6 proiecte hoteliere sunt planificate în regiune în următorii 3 ani, în țări precum Bulgaria, Estonia, Serbia, Albania și Croația, iar România este următoarea destinație.
Bulgaria este în prezent cea mai mare piață a grupului Hyatt din Europa de Est, cu 6 hoteluri operaționale și un al 7-lea în dezvoltare, programat să își primească oaspeții începând cu anul 2024. Hyatt și-a făcut intrarea pe piața bulgară odată cu deschiderea Hyatt Regency Sofia în 2020, iar în doar 3 ani a devenit lider de piață, pozitionând Bulgaria ca o piață de bază în regiune.
„Europa Centrală și de Est a trecut prin transformări remarcabile. Dinamismul regiunii se datorează, în mod special, companiilor din sectorul privat, înființate cu doar 30 de ani în urmă, care încă își păstrează caracteristicile specifice start-up-urilor: agilitate, curaj și rapiditate, capacitatea de a valorifica oportunitățile. Creșterea economică constantă din regiunea CEE, care depășește Europa de Vest, oferă oportunități semnificative pentru brandurile hoteliere internaționale”, a adăugat Takuya Aoyama.
Amprenta Hyatt în regiunea EMEA și la nivel global
În 2022, Hyatt a atins o etapă importantă, marcând al șaselea an consecutiv în care a fost desemnată compania de ospitalitate cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. Între 2017 și 2022, Hyatt a inaugurat 120 de hoteluri noi (aproximativ 23.200 de camere), dintre care 45% sunt amplasate în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Aproximativ 66% din camerele adăugate se încadrează în segmentele de lux, lifestyle și resorturi.
În regiunea EMEA, Hyatt operează în prezent peste 200 hoteluri, oferind un total de 46.000 de camere, având peste 18.000 de angajați, dintre care 7.000 în Europa. Portofoliul său diversificat include 18 branduri unice, dintre care Hyatt Regency este cel mai reprezentat, cu 47 de hoteluri, ceea ce reprezintă aproximativ 23% din total.
Hyatt se distinge ca grupul de ospitalitate cu cel mai mare număr de hoteluri de lux la nivel mondial, în locații exclusiviste, având o cotă globală de 13% din totalul camerelor de lux disponibile. Grupul deține peste 1.250 de hoteluri, cu peste 304.000 de camere și o echipă de peste 189.000 de angajați care activează în 76 de țări.
Termenul „Hyatt” folosit în acest comunicat se referă la Hyatt Hotels Corporation și/sau la unul sau mai mulți dintre afiliații săi.
Compania Hyatt Hotels Corporation, cu sediul central în Chicago, este un lider global în domeniul ospitalității. La data de 1 septembrie 2023, portofoliul companiei includea peste 1.250 de hoteluri și proprietăți all-inclusive în 76 de țări de pe 6 continente. Oferta companiei include branduri din Colecția Timeless, inclusiv Park Hyatt®, Grand Hyatt®, Hyatt Regency®, Hyatt®, Hyatt Residence Club®, Hyatt Place®, Hyatt House®, Hyatt Studios și UrCove; Colecția Boundless, inclusiv Miraval®, Alila®, Andaz®, Thompson Hotels®, Dream® Hotels, Hyatt Centric® și Caption by Hyatt®; Colecția Independent, care include The Unbound Collection by Hyatt®, Destination by Hyatt® și JdV by Hyatt®; și Colecția Inclusive, care include Hyatt Ziva®, Hyatt Zilara®, Zoëtry® Wellness & Spa Resorts, Secrets® Resorts & Spas, Breathless Resorts & Spas®, Dreams® Resorts & Spas, Hyatt Vivid Hotels & Resorts, Alua Hotels & Resorts® și Sunscape® Resorts & Spas. Filialele companiei oferă programul de loialitate World of Hyatt®, serviciile de management al destinațiilor ALG Vacations®, Unlimited Vacation Club® și Amstar DMC și serviciile de tehnologie Trisept Solutions®. Pentru mai multe informații, vizitați www.hyatt.com.
COMMENTS