Grupul Teraplast: Profit net de 14 milioane lei si o cifra de afaceri în crestere cu 19%, în semestrul I

Grupul Teraplast: Profit net de 14 milioane lei si o cifra de afaceri în crestere cu 19%, în semestrul I

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, a continuat in al doilea trimestru din 2015 sa-si imbunatateasca indicatorii financiari, dupa ce in primul trimestru s-au obtinut cele mai bune rezultate aferente perioadei de extrasezon din ultimii zece ani.
Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara Plastsistem, subsidiara Teraglass (incepand cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizata ca o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova si Politub (entitate controlata in comun ).
Dorel Goia, Presedinte al Consiliului de Administratie Teraplast: “Rezultatele Grupului Teraplast pe primul semestru sunt conforme cu asteptarile noastre, fiind obtinute intr-un context economic in continuare destul de volatil. Principalele provocari in prima parte a anului au fost generate de cresterile cu peste 50% ale preturilor principalelor materii prime, precum si de disponibilitatea redusa a acestora. Am reusit sa gestionam insa cu succes procesele de aprovizionare, astfel incat sa putem sa onoram comenzile clientilor nostri. Suntem in continuare concentrati pe optimizarea modelului de business Teraplast, iar obiectivele noastre pentru anul in curs au in vedere cresterea veniturilor si a profitabilitatii, pentru a aduce valoare adaugata pentru actionari”.
Cifra de afaceri consolidata a Grupului Teraplast a inregistrat o crestere de 19% in primele sase luni din 2015, pana la valoarea de 164,12 milioane lei. Consolidarea include elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass, in procent de 100%, si nu le include pe cele ale firmei Politub. Aceasta din urma, fiind entitate controlata in comun, se consolideaza doar la nivelul profitului, in procent de 50%.
La nivel individual Teraplast a realizat o cifra de afaceri de 117,93 milioane lei, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cifra de afaceri a Teraplast din semestrul I 2015 nu include pentru perioada aprilie-iunie 2015 veniturile din linia de business tamplarie termoizolanta, transferul de activitate pe compania Teraglass realizandu-se incepand cu luna aprilie 2015. Linia de business tamplarie termoizolanta a avut in primele trei luni din 2015 o contributie de 13% in cifra de afaceri totala a Teraplast. Incepand cu trimestrul II veniturile companiei Teraplast sunt generate de trei linii de business, si anume: instalatii, granule si profile tamplarie.
Evolutia cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost sustinuta de cresterile inregistrate de pietele concordante, in primele sase luni ale anului lucrarile de constructii crescand cu peste 10%. Toate liniile de business ale Grupului Teraplast au avut o contributie pozitiva in cresterea cifrei de afaceri si majoritatea au inregistrat cresteri peste evolutia pietei, fapt care s-a produs pe fondul castigarii de cota pe piata interna si ca urmare a cresterii livrarilor pe pietele externe cu peste 12%, fata de perioada similara a anului trecut.
Grupul Teraplast detine pozitii de top pe o mare parte din pietele pe care activeaza. Compania-mama Teraplast este intre primii trei jucatori din piata pe segmentele de canalizari exterioare, canalizari interioare, granule si lambriuri, iar subsidiara Plastsistem detine pozitii de top de pietele de panouri sandwich si structuri metalice zincate. In doar doi ani, Plastsistem a reusit sa se pozitioneze pe locul doi in piata de elemente structurale zincate, cu o cota de 28% in 2014 (conform Neomar).
In perioada analizata, profitul net al Grupului Teraplast s-a cifrat la 14,06 milioane lei, fata de 4,52 milioane lei, valoarea obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut.
La nivel individual, compania-mama Teraplast a realizat un profit net de 11,19 milioane lei, fata de 1,53 milioane lei in primul semestru din 2014. Evolutia profitului net la nivel individual a fost sustinuta in principal de imbunatatirea semnificativa a performantei operationale, Teraplast realizand in primele luni din 2015 un profit operational in valoare de aproape 12,93 milioane de lei, fata de 2,73 milioane lei in perioada similara din 2014. Din valoarea realizata din activitatea operationala, aproximativ 0,5 milioane lei reprezinta venituri din tranzactii nerecurente. Profitul net a fost de asemenea sustinut de imbunatatirea rezultatului financiar, ca urmare a veniturilor obtinute din dividende. In perioada ianuarie-iunie 2015, Teraplast a incasat de la subsidiara Politub dividende in valoare de 1,5 milioane lei, ca urmare a repartizarii profitului din anul 2014.
EBITDA la nivel de Grup Teraplast este de asemenea in crestere, acest indicator cifrandu-se la peste 21,84 milioane lei, raportat la 11,48 milioane lei, in perioada similara din 2014. La nivel individual, compania Teraplast a realizat o EBITDA de 18,94 milioane de lei in primele sase luni din 2015, comparativ cu 2,5 milioane lei anul trecut.
Edit Orban, Director Financiar Teraplast: „Pozitia financiara a Teraplast este vizibil imbunatatita fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe de o parte ca urmare a masurilor operationale implementate, iar pe de alta parte in urma actiunilor de eficientizare financiara. Imbunatatirea retetelor de fabricatie, cu aportul departamentului nostru de cercetare, si investitiile in cresterea productivitatii au fost principalele motoare de crestere pentru rezultatul operational. In cazul rezultatului financiar, trecerea de la pierdere financiara, la profit financiar s-a produs pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobanzile, ca urmare a diminuarii valorii datoriilor si ca urmare a renegocierii contractelor de credit existente, dar si pe fondul scaderii cheltuielilor cu diferentele de curs valutar. Suntem in acest moment echilibrati din punct de vedere financiar si preconizam ca vom reusi sa realizam cifrele bugetate pentru acest an”.
In primele sase luni ale anului 2015 datoriile catre institutiile de credit ale Grupului Teraplast au scazut cu aproape 26%, fata de perioada similara din 2014. In aceeasi perioada datoriile companiei-mama Teraplast s-au diminuat cu 22%, raportat la acelasi interval al anului trecut. In structura, datoriile pe termen lung ale Teraplast sunt mai mici cu 0,54 milioane lei fata de primul semestru al anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusa cu 10,88 milioane lei.
Pe langa implementarea proiectelor operationale, in primele sase luni din 2015 ne-am focusat de asemenea pe imbunatatirea cash-flow-ului Grupului, iar ca rezultat disponibilul din conturi a crescut de la 1,16 milioane lei in primul semestru din 2014, la 5,82 milioane lei in perioada similara a acestui an. In cazul companiei-mama disponibilul din conturi a ajuns la 4,04 milioane lei in primul semestru al anului, fata de 0,79 mil. lei, in aceeasi perioada a anului precedent.
Creantele companiei Teraplast sunt in crestere in primele sase luni, pe de o parte pe fondul evolutiei cu peste 14% a cifrei de afaceri, iar pe de alta parte ca urmare a transferului liniei de business tamplarie termoizolanta pe compania Teraglass, impactul transferului in valoarea creantelor fiind de 9,18 milioane lei. In plus, in prima jumatate a anului Teraplast a asigurat o parte din portofoliul de clienti, ceea ce a permis extinderea termenelor de plata pentru acesti clienti. Compania continua insa politica prudenta de acordare a creditului comercial si monitorizeaza constant lichiditatea clientilor sai. La nivel consolidat creantele Grupului Teraplast au inregistrat o crestere de 23% in prima jumatate din 2015, raportat la aceeasi perioada din 2014.
Investitii in perioada ianuarie-iunie 2015
Grupul Teraplast a realizat in primele sase luni din 2015 investitii totale in valoare de 9,94 milioane lei. Pentru intregul an Grupul si-a propus un program de investitii in valoare de peste 19 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate inspre achizitia de echipamente.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0