Idea Bank, noua bancă din sistem lansată anul trecut după preluarea Romanian International Bank de către grupul polonez Getin, a atras în primele 12 luni de funcţionare peste 20.000 de clienţi noi. În primul an de la lansare, numărul solicitărilor de credit a depăşit 15.000 şi circa 11% din volumele acordate prin sucursale au fost credite solicitate on-line.
E drept, banca a avut în anul 2015 pierderi de 35 milioane de zloţi polonezi (echivalentul a 8,32 mil. euro), faţă de un rezultat pozitiv, de 21 mil. zloţi polonezi, în 2014, potrivit cifrelor oficiale date publicităţii de grupul-mamă, Getin Holding.
Există şi alte veşti bune: cheltuielile cu provizioanele s-au redus într-un interval de 12 luni cu 24%, la aproape 12 milioane de zloţi polonezi. Mai mult, activele băncii poloneze ajunseseră la sfârşitul anului 2015 de 1,27 miliarde de zloţi polonezi (peste 292 mil. euro), în creştere cu 33% faţă de anul precedent, echivalând cu o cotă de piaţă de circa 0,299% la finalul lunii martie 2016.
De remarcat şi premiera cu care Idea Bank a surprins piaţa locală în luna trecută, când a devenit prima banca din piaţa românească ce emite carduri de credit la distanţă. Clientul este contactat telefonic, i se solicită câteva poze ale unor documente, cartea de identitate şi un acord formal de interogare a bazei de date a ANAF. Identitatea clientului mai este verificată şi solicitând acestuia să transfere din orice cont bancar într-un cont indicat Idea Bank o sumă simbolică (de ex., 1 leu), proces care presupune că respectivul client a mai fost verificat şi de altă bancă.
Ulterior, banca face scoringul, stabileşte plafonul de creditare, emite cardul şi îl transmite beneficiarului prin curier, care preia de la client în original acordul de interogare a bazei de date ANAF sau adeverinţa de venit.
Idea Bank nu percepe niciun comision pentru emiterea cardului, suportând în acelaşi timp costurile de curierat. Cardul de credit este gratuit în primul an şi ajunge la client în maximum trei zile lucrătoare.
COMMENTS