Punct final într-o dispută de anduranţă care a consumat prea mult timp şi prea multe energii. Sentinţa ICCJ a stabilit că dobânzile sunt calculate corect, însă BCR va propune clienților oferte de dobândă la nivelul actual al pieței, urmărind o relație amiabilă și de încredere cu clienții săi.
Deși instanța a stabilit ca cei 120 de clienți angrenați în proces să plătească cheltuieli de judecată, BCR nu va solicita recuperarea sumelor respective.
Există 160.000 de beneficiari ai soluțiilor comerciale oferite de BCR clienților pentru a depăși problemele financiare și provocările contextului economic: 100.000 refinanțări, 30.000 restructurări ale creditelor, 30.000 de beneficiari ai campaniei de scădere a ratelor.
În cadrul procesului colectiv iniţiat de un grup de clienţi, reprezentaţi de casa de avocatură Piperea şi Asociaţii, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) a stabilit că nu există clauze abuzive în contractele de credit cu dobândă variabilă ale BCR.
Sentinţa este identică cu alte 6 decizii anterioare ale ICCJ care au stabilit că, nu există clauze abuzive în contractele BCR, motivând următoarele:
Este incorectă echivalarea „dobânzii de referinţă variabile” cu rata EURIBOR;
Instanțele nu pot ignora termenii contractului dintre clienți și bancă, interpretând greşit sau atribuind alt înţeles angajamentului contractual al părţilor;
Clauzele din contract sunt clare şi exprimă voinţa reală a părţilor, care au agreat modul de calcul a dobânzii variabile;
Deși instanța a stabilit ca cei 120 de clienți angrenați în proces să plătească cheltuieli de judecată, BCR nu va solicita recuperarea acestora și va face clienților oferte comerciale la nivelul actual al pieței, pentru a încheia amiabil orice diferend şi pentru a consolida o relaţie pe termen lung cu aceştia. Banca se află într-un proces de negociere constructiv cu un grup anterior de aproximativ 200 de clienţi reprezentaţi de aceeaşi casă de avocatură.
Abordarea face parte din strategia BCR de a soluţiona prin parteneriat şi reconciliere amiabilă orice diferend comercial cu clienţii săi. O abordare echilibrată între interesul de afaceri al băncii și interesul clienților este soluția constructivă pe termen lung, iar banca urmărește cu prioritate întelegerea situației financiare a clienților și identificarea soluțiilor comerciale adecvate.
160.000 de clienți ai BCR sunt deja beneficiari ai soluțiilor comerciale oferite de bancă pentru a depăși problemele financiare și provocările contextului economic:
100.000 de clienți sunt beneficiari ai refinanţărilor oferite de bancă între anii 2010 – 2015;
30.000 de clienţi ai băncii au primit sprijin și soluții de restructurare a creditelor (extinderea maturității, amânare la plată, reducerea temporară a ratelor)
30.000 de clienţi, aflaţi in imposibilitatea ajustării costului creditelor, din cauza scăderii valorii garanţiilor şi a veniturilor, au beneficiat de scăderea ratei lunare în medie cu 20% în urma programului Scade Rata.
BCR a făcut pași decisivi și va continua construcția unei afaceri responsabile, bazată pe respectarea reglementărilor de protecție a consumatorilor, pe integrarea solicitărilor clienților în procesele de bază ale băncii, precum și pe inițiative solide de educație financiară a clienților, cu privire la îndatorare și administrarea finanțelor personale.
Într-un mediu legislativ stabil și modern, soluțiile comerciale și economice raționale pot rezolva problemele financiare și sociale. Abordarea comercială a BCR se concentrează pe servicii bancare pe termen lung și preocupare față de oameni în primul rând.
COMMENTS