Incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România: serverele băncii au cedat preţ de 10 ore

Incident excepţional şi fără precedent în istoria ING România: serverele băncii au cedat preţ de 10 ore

Sâmbătă, 10 septembrie, în centrul de date al ING Bank, în timpul unui test planificat pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00.

Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro. În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată.

“Am activat de urgenţă procedurile şi planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situaţii. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienţi, management al produselor, comunicare şi conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului”, se arată în comunicatul băncii.

Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care banca le efectuează regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplină integritate a datelor, instituţia de credit a efectuat o copie adiţionala a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor.

La ora 21.15 a fost restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale începând cu ora 23.00.

“În prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepţional, monitorizăm îndeaproape evoluţia situaţiei împreună cu furnizorii şi luăm măsuri adiţionale pentru a asigura derularea normală a operaţiunilor. Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, SMS, mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi.”, se mai precizează în comunicat.

Banca şi-a cerut scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii şi şi-a asumat responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, banca declară că va returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate în ziua de 10 septembrie şi că va acoperi costurile adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0