ING Bank România a înregistrat în 2014 un profit brut de 340 milioane RON, în creștere cu 19% față de anul anterior iar portofoliul de credite a crescut cu 13% față de 2013, ajungând la 11.195 milioane RON. Cota de piață în creditare a crescut la 4,8% în 2014 de la 4,1% în 2013 iar cota de piață în fonduri atrase s-a ridicat la 6% în 2014 comparativ cu 5,7% în anul anterior.
Rezultat extraordinar bazat pe un model sustenabil de creştere
ING Bank România a încheiat anul 2014 cu un profit brut record de 340 milioane RON*, în creștere cu 19% față de anul anterior. Rezultatul extraordinar vine ca urmare a creşterii veniturilor şi scăderii costurilor cu provizioanele de risc, cu 40% mai mici faţă de 2013.
Veniturile au înregistrat de asemenea o creştere de 4%, ajungând la 918 milioane RON în 2014 faţă de 883 milioane RON în 2013, în contextul creșterii volumului de activitate și în pofida diminuării continue a ratelor de dobândă din piaţă. Raportul costuri/venituri s-a păstrat stabil faţă de anul anterior, situându-se la 55% în 2014 faţa de 54% în 2013. Costurile operaţionale au înregistrat o creştere de 6% generată de investiţiile în tehnologie şi infrastructură IT ajungând în 2014 la 507 milioane RON faţă de 478 milioane RON în anul anterior.
Portofoliu de credite și fonduri atrase în creștere
Portofoliul de credite s-a majorat cu 13%, ajungând la 11.195 milioane RON faţă de 9.870 miloane RON în 2013, creşterea fiind influenţată de dezvoltarea activității pe toate segmentele de clienți, cu o contribuţie echilibrată a acestora. Cota de piaţă în creditare a crescut la 4,8% în 2014 comparativ cu 4,1% în 2013, înregistrându-se o creştere accelerată a creditării în RON. Fondurile atrase au crescut de asemenea la 14.019 milioane RON, cu 8% mai mult faţă de anul anterior.
Continuăm creşterea pe piaţa locală
„Anul 2014 a fost un an de creştere sanătoasă pentru noi şi a marcat aniversarea a 20 de ani de când ING Bank a intrat pe piaţa locală. Cu această ocazie, ne reafirmăm angajamentul de continuitate pe piaţa din România, o ţară de importanţă strategică pentru grupul ING. În 2015 vom urmari strategia de creştere, vom consolida diviziile mature de retail și corporate și vom continua creșterea accelerată în segmentul IMM”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Creditare pentru persoane fizice exclusiv în RON
Și in 2015, ING Bank își menține strategia de creditare pentru persoane fizice, oferind credite ipotecare doar în moneda naţională.
În 2014, ING Bank şi-a consolidat oferta prin introducerea unor produse noi (Prima Casa) şi eficientizarea proceselor interne – credite pre-aprobate pentru persoane fizice şi un sistem de aprobare rapidă de credite pentru IMM-uri.
COMMENTS