ING Bank: venituri totale de peste un miliard lei în 2015, în creştere anuală de 13%

ING Bank: venituri totale de peste un miliard lei în 2015, în creştere anuală de 13%

Michal-Szczurek-ING

În 2015, ING a atras 96.000 clienţi individuali activi, ajungând la un total de 866.000. Motoarele principale de creștere au fost noul ING Card Complet cu costuri zero pentru cei care aleg să îşi păstreze veniturile la ING, soluţia „Portează-ţi Banii!”, care oferă oricui doreşte libertatea de a-şi muta salariul rapid şi simplu la banca pe care o preferă și Creditul Instant pentru nevoi personale. Acest nou produs a făcut procesul de creditare foarte simplu și rapid – este nevoie de 10 de minute pentru a obține un împrumut pentru nevoi personale, fără a fi necesare documente de venituri.

 

La sfârșitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienţi a ajuns la circa 14,5 miliarde lei, cu 29% mai mare decât la sfârșitul anului 2014 și semnificativ mai mare decât creșterea pietei, de numai 3%. ING deţine astfel o cotă de piață în creditare de 6,3%, de la 4,8% la sfârșitul anului 2014.

Creşterea a fost echilibrată, atât în segmentul de retail cât şi în cel corporate, unde ING s-a clasat al doilea jucător pe piața creditelor sindicalizate, cu 7 mandate de Aranjor principal. Creditarea IMM-urilor a avut cea mai mare creștere, de 77% față de anul precedent. Activitatea de creditare în moneda naţională a înregistrat o creștere de 60% până la 8.658 milioane RON.

Depozitele atrase au crescut de asemenea, ajungând la 18,556 miliarde lei la sfârșitul anului 2015, cu 29% mai mult faţă de sfârșitul anului 2014, astfel încât cota de piață în depozite a ajuns la 6,9%, la sfârșitul anului 2015, comparativ cu 6,0%, la sfârșitul anului precedent.

Profitul brut obţinut de ING România în 2015 a fost de 392 milioane lei, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Venitul total a ajuns la peste 1 miliard lei, mai mare cu 13%, în urma creșterii afacerii, a portofoliului de clienţi şi a volumului activităţii acestora.

 

„Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii, cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanțarea noastră pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare. De asemenea, pentru clienţii individuali am creat produse care să le simplifice si îmbunătățească viața”, a declarat Michal Szczurek (foto), CEO, ING Bank România.

 

În 2015, costurile totale au crescut la 575 de milioane de lei, cu 9% mai mult față de anul anterior, în principal datorită creșterii activității, investiţiilor în dezvoltarea infrastructurii IT şi aplicaţii de business, costurilor de reglementare (de 4,6 milioane lei) şi noi angajaţi.

 

Costul de risc a scăzut la 55 milioane lei în 2015, de la 60 milioane lei în anul precedent, demonstrând o politică de creditare prudentă de gestionare a riscului de credit. Raportul cost/venituri (C/I) a scăzut uşor, situându-se la 56%, în timp ce randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 24%, de la 20% în 2014.

Accentul pe IMM-uri, prin automatizarea procesului de creditare, creşterea echipei de consultanţă şi adaptarea soluţiilor bancare la profilul și nevoile IMM-urilor, a generat o creștere a activelor de 77% și de 36% în baza de clienţi, ajungând la 7.000 clienţi IMM la sfârșitul anului 2015.

Clienții ING folosesc din ce în ce mai mult canalele digitale și în special mobilul. În 2015, numărul de contacte în ING Home’Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decât în 2014, în timp ce operațiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane în 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a susţine ritmul de dezvoltare, 108 dintre cei 309 nou-angajaţi în 2015, au fost din domeniile IT, digital și Business Intellingence.

ING Bank, banca-mamă, a înregistrat în 2015 un profit net de 4,219 miliarde euro, cu 23,2% mai mare decât în 2014. Această îmbunătățire a fost determinată în principal de câştiguri mai mari din dobânzi pe fondul creșterii puternice a creditării și de costuri de risc mai mici în ciuda unei creșteri substanțiale a costurilor de reglementare. Randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 10,8% de la 9,9% în 2014.

ING România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 33 de milioane de clienţi individuali si companii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0