Odată cu libera circulație a persoanelor la nivelul Uniunii Europene era de așteptat ca fenomenul migrator să se întețească și, dat fiind faptul că mulți dintre români au lăsat familiile acasă, evident că o parte consistentă a venitului obținut să fie trimis în țară.
Mărturie stau cele peste 2 miliarde de dolari primite de români, anul trecut de la “apropiații din străinătate”. Potrivit statisticilor oferite de Banca Mondială, în 2014 s-a trimis 1 miliard de dolari din Italia, 792 milioane de dolari din Spania și 451 milioane de dolari din Germania, în timp ce principalele țări care au primit bani din România au fost Spania (127 milioane de dolari), Republica Moldova (109 milioane de dolari ) și Italia (71 milioane de dolari).
Sumele din Italia și Spania rezonează cu numărul mare de imigranți români aflați pe teritoriile acestor țări. În 2014 fiind aproximativ 1 milion de români în Italia, conform Institutului Italian de Statistică și aproximativ 900 de mii în Spania (Institutul Spaniol de Statistică). Și totuși, se pare că trendul cu pricina este se schimbă, date fiind evenimentele ce s-au evidențiat în urma crizei din 2008. Șomajul accentuându-se vizibil pe teritoriul țărilor mediteranene, românii s-au îndreptat către Nordul continentului european, către Marea Britanie și țările scandinave.
Ca urmare a fluxuri menționate observăm că furnizorii globali de servicii de transfer al banilor și serviciilor de plată și-au intensificat activitatea la nivelul țării, piața românească clasându-se pe locul cinci în Europa Centrală și de Est, primind peste 3,4 miliarde de dolari numai anul trecut, potrivit Băncii Mondiale. Cele peste 3500 de filiale MoneyGram din România reprezintă dovada celor menționate. “Pentru a răspunde unei cereri tot mai mari în țară, ne-am extins rețeaua de locații partenere la peste 3500 de filiale, astfel încât să putem permite românilor să trimită și să primească bani în mai puțin de 10 minute de la oricare din cele 350.000 de filiale globale MoneyGram” a declarat Radu Pojoga, directorul regional MoneyGram pentru Europa de Sud-Est în cadrul evenimentului dedicat deschiderii unui nou birou MoneyGram în București.
Dacă ar fi să creionăm tipologia cea mai des întâlnită a clientului român care trimite bani în țară prin MoneyGram observăm faptul că acesta se încadrează de cele mai multe ori generației a-II-a sau a-III-a, este doritor de a se retrage acasă și nu preferă metoda de transfer prin bancă.
Alexander Hoffmann, Vicepreședintele Executiv al Departamentului de Business Developement & Global Product a întărit acest aspect: “Trasferul de bani joacă un rol vital, atât pentru românii de acasă cât și pentru cei din străinătate, mai ales pentru cei care doresc să se întoarcă și care trimit bani pentru a pregăti acest lucru.”
Potrivit declarațiilor reprezentanților la evenimentul cu pricina, transferul de bani prin MoneyGram se adresează în principal populației nebancarizate din România, relativ mare comparativ cu media Uniunii Europene, punctele de lucru care se regăsesc în partea de retail (Carrefour, Orange, Payzone) fiind cele mai active. De aici înțelegem și de ce prioritară în România este extinderea MoneyGram în partea de retail și nu implementarea posibilității de retragere a banilor de la ATM, urmând ca și acest lucru să se întâmple în viitor, conform spuselor lui Radu Pojoga, directorul regional MoneyGram pentru Europa de Sud-Est.
COMMENTS