Pe data de 19 februarie a.c.a fost inaugurat cel de-al zecelea restaurant din Bucureşti, situat în Centrul Vechi al capitalei, al lanţului românesc Salad Box. Parte a francizei lansate în anul 2012, localul de pe strada Franceză este rezultatul unei investiţii de 70.000 euro
„Cu siguranţă faci mai mulţi bani pe locaţiile de Mall, în România, căci noi nu avem încă o cultură stradală, dar asta se va schimba! (…) Noi am decis să deschidem încă o locaţie în Bucureşti, în Centrul Vechi, căci este un loc foarte important din punct de vedere strategic, atât din prisma clienţilor cărora ne adresăm, căci aici sunt multe clădiri de birouri, cât şi din cea a turiştilor” a declarat Dan Isai, CEO Salad Box,
O altă potenţială locaţie stradală ar fi Piaţa Victoriei, conform spuselor lui Dan, dat fiind faptul că se mizează pe zone centrale cu clădiri de birouri şi pe tipologii ale clienţilor modelate de criterii precum: persoane cu vârsta cuprinsă între 20-35 de ani, majoritare de sex feminin (70%), studii medii şi salarii medii.
În cadrul evenimentului, francizorul Sorin Bulai a specificat motivele pentru care a ales să investească în Salad Box: „Am ales Salad Box pentru că este un concept original pe piaţa din România, ce răspunde unor trenduri în creştere: nevoia consumatorilor de a avea o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, bazată pe ingrediente proaspete, şi nevoia oamenilor de a avea mai mult timp liber. Salad Box vine cu un sistem de franciză testat în timp, bazat pe operaţiuni şi procese simple şi eficiente, ce garantează recuperarea investiţiei iniţiale şi o rată de profitabilitate rezonabilă(…) a specificat acesta.
Lansarea a fost condimentată de prezenţa Anei Morodan, unul dintre cei mai cunoscuţi fashion bloggeri din România, care a precizat faptul că un astfel de business este un model de urmat: „Mă mândresc foarte mult cu tinerii care reuşesc să schimbe mentalităţi şi care dovedesc că se poate şi în România dacă munceşti foarte mult şi dacă eşti dedicat. Şi aici se pot dezvolta business-uri frumoase, oamenii se susţin, se ajută, ceea ce contează foarte mult. Mă inspiră astfel de afaceri şi astfel de oameni.”
Detalii cu privire la Lanţul Salad Box
Investiţia este mult mai mică în România, dar şi rata profitului este considerabil mai mică decât cea a locaţiilor din afara ţării.
Dan Isai, a explicat faptul că în România, Salad Box vinde salate cu 4-5 euro, în alte ţări cu 8-9 euro în medie, iar în Anglia, cel puţin se ajunge la 10-11 euro. Materiile prime au aproximativ acelaşi preţ şi chiriile sunt mai mici. Conform spuselor acestuia, deşi salariile angajaţilor din celelalte ţări sunt mai mari, compensează mult cele menţionate anterior, astfel rata profitabilităţii este mai mare decât în România. Totodată, concurenţa este mai mare în afară, dar oamenii sunt mai deschişi acolo, având deja însuşită cultura ‘’healthy food’’. „Investiţia este mult mai mică în România, dar şi rata profitului este considerabil mai mică decât cea din locaţiile din afară. Deşi salariile angajaţilor sunt mai mari în afară, ne vindem produsele la un preţ mai mare (…), materiile prime au aproximativ acelaşi preţ, iar chiriile sunt în unele locuri mai mici, ceea ce compensează considerabil” a declarat Dan Isai.
Aşteptări pentru 2016
Conform conducerii cifra de afaceri va creşte până la aproximativ 20-22 milioane de euro, fiecare locaţie aducându-şi aportul ei.
De asemenea se va insista pe extinderea internaţională. În prezent existând discuţii avansate pentru Anglia, Scandinavia, Algeria şi Japonia.
Salad Box a fost creată în urmă cu aproximativ patru ani de Dan Isai, Radu Lupaş, Daniel Lar şi Vlad Lupaş, este al treilea lanţ de restaurante cu servire rapidă ca mărime în România, după McDonald’s şi KFC. Alternativă sănătoasă la mâncarea de tip fast-food, Salad Box a deschis primul restaurant în Cluj-Napoca. În 2013, Salad Box a dezvoltat un sistem de franciză, ceea ce a permis extinderea rapidă a afacerii la nivel naţional şi internaţional. În prezent, Salad Box numără 37 de restaurante (34 în România, trei în Germania şi Ungaria) şi peste 500 de angajaţi. În 2015, cifra de afaceri a companiei a fost de 14 milioane de euro, profitul reprezentând 10% la nivelul României, şi 15-20% pentru celelalte ţări.
COMMENTS