- MAMBricolaj țintește în acest an un avans al afacerilor cu 17% față de 2021, până la 64,3 mil. lei, pe fondul unei creșteri a pieței de bricolaj estimate la circa 10%.
- Valoarea medie a bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, în creștere cu 5,2%.
- Compania a majorat cu peste 20% nivelul de salarizare a angajaților din magazine, pentru a păstra nivelul de retenție și pentru a atrage oameni noi.
MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB), a încheiat primul semestru al anului cu o cifră de afaceri de 27,761 milioane de lei, în creștere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe o piață în creștere cu 10% în primele șase luni ale anului, MAMBricolaj și-a majorat, totodată, câștigul EBITDA semestrial la 1,41 milioane lei, o creștere de peste 55% față de 2021. Compania își menține planurile de dezvoltare și expansiune pentru următorii ani, obiectivul principal fiind extinderea rețelei actuale de magazine la un număr de 12 unități, în marile orașe ale țării.
Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor a contribuit cu o pondere de 46,2% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 12,83 milioane lei, urmat de magazinul Luică, cu o pondere de 38,2% în cifra de afaceri totală, cu vânzări nete de 10,62 milioane lei.
Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 2,8 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primul semestru. De remarcat și creșterea diviziei de online cu o pondere în vânzările nete de 5,2%, respectiv 1,5 milioane lei, în creștere cu 66,6% comparativ cu aceeași perioadă din 2021.
EBITDA la șase luni este în valoare absolută de 1,416 milioane lei și reprezintă 5,1% din veniturile nete, față de EBITDA bugetat de 1,21 milioane lei, adică 4,1% din vânzările nete.
”Chiar și într-un context geopolitic complex, dublat de creșterea prețurilor la mărfuri și PAL, de dificultățile din lanțul de aprovizionare și de scăderea puterii de cumpărare din cauza inflației galopante din ultima perioadă, MAMBricolaj a depășit ținta propusă pentru primul trimestru, plus lunile mai și iunie, doar luna aprilie fiind în ușoară scădere față de așteptările inițiale. Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, a grădinii, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieței, legată de prețuri, de specificațiile produselor și de calitatea acestora”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.
Bugetul mediu al unui client în magazinele MAMBricolaj este de 424 lei. Cele mai vândute produse
În primele șase luni ale anului, MAMBricolaj a realizat aproape 131.000 de tranzacții la nivel de rețea, cu 5,2% mai mult față de S1 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 1,5%, iar media bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 5,2%.
Ca urmare a dificultății de a găsi personal specializat în București și pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unități în orașele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine – cu peste 20% față de 2021 -, atât pentru a păstra nivelul de retenție, cât și pentru a atrage oameni noi (inclusiv lucrători din Asia).
”Estimăm că piața își va menține trendul și în semestrul al doilea și suntem încrezători că modelul nostru de afacere și măsurile de eficientizare operațională la nivel de companie și rețea de magazine ne vor ajuta să consolidăm poziția actuală a MAMBricolaj. În prezent avem suficiente resurse financiare pentru a face față încercărilor din piață, dar și pentru dezvoltarea pe care ne-am propus-o în următorii ani. Împreuna cu membrii CA și cu echipa managerială, MAMBricolaj țintește în acest an o creșterea a cifrei de afaceri în cadrul rețelei actuale de magazine cu 17% față de 2021, de la 53,1 milioane la 64,3 milioane de lei, în condițiile unei creșteri a pieței de bricolaj și de mobilă și accesorii estimate la circa 10%”, a mai spus Cristian Găvan.
Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen scurt (2022-2023) sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară și eficientizarea operațională la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse și servicii, creșterea productivității și calității personalului din magazine și continuarea planului de dezvoltare și expansiune (12 magazine până în 2026).
Lanțul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile (27% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum și de Accesoriile de mobilă și Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).
SC MAMBricolaj SA a fost listată, anul trecut, pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 30.06.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,4584% din capitalul social și alți acționari – 32,5416%.
COMMENTS