- Creștere de 54% a cifrei de afaceri în 2023, cu venituri de aproape 207 milioane de lei;
- Cea mai extinsă rețea de magazine de optică din România: 85 de unități în total, dintre care 80 în 38 de orașe din România, patru în Chișinău, Republica Moldova și un magazin în Bulgaria.
Retailerul român de optică, Lensa, a încheiat anul 2023 cu o rețea de 85 de magazine și cu venituri de aproape 207 milioane de lei, în creștere cu 54% față de anul precedent. În urma unei investiții de circa 30 de milioane de lei, Lensa a inaugurat anul trecut 45 de magazine noi, dintre care patru au fost deschise în Republica Moldova, iar restul în România. Astfel, compania a devenit lider pe piața de optică din România, pe toate categoriile de business.
În 2023, Lensa a consemnat o creștere a cifrei de afaceri de 54%, principalele categorii cu cea mai mare pondere fiind în continuare ochelarii de vedere, care au generat 76% din vânzări, urmați de ochelarii de soare, cu o pondere de 10% din totalul veniturilor. Celelalte categorii de produse, precum ochelarii pentru sport, ochelarii pentru calculator, lentilele de contact de vedere și colorate, dar și accesoriile au generat 14% din veniturile companiei.
„Sunt bucuros că împreună cu colegii mei am reușit să transformăm Lensa în cel mai mare jucător de pe piața de optică din România. Rămânem dedicați excelenței și ne propunem ca pe viitor, din poziția de lideri, să depunem toate eforturile necesare pentru a le oferi clienților noștri produse de excepție și tehnologii de ultimă oră pentru toate nevoile de optică”, a declarat Daniel Crăciun, CEO și fondator Lensa.
Cea mai extinsă rețea de magazine de optică din România
Anul trecut, Lensa a continuat strategia de expansiune accelerată, investind 30 de milioane de lei față de cele 10 estimate la început de an și a ajuns și în alte 14 orașe din România, pe lângă cele în care compania era prezentă deja. Printre acestea, se numără Satu Mare, Piatra Neamț, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe și altele. În 2023, Lensa a marcat și prima trecere peste granițele României, inaugurând patru magazine în Chișinău, Republica Moldova. Astăzi, compania dispune de o suprafață totală comercială de 10.627 mp, cu 23 de magazine stradale și 62 de magazine situate în mall-uri și centre comerciale.
La finalul anului trecut, echipa Lensa era formată din circa 800 de persoane, iar compania le oferise clienților încă 927 de mii de consultații optometrice gratuite, pe lângă cele 1 milion de consultații oferite gratuit în anii precedenți.
COMMENTS