LIFE IS HARD: Divizia Tomorrow, motorul creșterii în insurtech, contribuie cu 62% la cifra de afaceri în 2024

LIFE IS HARD: Divizia Tomorrow, motorul creșterii în insurtech, contribuie cu 62% la cifra de afaceri în 2024

LIFE IS HARD, prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo (simbol LIH), anunță rezultatele financiare preliminare pentru anul 2024, atât pentru LIH, cât și pentru deținerile sale. Astfel, la nivel consolidat, LIFE IS HARD a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 41,6 milioane de lei și EBITDA de 3,6 milioane de lei. LIH deține 40% din acționariatul Performia Finance, respectiv 100% din Innobyte Solutions.

La nivelul companiei, LIFE IS HARD SA a raportat o cifră de afaceri de 26,4 milioane de lei, divizia Tomorrow, care include toate proiectele legate de asigurări, a continuat să performeze puternic, contribuind cu 62% la cifra de afaceri totală. 

Innobyte Solutions, specializată în software pentru eCommerce, pe care LIH a achiziționat-o integral în 2021, a înregistrat o cifră de afaceri de 14 milioane de lei în 2024, o creștere de 11,65% față anul precedent. Performia Finance, companie ce oferă servicii financiare și de contabilitate, în care LIFE IS HARD deține 40% din acționariat, a raportat afaceri de 4,06 milioane de lei, mai mult cu 19% față de 2023.

Asigurările – pilonul de creștere LIFE IS HARD în insurtech

Într-un an plin de provocări, LIFE IS HARD a demonstrat reziliență și adaptabilitate, continuând să inoveze și să își extindă ecosistemul de soluții digitale pentru industria asigurărilor. Investițiile strategice de 2,95 milioane de lei în platformele și soluțiile 24Broker, 24MGA, 24Consultant, website-ul 24broker.ro și suita de API-uri Core Insurance au consolidat poziția companiei ca partener esențial pentru brokerii și asigurătorii din România și Europa.

Anul 2024 a fost un an de progres și consolidare pentru LIFE IS HARD. Am continuat să investim în tehnologie și să ne extindem prezența pe piață, răspunzând nevoilor tot mai complexe ale partenerilor noștri din asigurări. Performanțele Diviziei Tomorrow confirmă strategia noastră de creștere și ne motivează să accelerăm digitalizarea industriei”, a declarat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

Printre realizările majore ale Diviziei Tomorrow în 2024 se numără:

  • Creștere de 6% a veniturilor față de anul precedent, reflectând adopția tot mai mare a soluțiilor LIH în industria de asigurări.
  • Succesul platformei 24Broker, cea mai avansată soluție de brokeraj din România, utilizată de peste 100 de brokeri și peste 11.000 de utilizatori activi. Cu un scor NPS de 49%, platforma este considerată cea mai performantă soluție insurtech de pe piață.
  • Expansiunea soluției 24MGA, dedicată companiilor de asigurări din Europa, care a generat venituri de 2,28 milioane de lei, în creștere cu 91,96% față de 2023.
  • Extinderea capacităților tehnologice, prin dezvoltarea suitei de API-uri Core Insurance, facilitând distribuția digitală și integrările rapide pentru brokeri și asigurători.

Privind spre viitor, LIFE IS HARD își menține direcția strategică de a investi în soluții digitale avansate și de a-și extinde prezența internațională, consolidându-și rolul de inovator în industria insurtech.

Divizia Engine – proiecte de digitalizare de referință locală și națională

Divizia Engine, care se concentrează pe digitalizarea IMM-urilor, a adus o contribuție de 38% la cifra de afaceri a LIH, respectiv în sumă de 9,95 milioane de lei. Deși veniturile diviziei sunt în scădere comparativ cu aceeași perioadă a anului 2023, aceasta a adus noi parteneriate, respectiv produse și servicii din zona tech, cu accent pe diversificarea portofoliului, pentru a adresa nevoi specifice ale clienților.

„Rezultatele diviziei Engine se datorează unor factori externi, precum stagnarea veniturilor din industria de telecomunicații și schimbarea operatorului, dar si unor decizii strategice luate la începutul anului, menite să accelereze creșterea, dar care nu au generat rezultatele așteptate în perioada de timp prevăzută inițial. Totuși, revenirea din ultimul trimestru ne oferă încredere pentru 2025, an în care vom continua să ne consolidăm poziția și să susținem digitalizarea IMM-urilor și a sectorului asigurărilor. Într-un context în care sectoarele de telecomunicații și asigurări sunt sub presiune atât local, cât și la nivel regional, ne concentrăm pe identificarea oportunităților din această dinamică, pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen mediu și lung” a menționat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

În 2024, LIH a semnat un nou contract cu Consiliul Județean Cluj în valoare de peste 4 milioane de lei, care se va derula pe o perioadă de 3 ani. Scopul colaborării este de a continua procesul de digitalizare a instituției, proces început în anul 2020 și inițiat prin proiectul european „Smart Territory”, care vizează automatizarea și integrarea serviciilor publice într-un sistem digital unificat.

De asemenea, compania a câștigat un nou proiect cu finanțare europeană, intitulat „Work is cool – Studenți pregătiți pentru competiție și performanță”, cu o valoare totală de aproximativ 5 milione de lei. Proiectul presupune sprijinirea a 250 de studenți, masteranzi și doctoranzi din regiunile mai puțin dezvoltate ale României, cu vârsta de până la 35 de ani, oferindu-le, timp de doi ani, acces la stagii de practică relevante și oportunități de dezvoltare profesională, sub îndrumarea experților LIFE IS HARD, începând din ianuarie 2025.

Următoarea etapă a Sales Academy va fi dedicată industriei asigurărilor, subliniind angajamentul continuu pe care LIFE IS HARD îl dedică educației și inovației – fundamentele viitorului.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0