Liviu Drăgan, fondatorul TotalSoft și unul dintre antreprenorii care au pus bazele industriei românești de software, a făcut publice, într/o întâlnire cu presa, detalii privind lansarea firmei Druid S.A., o compania de inteligență artificială care utilizează algoritmi de analiză a tuturor informațiilor de business existente într-o organizație pentru a oferi un mod revoluționar de asistare în luarea deciziilor.
Firma a fost înregistrată formal la începutul lunii februarie a.c., după ce Liviu Drăgan, ”părintele” Charisma, a reușit să coopteze în acest nou business ambițios alți investitori cunoscuți (Radu Enache, proprietarul lanțului hotelier Continental; Eugen Banciu, fondatorul Farmexpert și deținătorul grupului de farmacii Dona; Anca Vlad, proprietarul lanțului de farmacii Catena etc.)
Druid înseamnă un înțelept, un vrăjitor din vremea celților, pe care Liviu Drăgan declară că i-a studiat mai îndeaproape. ”Nu întâmplător am ales acest nume. Avem cu toții nevoie de ajutor și înțelepciune. Iar Druid – consilerul nostru digital, livrat ca chatbot – se adresează companiilor din orice industrie (sănătate, producție, utilități, servicii, retail și distribuție, financiar-bancar etc.) cu o platformă de construire și proprie configurare, care permit utilizatorilor să comunice simplu și natural cu multitudinea de aplicații software utilizate în cadrul organizației”, spune acesta.
Platforma Druid oferă asistenți virtuali ce pot fi folosiți în procesele de asistență clienți, vânzări, marketing, resurse umane sau financiar-contabilitate. Disponibilitatea acestora de 24/7 susține eficientizarea afacerii și crește calitatea serviciilor oferite clienților, respectiv creșterea productivității și performanței angajaților. Serviciile oferite de platforma Druid sunt destinate atât clienților interni ai companie, cât și celor externi, fiind disponibile via web.
’’În luna iunie vom lansa prima platformă Druid, o platforma multi-tenant și cloud-based, ce va avea disponibili asistenți virtuali pentru activitățile de suport clienți, vânzări, tehnicieni și resurse umane, asistenți programați să execute peste 200 de task-uri. Utilizatorii platformei își vor putea construi proprii asistenți, instruindu-i să acopere anumite zone de business sau îi vor putea conecta la diferite aplicații pentru a oferi informații relevante și a-i asista în luarea deciziilor”, a declarat Liviu Drăgan (foto dreapta), președinte al Druid S.A.
Platforma Druid folosește tehnologii de vârf oferite de partenerii tehnologici din zona cloud și inteligență artificială (Azure, Microsoft Cognitive Services, Bot Framework ), precum și o serie de canale de comunicare utilizate pe scară largă (Facebook Messanger, Skype, WeChat, Twilio sau Slack), fiind complementară oricărui sistem informatic intern utilizat de către o companie.
Dragoș Metea (foto centru), CEO al Druid, fost Technology Manager la Capgemini și fost Managing Director al Totalsoft, apreciază că ’’Asistenții virtuali propuși de platforma Druid oferă o experiență conversațională documentată, folosind inteligența artificială și procesarea limbajului natural pentru a simula o conversatie cu o persoană reală. Este un mod de lucru nou, care, odata ce companiile vor ințelege ce valoare extraordinară aduce businesului, mă aștept să fie adoptat într-un ritm accelerat. De altfel, Druid își propune să fie un jucător important în această arie atât local, cât și internațional, unul dintre obiectivele anului 2019 fiind extinderea pe piețele externe.’’
Echipa de management a Druid mai are în componență alte două ”piese grele” din fosta echipă a lui Liviu Drăgan – Daniel Bălăceanu, ex-Product Manager la Total Soft, este Product Owner, iar Florentina Drăgan (foto stânga) ocupă, ca și în Totalsoft, poziția de Sales Manager.
”Suntem un start-up încrezător. Am dat echipei de management 15% din acțiuni cu titlu gratuit, pentru a-i motiva. Într-un start-up trebuie explorat, nu exploatat! Am beneficiat de investiții de 800.000 euro, iar la finalul acestui an vom ajunge cu acestea la 1,5 milioane euro. Modelul de business al acestui an va fi de vânzare directă, dar din 2019 vom vinde prin parteneri. Estimăm că produsul nostru va fi folosit pe bază de abonament, la circa 20 euro/lună/utilizator. Credem că vom avea o rată mare de creștere a profitului și că în 2-3 ani vom atinge un rulaj de 10 milioane euro”, a subliniat Liviu Drăgan.
COMMENTS