MAMBricolaj, lanț românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă prezent pe piața AeRo a Bursei de valori București, a încheiat anul financiar 2022 cu o cifră de afaceri de 57,3 milioane de lei, în creștere cu 7,9% față de 2021, confirmând strategia de dezvoltare a companiei care, prin decizia de listare pe piața de capital, a beneficiat de mai multă vizibilitate, atrăgând pe lângă investitori, mulți clienți și furnizori.
Rezultatul din 2022, obținut într-un context complex pentru mediul de business și sectorul de activitate specific, dominat de incertitudine economică, criză energetică și inflație reală de peste 20%, se datorează rezilienței, angajamentului și adaptabilității echipei MAMBricolaj, a clienților care aleg să devină clienți fideli ai retailerului, dar și a investitorilor care au încredere în planurile pe termen mediu și lung ale MAM.
Chiar dacă 2023 pare încă dominat de incertitudine, atât la nivel macroeconomic, cât și în ceea ce privește sectorul în care operează MAMBricolaj, compania își menține obiectivele de creștere, atât pentru dezvoltarea rețelei de magazine, cât și în online. ”Totodată, rămanem pragmatici, deschiși la parteneriate și oportunități de M&A sau francizare cu obiectivul de a crește valoarea companiei și cota de piață, dar într-o abordare prudentă funcție de contextul macro și de piață”, a declarat Cristian Găvan, președintele Consiliului de Administrație, la AGA din 26 aprilie.
Până la sfârșitul anului 2023, compania va defini criteriile de alocare și dorește implementarea unui plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu acțiuni ale Societății, prin acordarea de opțiuni, „MAM – STOCK OPTIONS PLAN”, cu scopul recompensării fidelității acestora și creșterea gradului de retenție la nivel de rețea de magazine.
Principalele obiective și direcții de acțiune pe termen mediu și scurt sunt creșterea componentei online ca pondere și valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară, implementarea de obiective calitative la nivel de magazine și de procese care să asigure implementarea și trasabilitatea rezultatelor obținute și să completează obiectivele comune, precum și continuarea programului de investiții cu focus pe retehnologizare ateliere producție PAL și digitalizare procese la nivel de rețea de magazine.
Din cele trei unități pe care retailerul le deține în București, magazinul Morarilor continuă să fie în topul vânzărilor rețelei, cu o pondere de 46,31% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 26,54 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al rețelei, a generat vânzări nete de 21,38 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală). Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 6,09 milioane lei (10,6%) în structura vânzărilor realizate în anul 2022.
De remarcat și avansul înregistrat de divizia online a rețelei care a generat vânzări de 3,28 milioane de lei, reprezentând 5,73% din total vânzări nete. Performanțele diviziei online sunt cu 49,1% mai mari comparativ cu vânzările generate în 2021.
EBITDA pentru anul 2022 este în valoare absolută de 3,315 milioane lei și reprezintă 5,78% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm.
”Anul 2022 este al doilea an la Bursă, pe piața AeRo, pentru Mambricolaj și cred cu tărie că listarea pe piața de capital a fost o decizie foarte bună, pentru că ne-a adus mult mai multă vizibilitate și, pe lângă investitorii care au venit alături de noi, am câștigat foarte mulți clienți și furnizori. Cu dorința de a menține aprecierea și încrederea partenerilor și a colaboratorilor noștri de business, ne propunem să continuăm și să perseverăm în abordarea pe termen lung în ceea ce privește relațiile de colaborare și valorile care ne ghidează demersul strategic și execuția la nivel operațional”, a declarat Cristian Găvan, fondator și acționar majoritar al rețelei MAMBricolaj.
MAMBricolaj a realizat anul trecut 323.035 de tranzacții la nivel de rețea magazine, cu 3,9% mai mult față de anul 2021. Numărul clienților a fost mai mare cu 5%, iar media bonului pe client a fost de 344 de lei, cumulat în magazinele fizice și online, valoare de asemenea în creștere cu 2,6%.
”Și pe trendul actual al trimestrului 1, se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privința cumpărăturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinței, pentru reabilitarea termică și energetică vin după o cercetare a pieței, mai ales pe internet, legată de prețuri, de specificațiile produselor, de calitatea acestora. Prin menținerea adecvată a raportului calitate-preț pentru produsele și serviciile noastre, dorim să le oferim clienților cele mai bune opțiuni de cumpărare, dar și un motiv de a se întoarce în magazinele rețelei MAMBricolaj. Diversificarea gamelor noastre de produse, atât online, cât și disponibilitatea la raft în magazinele fizice rămân factori importanți de creștere”, a precizat Cristian Găvan.
Lanțul de magazine MAMBricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment. Cea mai mare pondere în vânzările MAMBricolaj o au Panourile și Serviciile (41% din total), urmate de Accesorii (28%) Obiectele de fixare/Balamale (13%), Home (8%), Unelte (6%), precum și Electrice (4% din totalul vânzărilor).
SC MAMBricolaj SA este pe piața AeRO a Bursei de Valori București. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat în 8.465.000 acțiuni. La data de 31.12.2022 structura acționariatului era următoarea: Cristian Găvan – 67,62% din capitalul social și alți acționari – 31,40% persoane fizice și persoane juridice 0.9733%.
După ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAMBricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori. Primul magazin MAMBricolaj din București, cu o suprafață de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019, pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAMBricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAMBricolaj are și magazin online. Ca parte a politicii de sustenabilitate pe termen lung, compania MAMBricolaj a implementat un proiect de montare de panouri fotovoltaice în magazinul Ghencea, devenind prosumator. Investiția de 150.000 euro a fost finanțață prin Raiffeisen leasing în proporție de 70% din valoare. Instalația fotovoltaică de pe acoperișul clădirii magazinului Ghencea, va susține aproximativ 20% din necesarul mediu de consum anual al magazinului.
COMMENTS