În 2016, tehnologiile pe care odată le puteai vedea doar în filmele SF devin realitate, deoarece ele sunt metode de plată care fac viața mai ușoară, rapidă și sigură. Portofelele digitale continuă să fie în topul discuțiilor despre plăți într-un ritm copleșitor (75%), în timp ce subiectele legate de realitatea virtuală contribuie cel mai mult la un sentiment pozitiv (92%), deoarece consumatorii iși imaginează că vor putea finaliza în viitor tranzacții cu o simplă încunviințare din cap.
Aceste tendinţe, dezvăluite înaintea congresului internațional al telefoniei mobile, sunt rezultatul celui de-al 5-lea studiu anual Mastercard despre plăți digitale, condus în parteneriat cu PRIME Research care a folosit date de la Synthesio. Studiul a urmărit 3,5 milioane de postări din social media (Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte and Weibo) din 188 de piețe globale, de-a lungul ultimului an.
Creșterea acceptării portofelelor digitale în magazine, în mediul online, în cadrul aplicațiilor și folosirea plăților în mașină au generat mai mult de 2 milioane de mențiuni printre cei 5 miliarde de consumatori la care au ajuns aceste informații. Marea majoritate a acestor discuții au avut loc pe Twitter (84%) și s-au axat pe creșterea valabilității noilor integrări cu portofelele digitale incluzând stocarea cardurilor de fidelitate, cât și pe susținerea transportului public, ceea ce indică atât un interes ridicat, cât și o utilizare crescută în rândul consumatorilor.
Tehnologiile de plăți în curs de dezvoltare au reprezentat al doilea cel mai discutat subiect în 2016, cu un interes ridicat în ultimul trimestru al anului. Discuția a fost generată de speculaţiile cu privire la noile tehnologii care vor permite comerțul pe bază de dispozitive mobile și cum va putea tehnologia “Internet of Things” să transforme plățile.
Dispozitivele portabile s-au aflat în fruntea clasamentelor cu subiecte de discuţie legate de tehnologia plăților în curs de dezvoltare, iar între acestea au fost cele mai populare anunțurile privitoare la parteneriate între companiile de dispozitive portabile și furnizorii de plăți.
“Asistenţii inteligenţi” (smart assistants), realitatea virtuală și inteligența artificială reprezintă de asemenea instrumente de interes în plățile digitale. Începem să vedem o schimbare în nivelul de interes pentru noile tehnologii și un sentiment pozitiv la nivel global faţă de noile tehnologii care, în urmă cu câțiva ani, ar fi părut de necrezut”, a spus vicepreședintele Mastercard pe Comunicații Digitale.
Securitatea plăților mobile continuă să fie principala preocupare a respondenților, cu o rată de răspuns de 53% privitoare la discuţiile despre hackeri și scheme de phishing. Tonalitatea pozitivă cu privire la securitatea plăţilor mobile a fost considerabil mai redusă faţă de cea scoasă la iveală în studiile din cei doi ani anteriori, care indicau o rată de 54% vs 94% în 2015, respectiv 91% în 2014.
În privinţa discuţiilor centrate pe soluțiile tehnologice emergente pentru a face plățile mai sigure, s-a constatat că aproape jumătate dintre consumatori (43%) și-au exprimat interesul în biometrie și alte forme de autentificare pentru reducerea fraudei și a depăşi etapa parolelor tradiţionale.
Noile tehnologii de recunoaștere facială, cât și cele de amprentare şi autentificare prin atingere au reprezentat peste jumătate dintre conversațiile pe tema biometriei/certificării (51%). Discuțiile referitoare la recunoașterea facială s-au concentrat asupra aplicaţiei Verificarea Mobilă a Identității Mastercard, serviciul de plăți fără cash al corporaţiei NEC, aplicaţia “Mâini Libere” de la Google și brevetul Snapchat pentru a încorpora o platformă de plăți cu servicii în timp real. În ciuda sentimentului negativ din jurul securității plăților, discuțiile din social media legate de aceste tehnologii de biometrie și autentificare au fost covârșitor de favorabile.
Mastercard, în parteneriat cu PRIME Research, a desfăşurat cel de-al 5-lea studiu privind plăţile mobile, efectuat pentru a identifica încotro se îndreaptă discuţiile despre noi metode de plată. Studiul a analizat peste 3,5 milioane de postări din mediul online (Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte and Weibo) prin intermediul platformei de monitorizare a social media Synthesio şi a acoperit 188 de pieţe globale.
COMMENTS