MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în curs, evidențiind o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro forma, care a atins 647 milioane RON, în creștere cu 22% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Rezultatele obținute în perioada ianuarie – martie 2024 ilustrează o evoluție consecventă în performanța financiară și operațională a business-ului. De asemenea, se poate remarca impactul pozitiv al integrării companiilor în grup și al investițiilor efectuate în ultimii ani care au început să își arate eficiența.
”Ca lider în domeniul medical privat de peste 10 ani, ne-am asumat rolul de a promova standardele de excelență și inovație în medicina din România. Cu cea mai extinsă rețea națională și o experiență de aproape 30 de ani în această industrie, dovedim că avem un know-how solid de a menține și îmbunătăți constant viața pacienților care ne trec pragul, precum și de a oferi oportunități de creștere și stabilitate investitorilor noștri. În centrul viziunii noastre stă angajamentul de a fi foarte buni profesioniști, oferind acces la tehnologii de vârf, susținute probabil de cea mai competentă echipă medicală din sectorul privat. Resursele pe care le avem și planurile noastre de dezvoltare ne fac încrezători în capacitatea de a construi un viitor mai sănătos pentru România”, a declarat Mihai Marcu, CEO și președinte MedLife Group.
Evoluție pozitivă pe toate liniile de afaceri
În termeni generali, cererea de servicii medicale s-a menținut la un nivel ridicat în timpul primului trimestru al anului, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei medicale de către fiecare pacient. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+39%), de segmentul corporate (+28%), urmate de clinici (+24%) și de laboratoare (+19%).
Abordarea strategică de consolidare non-organică a pieței pentru construirea celei mai mari rețele medicale din România a întărit prestigiul și încrederea asociată brandului MedLife, rezultatele fiind susținute de o performanță constantă în toate regiunile din țară, în ciuda inflației persistente și a competitivității.
În medie, peste 25.000 de servicii sunt accesate zilnic în cadrul unităților MedLife, iar majoritatea acestora subliniază accentul deosebit pe care românii îl acordă sănătății. În egală măsură, MedLife a înregistrat progrese semnificative în domeniul tratamentelor chirurgicale avansate – de la intervenții cu ajutorul roboților în domeniul urologiei și chirurgiei generale, până la operații complexe în specialități de nișă, precum oncologia sau neurochirurgia. MedLife are o prezență solidă în aceste domenii în orașe precum Cluj, Brașov, Sibiu și București, reflectând angajamentul său de a oferi cele mai bune servicii medicale și cele mai avansate tehnologii pacienților.
Obiective pentru anul în curs
Pentru anul în curs, MedLife continuă să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, investind în digitalizare și tehnologie de top pentru a aduce medicina viitorului mai aproape. De altfel, în ultimii ani, compania a avut cele mai mari investiții din sectorul medical în domeniu roboticii. Este recunoscut faptul că MedLife a investit puternic în roboți chirurgicali devenind, totodată, singura rețea din România, respectiv una dintre puținele din Europa, care transportă probele biologice ale pacienților cu ajutorul dronelor.
Obiectivele strategice includ menținerea serviciilor medicale la cele mai înalte standarde; finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului.
În materie de noi achiziții și demersuri de extindere, reprezentanții companiei și-au confirmat interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare. De altfel, MedLife reiterează, pe această cale, disponibilitatea de resurse pentru noi achiziții în anul 2024 și va profita din plin de cea mai mare experiență acumulată în domeniul M&A de pe piața de servicii medicale private, devenind un exemplu de bună practică și implementare la nivel național.
Totodată, reprezentanții companiei au convingerea că prudența în achizitii și fuziuni va contribui la îmbunătățirea marginilor de profit și reducerea graduală a raportului debt/ebitda.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, cu 700 locații proprii și partenere la nivel național și peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare. Totodată, peste 800.000 de angajați beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.
Despre Grupul MedLife
MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.
Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.
Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică și experimentată de management a fost capabilă să creeze și să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.
Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementată, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.
În perioada de pandemie, MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.
Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură. Creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.
COMMENTS