-
- MedLife continuă să fie pe un trend ascendent și înregistrează în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri în valoare de 222.1 milioane euro, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului precedent;
- Grupul obține creșteri importante pe toate liniile de business, cele mai bune rezultate fiind înregistrate de clinici și spitale, cu creșteri de 41%, respectiv 36% în cifra de afaceri;
- Performanța bună a Grupului se datorează în special medicilor buni, de înaltă expertiză și faptului că inovația, tehnologizarea și digitalizarea rămân, în continuare, elemente cheie pentru o dezvoltare durabilă și sănătoasă a businessului;
- Departamentul corporate are, de asemenea, o evoluție excelentă bazată pe efectul de pârghie al celei mai mari rețele de clinici la nivel național;
- În perioada următoare, MedLife se concentrează pe consolidarea celei mai mari rețele de servicii medicale private din România prin continuarea proiectelor organice, cu accent pe extinderea unităților spitalicești din mai multe zone ale țării.
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România și liderul de industrie, anunță rezultatele financiare obținute în primul semestru al acestui an și raportează o cifră de afaceri consolidată pro forma în valoare de 222.1 milioane EUR, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut, din care 12% creștere organică. Această performanță robustă demonstrează capacitatea Grupului MedLife de a rămâne în vârful industriei în pofida semnalelor din piață care indicau o potențială încetinire a creșterii pieței medicale.
”Pandemia a generat o schimbare semnificativă a comportamentului românilor în ceea ce privește sănătatea, iar MedLife a răspuns noilor nevoi, oferind soluții medicale complete și integrate. Medicii buni ai MedLife se dedică cu înalt profesionalism misiunii de a acoperi toate aspectele sănătății celor care ne trec pragul, de la prevenție, la diagnostic și tratament. Astfel, dincolo de serviciile de mare complexitate, reușim să aducem încredere într-un viitor sănătos, iar acest lucru ne menține în topul preferințelor românilor”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv în cadrul MedLife.
Cu o abordare strategică de dezvoltare a operațiunilor, toate liniile de business ale Grupului MedLife au înregistrat creșteri robuste în perioada ianuarie – iunie 2023, cele mai performante fiind clinicile (+41%), spitalele (+36%) și divizia corporate (+13%), urmate de clinicile stomatologice și laboratoare cu creșteri de 11% și respectiv 9%.
În ceea ce privește profitabilitatea, Grupul înregistrează o ușoară scădere în marja de EBITDA, de la 15.8% în primul semestru al anului trecut la 15.2% în același semestru din 2023, dar o scădere sezonieră mai puțin accentuată în trimestrul II față de trimestrul I, în comparație cu cea înregistrata în 2022. Totodată, se constată și o creștere a profitabilitatii față de semestrul II al anului anterior, subliniind astfel stabilitatea și direcția pozitivă a Grupului.
”În primele șase luni ale acestui an, Grupul MedLife a continuat să își consolideze poziția de lider pe piața serviciilor medicale private, menținând trendul pozitiv de creștere și extindere. Performanța bună a Grupului se datorează în special medicilor buni, de înaltă expertiză și faptului că inovația, tehnologizarea și digitalizarea rămân, în continuare, elemente cheie pentru o dezvoltare durabilă și sănătoasă a businessului. Cu privire la evoluția marjelor pe termen scurt, nu sunt anticipate schimbări majore, însă avem în derulare măsuri pentru ajustări pozitive în perioada următoare, confirmând astfel angajamentul nostru pentru o dezvoltare sustenabilă”, a subliniat Dorin Preda.
Perspective S2: consolidarea celei mai mari rețele de servicii medicale private din România
În ceea ce privește perspectivele pentru perioada următoare, MedLife se concentrează pe consolidarea poziției de lider prin continuarea proiectelor organice cu accent pe extinderea rețelei de spitale în București, prin lucrările continue la proiectul MedLife Park și prin deschiderea de noi unități în zona Olteniei și în Vest. Cu toate că achizițiile nu sunt o prioritate pentru Grup în acest moment, reprezentanții MedLife nu exclud posibilitatea lor în funcție de oportunitățile pieței și de nevoile de dezvoltare.
”În evoluția noastră întinsă pe aproape trei decenii, am crescut de la o companie cu 30 de angajați la cea mai mare rețea de servicii medicale private din țară cu peste 10.000 de oameni care se dedică angajamentului nostru de a oferi soluții medicale inovatoare și eficiente pacienților noștri. În continuare, așa cum am menționat la începutul anului, ne concentrăm asupra optimizării fluxurilor și procedurilor operaționale la nivelul companiilor din grup, pentru a ne folosi de economia de scară și de expertizele cumulate ale fiecărei unități. Cu determinarea care ne caracterizează, în lunile care urmează, punem accent pe eficiență și pe dezvoltarea mai multor proiecte organice ambițioase, care vor consolida cea mai mare rețea de clinici, laboratoare și spitale disponibile la nivel național”, a declarat Mihai Marcu, CEO al MedLife.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai mare rețea de servicii medicale private din România cu cca 700 locații proprii și partenere la nivel național. Peste 6 milioane pacienți unici au apelat până acum la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare în unitățile MedLife, iar peste 800.000 de angajați beneficiază de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.
COMMENTS