MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, anunță rezultatele financiare pentru primele nouă luni ale anului: o cifră de afaceri consolidată pro-forma de peste două miliarde de lei, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă din 2023. Se confirmă, astfel, trendul ascendent al operatorului din primele șase luni din 2024, crescând șansele ca MedLife să devină prima companie din domeniul sănătății private care va depăși o jumătate de miliard de euro cifră de afaceri la finalul anului curent.
De asemenea, marja EBITDA a înregistrat o îmbunătățire de un punct în primele nouă luni din 2024 în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, îmbunătățire care s-a menținut constantă, ceea ce evidențiază stabilitatea grupului.
Rezultatele obținute în primele nouă luni din 2024 atestă performanța financiară și operațională a businessului, deopotrivă de consecventă. Mai mult, evoluția pozitivă a MedLife a fost impulsionată de cererea robustă de servicii medicale de înaltă calitate, cerere care s-a menținut pe toată durata acestui an.
”MedLife se bucură de o recunoaștere puternică a calității medicilor buni din cadrul rețelei la nivel național, a tehnologiei medicale, dar și a calității actului medical, iar în decursul lui 2024 a reconfirmat că această recunoaștere este bine-meritată. În acest an, ne-am concentrat pe consolidarea prezenței în țară prin achiziții de unități medicale strategice în regiuni cheie, precum Moldova și Dobrogea. Am investit în extinderea capacității tehnologice și medicale – până la finalul anului, rețeaua noastră va deține cel mai mare număr de sisteme chirurgicale robotice din România – și am pus bazele pentru creșterea expertizei în domeniul sănătății mintale prin inaugurarea în afara Bucureștiului a primelor două centre de excelență MindCare. Totodată, vom încheia anul cu cea mai mare echipă de medici certificați în chirurgie robotică din țară. Iar rezultatele din aceste nouă luni demonstrează că, pe cât noi ridicăm ștacheta mai mult în materie de proximitate și calitate la toate nivelele, de la cea a actului medical până la cea tehnologică, pe atât de căutați suntem, și de medici, și de pacienți, și de cei care vor să beneficieze de prevenție la cele mai înalte standarde”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.
Creșteri pentru toate diviziile
Toate liniile de business ale Grupului au performat potrivit aceluiași trend ascendent, majoritatea având o creștere de două cifre comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Prima poziție din top este ocupată de spitale, cu o creștere de 33%, urmate de laboratoare (32%), de clinici (22%) și de divizia corporate (19%), ilustrând cererea de servicii medicale în special în zona de prevenție evidențiată de rezultatele din primele șase luni, dar de avansuri au beneficiat și serviciile stomatologice, și farmaciile.
În ceea ce privește obiectivele pentru viitorul apropiat, MedLife își va păstra același ritm prudent în materie de fuziuni și achiziții, fără a-și pierde interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare, atât autohton, cât și în țările din vecinătate. Obiectivele strategice pe termen scurt includ finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului. Pe termen mediu, compania își propune continuarea într-un ritm antreprenorial a investițiilor, atât în regim de achiziții, cât și în regim de dezvoltare organică, cu o atenție pe noile tranzacții majore din piață, dar și susținerea unei politici de rentabilitate și îndatorare calibrată pe așteptările investitorilor.
La ora actuală, Grupul MedLife dispune de cea mai extinsă rețea de diagnostic și tratament din România, oferind servicii pentru peste 6,5 milioane de pacienți unici care au beneficiat de servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare.
***
Despre Grupul MedLife
MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.
Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.
Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică și experimentată de management a fost capabilă să creeze și să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.
Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementată, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.
În perioada de pandemie, MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.
COMMENTS