MedLife raportează o cifră de afaceri de 1,66 miliarde RON în primele nouă luni ale anului, în creștere cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului trecut

MedLife raportează o cifră de afaceri de 1,66 miliarde RON în primele nouă luni ale anului, în creștere cu peste 25% față de aceeași perioadă a anului trecut

MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare aferente celui de-al treilea trimestru al anului în curs. Astfel, în primele nouă luni ale anului, compania a înregistrat o cifră de afaceri pro-forma de 1,66 miliarde RON, în creștere cu 25,4% față de aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere consistentă demonstrează capacitatea Grupului de a rămâne unul dintre cei mai importanți jucători de pe piață și de a se adapta în orice context.

Performanță solidă pe majoritatea liniilor de business

Prin oferirea unor servicii de calitate și a unui portofoliu de medici buni, de înaltă performanță, MedLife a reușit menținerea unei cote de piață cu o creștere constantă în toate zonele din țară. În ciuda inflației ridicate și a costurilor de consum crescute, compania românească a înregistrat în T3 2023 o creștere de două cifre în majoritatea sectoarelor de activitate. Astfel, principalele divizii ale Grupului care au înregistrat creșteri semnificative, în perioada ianuarie – septembrie 2023, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, sunt clinicile, cu un avans de 36%, spitalele, cu un avans de 28%, divizia corporate, cu un avans de 16% și laboratoarele, cu un avans de 12%. Orientarea graduală a companiei din ultimii ani de la servicii de prevenție către servicii medicale spitalicești și oncologie a dus la o reziliență mai mare a grupului indiferent de situația macroeconomică.

În ceea ce privește performanța financiară, MedLife înregistrează o îmbunătățire a marjei EBITDA în T3, comparativ cu T2 din acest an, evidențiind astfel stabilitatea și direcția pozitivă a companiei, în ciuda noilor unități care exercită presiune asupra profitabilității grupului, dar care, în același timp, stabilesc fundamentul pentru creșteri viitoare.

Aceste rezultate bune au fost determinate de profesionalismul medicilor foarte buni care activează în cadrul Grupului și de decizia de consolidare a celei mai mari rețele de servicii medicale private din România prin dezvoltarea proiectelor organice.

Astfel, la nivel de Grup, trimestrul 3 s-a remarcat prin inaugurarea a două noi centre de radioterapie în Brăila și Vâlcea, sub umbrela Neolife. Această extindere a fost însoțită și de alte investiții semnificative ale Grupului în domeniul oncologiei, incluzând achiziția unui echipament de radioterapie și modernizarea unui alt echipament, în centrele existente din Brașov și Sibiu.

De asemenea, compania a continuat consolidarea diviziei de spitale, prin investiții considerabile în unități, precum Spitalul Nord din Pipera, programat să fie inaugurat la sfârșitul lunii noiembrie. Cu o infrastructură impresionantă, noul spital va avea o suprafață de 20.000 mp și se va concentra pe chirurgie cardiacă, intervențională și cardiologie de top cu accent deosebit pe domeniul oncologic.

Pe lângă dezvoltarea infrastructurii oncologice, MedLife a investit și în echipamente de ultimă generație în numeroase spitale din țară, cum ar fi MedLife Medical Park din București, Humanitas din Cluj, Spitalul MedLife din Brașov sau Polisano din Sibiu, îmbunătățind astfel capacitățile medicale în aceste unități.

Evoluția Grupului MedLife reflectă o creștere continuă și durabilă în timp a performanței financiare și a activităților noastre operaționale. Evaluând atent piața, observăm un consum susținut al serviciilor medicale MedLife, chiar dacă piața locală nu mai înregistrează creșteri precum în anii precedenți. Decizia noastră strategică de a investi în oncologie și în spitale, sectoare mai puțin afectate de fluctuațiile economice, stă la baza optimismului nostru că vom culege pe deplin roadele investițiilor noastre în anii următori. Rămânem, așadar, constanți în angajamentul nostru față de performanță și nevoile pacienților, îndeplinind cerințele în continuă schimbare ale pieței”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO MedLife Group.

Perspective pentru perioada următoare: finalizarea investițiilor începute în zona de dezvoltare organică și tehnologizare 

În ceea ce privește perspectivele pentru viitorul apropiat, compania continuă să pună accent pe consolidarea marjelor de profitabilitate după investiții mari în proiecte organice. Referitor la achiziții, MedLife are o abordare mai prudentă, dar acționează în funcție de circumstanțele și tendințele actuale de pe piață.

Prioritățile strategice ale reprezentanțiilor Grupului includ inaugurarea Spitalului Nord în perioada imediat următoare, apoi continuarea dezvoltării proiectului MedLife Medical Park și deschiderea unor noi unități medicale în regiunea Olteniei și în Vestul țării.

Totodată, compania își reafirmă angajamentul de a oferi pieței cei mai buni medici, de a continua să investească în tehnologie și digitalizare din convingerea că viitorul medicinei constă în adoptarea celor mai recente inovații, îmbunătățirea platformei medicale și furnizarea de tratamente personalizate.

Din perspectivă operațională, obiectivele esențiale includ extinderea portofoliului de medici de calitate și investiții susținute în furnizarea de servicii medicale de înaltă calitate, având ca prioritate satisfacția și sănătatea pacienților.

În prezent, Grupul MedLife deține cea mai mare rețea de diagnostic și tratament din România. Peste 6 milioane pacienți unici au apelat până acum la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare în unitățile MedLife, iar peste 800.000 de angajați beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0