Mitiska REIM, cel mai important investitor specializat în parcurile de retail și centrele de conferinţe europene, a anunțat astăzi că și-a extins relația cu Erste Group Bank AG prin asigurarea unei facilități de credit de 123 milioane EUR pentru întregul său portofoliu de parcuri de retail din România.
Portofoliul românesc al Mitiska REIM este unul dintre cele mai mari portofolii imobiliare de acest gen, cuprinzând 24 de parcuri de retail cu o suprafață închiriabilă brută de 132.000 metri pătraţi. În ultimii 10 ani, întregul portofoliu a fost dezvoltat, construit și gestionat la un standard înalt de Mitiska REIM și partenerul său din România, Square 7 Properties.
Ancorarea de industria alimentară este un punct cheie în întregul portofoliu, toate parcurile comerciale fiind legate de un supermarket Kaufland sau Lidl sau o combinație a ambelor. Mixul de chiriași este bine diversificat, alcătuit din mărci internaționale de top precum Deichmann, DM, Pepco, Jysk, KFC, Kik și Takko. Pe baza acestor puncte forte, parcurile de retail și chiriașii lor au continuat să aibă performanțe bune în ultimul an, în ciuda provocărilor impuse de pandemia COVID-19.
Veniturile din finanțare vor fi utilizate pentru finanțarea finalizării unui nou parc de retail aflat în construcție în Baia Mare, proiecte de dezvoltare de extindere pentru parcurile de retail existente în Tulcea, Slatina și Medias și pentru a oferi lichiditate acționarilor SPV-urilor după ce au finanțat creșterea portofoliului.
Claus Graggaber, Erste Group Bank AG: „Suntem încântați să extindem relația noastră cu Mitiska REIM în România, după refinanțările de succes din 2019 și 2020. La Erste Group Bank AG, credem în forța și reziliența comerțului cu amănuntul ancorat în produsele alimentare în timpul pandemiei COVID-19, precum și în oportunitățile semnificative de pe piața românească. ”
Clemens Petschnikar, CEO Square 7 Properties: „România este acum una dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din UE, depășind semnificativ media UE din ultimii 5 ani pentru creșterea PIB, a consumului privat și a puterii de cumpărare a consumatorilor. Cu toate acestea, piața românească rămâne insuficient deservită în ceea ce privește spațiul de vânzare cu amănuntul modern pe cap de locuitor, în timp ce cheltuielile consumatorilor cresc mai repede decât în Europa de Vest, fapt care credem că va favoriza puternic conceptul de parc de retail.
Axel Despriet, Co-CEO al Mitiska REIM: „Toate parcurile de retail din portofoliul românesc au fost dezvoltate pe locații strategice de creştere urbană, de-a lungul principalelor artere de circulație ale orașelor în care sunt construite și întotdeauna la câțiva pași de mare zone rezidențiale sau de birouri, făcându-le o destinație „du-te la” pentru cumpărături zilnice. Credem că locațiile vizate, mixul diversificat de chiriași și abordarea durabilă, în combinație cu tendințele socio-economice pozitive din România, vor continua să stimuleze oportunitățile de creștere viitoare în cadrul portofoliului. ”
COMMENTS