• Preocuparea pentru sănătate este mai actuală şi mai frecventă ca niciodată și contextul atipic din ultimul an a crescut relevanța asigurărilor pe care oamenii se pot baza în situații medicale neprevăzute.
• Lansată în urmă cu 5 ani, de Ziua Mondială a Sănătății, Asigurarea de Sănătate NN ajută astăzi peste 27.000 de români să aibă grijă de sănătatea lor.
• Clienţii Asigurării de Sănătate NN nu au grija costurilor pentru spitalizare şi intervenţii chirurgicale atunci când se tratează în rețeaua NN, care include peste 250 de spitale și clinici private din România și din străinătate. Iar atunci când aleg spitale din afara rețelei, inclusiv cele de stat, primesc echivalentul costurilor şi pot folosi ulterior sumele în funcţie de propriile priorităţi.
• În total, NN Asigurări de Viaţă a fost alături de clienți și a plătit beneficii prin asigurarea de sănătate de aproape 3 milioane de euro din 2016 până în prezent.
În România, 79,5% din cheltuielile cu sănătatea sunt finanțate din surse publice, conform celui mai recent raport OECD State of Health in the EU, restul fiind plăți directe susținute de pacienți. Oamenii aleg să se trateze și în afara sistemului public de sănătate, în privat, unde trebuie să susțină costurile din sursele proprii. O asigurare privată de sănătate poate atenua presiunea financiară generată de cheltuielile medicale. Cu o medie de numai 5 lei pe zi, clienții Asigurării de Sănătate NN pot beneficia de 100.000 de lei pe an pentru tratamentele necesare, sumă care crește cu 20.000 de lei după fiecare an în care nu a fost nevoie de asigurare, până la maximum 200.000 de lei. Costul asigurării depinde în principal de vârstă și nu crește de la un an la altul dacă apar probleme medicale pentru care a fost utilizată asigurarea.
„O asigurare de sănătate este alternativa prin care avem bani la dispoziţie pentru cheltuieli medicale neprevăzute. Prin Asigurarea de Sănătate NN, am plătit în total până acum peste 14 milioane de lei direct către spitalul sau clinica din rețea unde s-au tratat clienţii sau către aceştia dacă au ales o unitate medicală din afara rețelei. Oferim această flexibilitate deoarece clienţii ne-au spus de-a lungul timpului că pentru rezolvarea problemelor de sănătate au încredere mai ales în medic şi abia apoi în locul în care acesta profesează. Asigurarea poate fi cumpărată printr-un proces digital, în baza unei discuţii online cu unul dintre cei 1.500 de colegi din echipa de vânzări. Am adus procesul de vânzare la realitatea actuală şi am fost alături de clienți și în acest context atipic care a pus sănătatea tuturor la încercare. Astfel, în mod excepțional, am plătit în medie 4.000 de lei clienților care au avut până acum nevoie de spitalizare pentru afecțiuni generate de coronavirus”, a explicat Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN Asigurări de Viaţă.
De la lansare, cei mai mulți clienți au beneficiat de Asigurarea lor de Sănătate NN într-un moment fericit, precum nașterea unui copil. Alte motive frecvente au fost probleme de sănătate specifice femeilor, corectarea deviației de sept, fracturi sau intervenții chirurgicale pentru apendicită sau colecist, cu cheltuieli medicale acoperite care au variat între 3.500 și 8.500 de lei, în funcție de caz. În ceea ce priveşte spitalizările pentru care a fost folosită asigurarea, principalele cauze au fost enterovirozele și afecțiunile respiratorii, în special la copii, cu o valoare medie de 4.000 de lei pentru cheltuielile necesare.
Pe parcursul celor 5 ani, Asigurarea de Sănătate NN s-a dovedit un sprijin real și în situații grave, care au implicat costuri foarte mari. Cea mai complexă procedură decontată a fost o intervenție chirurgicală determinată de un diagnostic de cancer, cu cheltuieli de aproape 94.000 de lei. Totodată, pentru o intervenție chirurgicală care a presupus o perioadă mai lungă de spitalizare, de 19 zile, cheltuielile totale acoperite de asigurare au depășit 68.000 de lei.
În perioada 2016 – 2020, numărul românilor care au o asigurare de sănătate a crescut cu peste 60%, în timp ce primele totale plătite de aceştia au înregistrat creşteri anuale de două cifre, ajungând la 451 de milioane de lei la finalul anului trecut, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară. NN Asigurări de Viaţă este al patrulea cel mai mare asigurator în funcție de primele brute subscrise în 2020 pentru asigurări de sănătate, cu o cotă de peste 10% din total calculată în baza datelor raportate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, și are în prezent peste 27.000 de beneficiari. Piața din România este de dimensiuni mici comparativ cu alte țări europene, dar tendințele arată că oamenii resimt tot mai mult nevoia pentru alternative financiare viabile când vine vorba de problemele de sănătate.
„De la declanșarea pandemiei, observăm un interes mai mare pentru asigurări de sănătate și mai multă proactivitate într-o direcție care de cele mai multe ori nu era prioritară pentru noi. Tendinţa este susţinută de o mai bună înţelegere a beneficiilor şi digitalizarea accesului la asigurări, dar şi de dezvoltarea constantă a infrastructurii medicale private din România. Aproximativ 35% din totalul clienților noştri noi din 2020 au ales asigurarea de sănătate pentru ei și familia lor şi tendinţa continuă şi în acest an. De asemenea, 18% din asigurările de sănătate cumpărate au fost pentru copii, un avantaj important pe care îl oferim părinților fiind faptul că se pot interna alături de cei mici fără costuri suplimentare. Asigurarea de sănătate reprezintă un segment cheie al strategiei noastre de dezvoltare, de aceea suntem în permanență preocupaţi de îmbunătăţirea produsului, având ca scop creşterea satisfacţiei clienților și oferirea unei experienţe care să facă diferenţa”, a spus Gerke Witteveen, Chief Executive Officer interimar NN Asigurări de Viaţă.
Alături de spitalizare și intervenții chirurgicale în caz de accident sau boală, incluse în asigurare ca beneficii principale, clienții mai pot accesa beneficiul opțional de prevenție, care le oferă mai multe servicii medicale în zeci de clinici REGINA MARIA din toată țara, ca parte din parteneriatul pe care NN Asigurări de Viaţă îl are cu Rețeaua de sănătate. Clienții beneficiază exclusiv in Rețeaua de sănătate Regina Maria de un control medical anual complet, până la 12 consultații generale sau de specialitate și reduceri între 20% și 70% pentru consultațiile sau investigaţiile care depăşesc beneficiile acoperite, în funcţie de tipul pachetului ales – Standard, Mediu sau Avansat. Pe parcursul celor cinci ani, clienții care au ales și componenta de prevenție au beneficiat de un total de peste 124.000 de investigații, dintre care aproximativ 70% au reprezentat analize de laborator, urmate de consultații medicale și ecografii.
În ultimii 5 ani, NN Asigurări de Viaţă a îmbunătățit permanent portofoliul de soluții din sfera asigurării de sănătate, pornind de la nevoile reale ale clienților. Din interacțiunile cu clienții reiese că vor o experiență digitalizată și beneficii adaptate stilului lor de viaţă și contextului actual. Pentru NN Asigurări de Viaţă, digitalizarea și inovația sunt piloni strategici pentru viitor care se traduc deja în beneficii concrete pentru clienți, iar pentru a oferi mai multă valoare, compania completează soluțiile pentru sănătate prin parteneriate cu startup-uri inovatoare care oferă acces digital la servicii medicale suplimentare. De asemenea, clienţii care deţin asigurări de sănătate îşi pot administra contractul în aplicația NN Direct.
COMMENTS