- Volumul total al primelor brute subscrise a crescut în 2019 cu aproximativ 11%, susținut de o evoluție solidă pe segmentele Asigurărilor de Sănătate, Property și Casco;
- Profitul brut, conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, a ajuns la peste 45 milioane lei;
- Valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie a fost de peste 820 milioane lei.
OMNIASIG Vienna Insurance Group a continuat strategia sa de dezvoltare sustenabilă și în 2019 și și-a menținut evoluția ascendentă din ultimii ani, înregistrând o creștere de aproximativ 11% a primelor brute subscrise, comparativ cu anul precedent.
În 2019, valoarea totală a primelor brute subscrise de companie a depășit suma de 1,3 miliarde lei, iar profitul brut, înregistrat conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, a fost de peste 45 milioane lei. Volumul total al despăgubirilor plătite de companie în anul precedent a fost puțin peste suma de 820 milioane lei.
*Anul trecut ne-am orientat foarte mult și către segmentul de responsabilitate socială, venind în sprijinul comunității cu proiecte și acțiuni de CSR și voluntariat complexe. Pentru 2020, avem un plan de acțiune integrat, care ne va permite să ne adaptăm noului context economic generat de criza coronavirus, păstrând, în același timp și trendul nostru de dezvoltare ascendentă. Acum, la împlinirea a 25 de ani de activitate a OMNIASIG în România, angajamentul nostru pe termen lung rămâne același – de a face din performanță o tradiție, pe toate segmentele de activitate ale companiei, păstrând, totodată, preocuparea noastră constantă în a oferi produse și servicii de calitate, adaptate nevoilor și cerințelor clienților noștri.””Și în 2019 ne-am concentrat pe susținerea cu precădere a segmentelor de asigurări non-auto, în conformitate cu strategia de dezvoltare sustenabilă, pe termen lung, a companiei. Rezultatele pozitive și evoluția stabilă din 2019 subliniază faptul că strategia noastră are efectele scontate. Totodată, pentru OMNIASIG, angajații au un rol esențial în atingerea obiectivelor de business, astfel că acordăm în permanență o atenție deosebită îmbunătățirii mediului de lucru și a condițiilor oferite acestora*, consideră Mihai Tecău, preşedintele directoratului Omniasig VIG.
În concordanță cu strategia companiei de dezvoltare a liniilor de asigurări non-auto, s-a remarcat o tendință de creștere și în cazul asigurărilor de tip Property (Asigurările de incendiu și calamități naturale), subscrierile din 2019 crescând susținut cu aproximativ 8% față de anul precedent.
Pe segmentul asigurărilor auto (Casco și RCA) compania a înregistrat o creștere ușoară a volumului total de prime brute subscrise față de anul 2018, însumând cumulat pe cele două linii prime brute subscrise în valoare de peste 880 milioane lei. Valoarea totală a despăgubirilor plătite pe segmentul asigurărilor auto, Casco si RCA cumulat, a crescut în 2019 cu aproape 20% față de anul anterior. Segmentul asigurărilor Casco a consemnat o evoluție semnificativă de peste 15%, în timp ce pe linia asigurărilor de răspundere civilă a autovehiculelor (RCA), volumul primelor brute subscrise a rămas constant.
Numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz de către OMNIASIG Vienna Insurance Group în descursul anului 2019 a fost în cuantum de 725, în timp ce numărul reclamațiilor soluționate favorabil a fost de 115, restul fiind neîntemeiate. Raportat la numărul polițelor de asigurare emise de companie în 2019 şi care nu au fost anulate, numărul de petiții înregistrate unic per petent și per caz reprezintă doar 0,05% dintre acestea.
Totodată, raportat la numărul de dosare de daună avizate în această perioadă, numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz reprezintă 0,41% dintre acestea.
OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS în 2019, la nivel general, a fost de 86,69%, în creștere cu 1,69% față de anul 2018.
COMMENTS