OMNIASIG a înregistrat o creștere de aproape 20% a DAUNELOR plătite și un plus de aproximativ 6% a PRIMELOR BRUTE SUBSCRISE în primul trimestru al anului

OMNIASIG a înregistrat o creștere de aproape 20% a DAUNELOR plătite și un plus de aproximativ 6% a PRIMELOR BRUTE SUBSCRISE în primul trimestru al anului

OMNIASIG Vienna Insurance Group și-a menținut strategia de creștere sustenabilă și prudentă în primul trimestru din 2020, înainte ca efectele pandemiei COVID-19 să înceapă să se resimtă. În comparație cu primele trei luni ale anului trecut, compania a consemnat o creștere de cca. 6% a primelor brute subscrise, evoluție care urmărește obiectivul strategic de dezvoltare a segmentelor non-auto din portofoliu.

Impactul situației generate de noul coronavirus nu s-a resimțit încă puternic în rezultatele primului trimestru al anului, însă apreciem că acesta se va resimți începând cu al doilea trimestru, în pofida începutului bun de an. Lipsa de predictibilitate în ceea ce privește evoluția situației economico-financiare generate de măsurile luate în vederea diminuării impactului Covid-19, atât la nivel local, cât și la nivel global, a determinat compania să adopte, în contextul actual, un management prudent și responsabil.

În această perioadă dificilă și fără precedent, compania a fost în continuare atentă și preocupată de protejarea și retenția angajaților săi pe termen mediu și lung, astfel că nu s-au luat măsuri economice care să afecteze personalul, scopul principal al managementului OMNIASIG în această perioadă fiind continuitatea activității și menținerea stabilității tuturor locurilor de muncă.

Valoarea totală a primelor brute subscrise în primele trei luni ale anului 2020 este de peste 300 milioane lei. Conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare, profitul brut înregistrat a fost de peste 12 milioane lei. În comparație cu același interval din 2019, compania a înregistrat o creștere de aproape 20% a volumului total de despăgubiri plătite, care a ajuns la valoarea de peste 200 milioane lei.

„Datorită strategiei noastre flexibile de dezvoltare sustenabilă și prudentă a business-ului, precum și datorită obiectivului nostru de a îmbunătăți constant produsele și serviciile pe care le oferim, am reușit să consemnăm o evoluție favorabilă pe majoritatea segmentelor de asigurări, în primele trei luni din an. În această perioadă dificilă pe care o traversăm, ne-am adaptat și am depus toate eforturile necesare pentru a asigura continuitatea activității și pentru a fi alături de clienții, angajații și partenerii noștri. Toți cei asigurați la OMNIASIG au putut, așadar, să apeleze la serviciile și produsele noastre chiar de acasă, utilizând soluțiile noastre digitale și online. Ne păstrăm direcțiile strategice cu care am pornit la drum încă de la începutul anului, și facem asta pe baza unor analize detaliate ale situației curente, pentru a fi în continuare pregătiți să implementăm cele mai bune soluții care răspund nevoilor actuale ale tuturor categoriilor de clienți și parteneri” consideră Mihai Tecău, preşedintele Directoratului Omniasig VIG.

În primele trei luni ale anului curent, segmentul auto, Casco și RCA, a înregistrat o ușoară creștere, de aproximativ 2%, a volumului de prime brute subscrise, atingând un total de peste 200
milioane lei, cumulat pe cele două linii. Totalul despăgubirilor plătite pe cele două linii cumulat a crescut cu cca. 14%, trecând peste valoarea de 150 milioane lei; și valoarea rezervelor de daună pe aceste două linii, cumulat, a crescut cu peste 4% în primul trimestru al anului, comparativ cu intervalul similar din 2019.

Asigurări de sănătate: în creștere
În concordanță cu strategia de creștere pe segmentele de asigurări non-auto, OMNIASIG se concentrează pe dezvoltarea liniei asigurărilor de sănătate, iar rezultatele încep să se remarce chiar din primele luni ale acestui an. În raport cu aceeași perioadă din 2019, linia Asigurărilor de sănătate s-a aflat în 2020 într-o dinamică ascendentă, având o creștere substanțială, de aproximativ 90% a primelor brute subscrise. Rezultatele demonstrează gradul din ce în ce mai ridicat de conștientizare a clienților cu privire la utilitatea și necesitatea acestui tip de asigurare.
În continuarea inițiativelor de dezvoltare a acestui segment, la începutul lui 2020, compania a lansat produsul de asigurare de sănătate de grup OMNI+, un nou concept adaptat dinamicii pieței și nevoilor clienților. Prin intermediul acestui produs, angajații unei companii pot accesa servicii medicale în orice clinică și spital privat din România.

Tendința de creștere se remarcă și în cazul segmentului Property (asigurările de incendiu și calamități naturale), unde subscrierile pe primul trimestru au crescut cu peste 15%. În primul trimestru din 2020 valoarea despăgubirilor plătite pe această linie de asigurare a crescut substanțial, având la bază plata în această perioadă a mai multor despăgubiri cu valori cuprinse între 700.000 și peste 2 milioane lei, majoritatea acestor dosare având incendiul drept cauză a evenimentului ce a generat dauna.

În ceea ce privește segmentul asigurărilor de călătorie, volumul primelor brute subscrise a crescut cu peste 5%.
Numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz de către OMNIASIG Vienna Insurance Group în primul trimestru al anului 2020 a fost în cuantum de 157, în timp ce numărul reclamațiilor soluționate favorabil a fost de 13, restul fiind neîntemeiate. Raportat la numărul polițelor de asigurare emise de companie în primul trimestru al anului 2020 şi care nu au fost anulate, numărul de petiții înregistrate unic per petent și per caz reprezintă doar 0,0465% dintre acestea. Totodată, raportat la numărul de dosare de daună avizate în această perioadă, numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz reprezintă 0,356% dintre acestea.
OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Prin urmare, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat a fost în primul trimestru al acestui an de 88,8%.

În perioada următoare ne vom concentra în continuare pe a oferi o protecție sporită clienților, angajaților și a partenerilor cu care interacționăm. Asigurații OMNIASIG pot utiliza în continuare o serie de instrumente care permit parcurgerea cu succes a tuturor serviciilor, de acasă – clienții își pot încheia sau reînnoi polițele de acasă, ținând legătura cu reprezentanții OMNIASIG, inspecția de risc aferentă încheierii unei polițe Casco poate fi realizată printr-o modalitate video, fără a fi necesară deplasarea, iar daunele pot fi notificate online, direct pe website-ul nostru, www.omniasig.ro sau la call center, la numărul 021.9669. Totodată, și constatarea unei daune se poate realiza tot video, de la distanță.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.

Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii esteformat din aproximativ 50 de companii din 30 de ţări. Cei peste 25.000 de angajaţi ai Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) au grijă de nevoile de zi cu zi ale peste 22 de milioane de clienți. Acțiunile VIG sunt cotate pe Bursa de Valori din Viena din 1994 și beneficiază de un rating A+ cu perspectivă stabilă din partea reputatei agenții internaționale de rating Standard & Poor’s. Acesta este cel mai bun rating al unei companii din indicele ATX, principalul indice al Bursei de Valori din Viena. Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) colaborează îndeaproape cu Erste Group, cea mai mare bancă de retail din Europa Centrală și de Est.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0