- Volumul total al primelor brute subscrise a crescut în 2022, susținut de o evoluție solidă a principalelor linii de asigurare;
- Valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie a depășit 1,1 miliarde lei.
OMNIASIG Vienna Insurance Group a menținut în 2022 un ritm constant de creștere și a obținut rezultate solide la finalul anului trecut. Aceste rezultate au fost susținute și determinate de strategia companiei de dezvoltare echilibrată și sustenabilă, precum și de inovațiile în digitalizare și tehnologie implementate. Astfel, primele brute subscrise au crescut cu peste 30% față de anul precedent.
Activitatea OMNIASIG a continuat să se adapteze în contextul socio-economic global și local și să se concentreze pe grija față de angajați, relația cu clienții și partenerii, precum și pe oferirea unei experiențe cât mai plăcute și rapide în ceea ce privește accesarea produselor și serviciilor companiei.
Valoarea totală a primelor brute subscrise de companie în cursul anului trecut a fost de peste 2,1 miliarde lei, în creștere cu peste 30% comparativ cu nivelul anului precedent. De asemenea, valoarea totală a despăgubirilor plătite de OMNIASIG în 2022 s-a ridicat la peste 1,1 miliarde lei, întreg procesul de soluționare a daunelor fiind constant dezvoltat și optimizat prin investiții în tehnologie.
„Rezultatele foarte bune din 2022 se datorează performanței și profesionalismului specialiștilor din OMNIASIG, împreună cu încrederea pe care ne-o acordă clienții și partenerii noștri. Întreaga echipă OMNIASIG a depus eforturi susținute pentru a răspunde provocărilor din piață și pentru a menține permanent atenția noastră centrată pe client. În același timp, ne-am bazat pe o strategie bine definită, care pune accentul pe sustenabilitate și pe oferirea unor produse și servicii de calitate pentru clienții noștri. Suntem mândri să avem o echipă dedicată și pasionată, care oferă siguranța clienților noștri de a merge mai departe cu toată încrederea, chiar și în situațiile mai puțin fericite. La OMNIASIG, considerăm că sustenabilitatea reprezintă un obiectiv strategic extrem de important și urmărim să împărtășim valorile noastre cu comunitățile din care facem parte. În 2022, ne-am axat puternic pe derularea mai multor inițiative de responsabilitate socială, susținerea educației și implicarea în comunitate prin voluntariat. Suntem dedicați în acțiunile noastre de solidaritate față de categoriile defavorizate din toată țara, astfel încât să putem contribui la construirea unei societăți mai bune și mai echitabile pentru toți” a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group
Pe segmentul Property (asigurările de incendiu și calamități naturale), am putut observa o creștere de aprox. 20% în 2022, cu o valoare a subscrierilor de peste 300 milioane lei.
Contextul actual, atât la nivel național, cât și european, a determinat în continuare o creștere a gradului de conștientizare a importanței serviciilor medicale de calitate printre asigurați. În acest sens, linia Asigurărilor de Sănătate a continuat să înregistreze o creștere puternică, de aprox. 35%. Prin produsul OMNI+, asigurații au acces la serviciile medicale de care au nevoie în cadrul rețelei de peste 1.200 de clinici partenere OMNIASIG la nivel național, precum și în orice altă clinică din România din afara rețelei de parteneri, cu rambursarea costurilor serviciilor medicale efectuate, în maxim 7 zile lucrătoare de la depunerea documentației complete.
Asigurările auto, Casco și RCA, au înregistrat în 2022 ambele o creștere, valoarea agregată a primelor brute subscrise, cumulat pe ambele linii, fiind de cca. 1,5 miliarde lei. Și totalul despăgubirilor plătite pe cele două linii, cumulat, a crescut față de anul precedent, totalul fiind de peste 900 milioane lei.
Totodată, o creștere a fost înregistrată în acest interval și pe liniile Asigurărilor de Răspundere Civilă Generală și a Asigurărilor de Călătorie. Pentru cele din urmă, creșterea a fost de aproape 15% în 2022, cu o valoare a subscrierilor de aprox. 14 milioane lei, creștere datorată eliminării restricțiilor de călătorie și măsurilor sanitare din majoritatea țărilor, ceea ce a dus la o cerere sporită pentru aceste polițe.
În cursul anului precedent, OMNIASIG și-a menținut angajamentul față de societate și a continuat să implementeze o serie de proiecte interne și externe de CSR (Corporate Social Responsibility), promovând astfel responsabilitatea socială, implicarea în comunitate, reducerea consumului de resurse și protecția mediului înconjurător. Compania a sprijinit, de asemenea, educația și comunitățile dezavantajate social, angajații implicându-se în acțiuni de voluntariat. Printre acestea se numără: acțiunile de susținere a refugiaților ucrainieni, în parteneriat cu mai multe fundații din România, refacerea unui traseu montan și împădurirea unei zone alături de Asociația Oxigen, igienizarea și amenajarea unor spații pentru elevi și tineri în colaborare cu World Vision România și Organizația Concordia, burse de școlarizare pentru 25 de elevi și organizarea unor sesiuni de mentorat pentru copii susținuți în cadrul campaniei OMNIASIG pentru MAI BINE. Prin acest proiect, alături de Fundația World Vision România, ne-am îndreaptat atenția către județul Buzău, unde a fost identificată nevoia de a le oferi tinerilor și copiilor condiții optime de învățare, consultanță vocațională și sprijin în continuarea studiilor. Am investit pe întreg parcursul anului școlar 2021-2022 în susținerea a 105 elevi din mediul rural, oferind sprijin material, financiar și consultativ copiilor, prin diverse acțiuni de educație, sustenabilitate și de protecție a mediului.
OMNIASIG s-a preocupat și în 2022 de lansarea și optimizarea unor noi soluții digitale, întrucât în ultimii ani, interesul și gradul de utilizare a acestora a crescut într-un ritm puternic în rândul clienților. Aceste noi soluții digitale devin și instrumente de protecție a mediului, prin reducerea consumului de hârtie. Compania a lansat, de asemenea opțiunea de efectuare a inspecției de risc într-o modalitate 100% digitală, în procesul încheierii unei polițe Casco. Acum clienții își pot realiza singuri, de la distanță, inspecția de risc, atunci cand încheie o poliță Casco, în doar câteva minute, folosind telefonul mobil.
OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat în 2022 a fost de 88,47%.
COMMENTS