- Fintechul Omnicredit, unul dintre puținii furnizori de servicii de factoring 100% online din România, anunță obținerea unei finanțări în valoare de 2 milioane de euro de la un fond extern specializat.
- Suma va fi folosită pentru a oferi servicii de microfinanțare, (în special factoring și scontare) pentru IMM-uri, Omnicredit estimând că va finanța în 2022 un număr de clienți cu circa 40% mai mare comparativ cu 2021.
- Din ce în ce mai multe afaceri mici și mijlocii, dar și companii mari, apelează la factoring prin Omnicredit pentru a-și încasa la timp facturile.
- Prin acest serviciu, Omnicredit achită factura pe care clientul o are de încasat de la furnizor, practic substituindu-se acestuia. Astfel, clientul își încasează factura în momentul în care apare nevoia de lichidități, indiferent de data scadenței.
- De la lansarea oficială a platfomei, în 2019, și până în prezent, Omnicredit a acordat finanțări totale de circa 45 milioane de euro.
După doi ani de pandemie și cu un război în desfășurare la graniță, întreprinderile mici și mijlocii din România se confruntă cu provocarea de a traversa o nouă perioadă de incertitudine. Platforma de fintech Omnicredit, unul dintre puținii jucători de pe piață care oferă servicii de factoring și scontare 100% online, anunță că a obținut o finanțare de circa 2 milioane de euro, pentru a-și dezvolta oferta adresată IMM-urilor care intenționează să își securizeze fluxul de numerar în perioada următoarelor luni.
Finanțarea este asigurată de un fond de investiții de debt specializat în finanțări pe factoring, în special pentru IMM-uri, și în oferirea de sprijin educațional și social pentru astfel de societăți și mici antreprenori.
„În special în rândul IMM-urilor, perioada care urmează se anunță marcată de dificultăți în asigurarea lichidității necesare pentru desfășurarea operațiunilor. Sincopele fluxurilor logistice vor continua probabil, sub impactul valurilor succesive ale pandemiei și al războiului din Ucraina. Încă nu este clar cât de gravă va fi criza alimentară provocată de scăderea dramatică a livrărilor de cereale din Ucraina și Rusia, care împreună exportau circa 30% din volumul total de grâu tranzacționat la nivel mondial, însă semnele nu sunt deloc încurajatoare. În România, apetitul băncilor pentru finanțarea afacerilor a încetinit, termenele de plată au crescut foarte mult, disponibilul de lichidități din piață s-a redus, ceea ce a dus implicit la o cerere sporită din partea micilor antreprenori pentru finanțare”, este de părere Elisa Rusu, CEO al Omnicredit.
Astfel, businessul Omnicredit a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creștere cu 62% față de aceeași perioadă a anului trecut, volumul total de finanțări acordate de companie în anul 2021 fiind de aproximativ 20 mil. de euro. În platforma Omnicredit și-au înregistrat conturi un număr de aproape 6.000 de clienți.
Microfinanțările acordate afacerilor mici și mijlocii au intrat pe un trend crescător chiar din a doua jumătate a lui 2020, primul an al pandemiei. În 2021, Omnicredit a realizat afaceri în creștere cu 70% față de anul anterior.
„În afară de afacerile mici, neatractive pentru bănci, care reprezintă și clientul-țintă al platformei noastre, surpriza a fost interesul pentru finanțările oferite de noi venit din partea companiilor mari, care au avut de suferit în această perioadă în urma diminuării apetitului de finanțare din partea băncilor sau din cauza prelungirii termenelor de răspuns”, explică Elisa Rusu. „În consecință, pentru nevoi punctuale și pentru a nu pierde oportunități de business, aceste companii au apelat la serviciile noastre, unii dintre ei devenind clienți fideli. Finanțarea de 2 milioane de euro pe care am primit-o recent înseamnă o oportunitate de a susține cu circa 40% mai mulți antreprenori în acest an, prin produsele noastre financiare – factoring și scontare”
Oferta de servicii financiare a Omnicredit este structurată pe două mari linii: factoring și scontare. Toate aceste produse pot reprezenta soluții eficiente din punctul de vedere al costurilor pentru acele afaceri care intenționează să își încaseze în avans facturile sau alte instrumente de plată (precum cecuri sau bilete la ordin). Deoarece nu reprezintă o formă de
îndatorare, ci o modalitate de a stabiliza pe termen scurt fluxul de numerar al firmei, factoringul și scontarea sunt soluții sigure și rapide pentru firme de a-și încasa creanțele.
Principalul atu diferențiator al serviciilor Omnicredit este faptul că toate soluțiile sale de finanțare sunt oferite 100% online, fără nevoia de a depune fizic documente, cu termen de răspuns în aceeași zi. „Clientul ne poate contacta în ziua în care are nevoie de finanțare, întrucât oferim răspunsul în maximum 24 de ore”, spune Elisa Rusu. „În ceea ce privește costurile, în timp ce toată piața a resimțit o creștere costului finanțărilor, noi ne-am menținut prețurile, ajustându-le foarte puțin comparativ cu creșterile care au survenit în general în domeniul financiar-bancar în cursul acestei perioade.”
Pentru piața locală de profil, pe care activează doar câteva instituții financiare nebancare care oferă servicii de factoring online, viitorul acestui serviciu este promițător.
„De la începerea războiului, odată cu semnele de criză economică, avansul inflației și creșterea termenelor de plată, s-a ajuns la o anumită lipsă de lichidități și la o explozie a cererilor, ceea ce se vede și în platforma noastră. Oamenii au început să înțeleagă din ce în ce mai bine beneficiile factoringului, un produs ușor de accesat pe o perioadă scurtă, care asigură accesul rapid la lichiditățile proprii”, spune Elisa Rusu.
Acțiunile Omnicredit sunt deținute în proporție de 15% de către Elisa Rusu și 85% de către fondul de investiții Reconstruction Capital II LTD, listat pe secțiunea AIM a London Stock Exchange și controlat de omul de afaceri Ion Florescu. În prezent, Omnicredit are expuneri curente în piață de aproximativ 4,5 mil. de euro și a acordat în total, de la înființare (2019) până în prezent, finanțări de circa 45 mil. de euro.
COMMENTS