Grupul Orange a anunţat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2018, disponibile la 31 martie. În intervalul ianuarie-martie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 270 milioane de euro, în creștere cu 11,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creșterea a fost susținută, în principal, de evoluția pozitivă a utilizării datelor mobile, a vânzărilor de dispozitive mobile şi a serviciilor convergente. La 31 martie 2018, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.449.000 clienți.
La finalul lunii martie, peste 3,3 milioane clienţi Orange foloseau serviciile Orange 4G, cu aproape 40% mai mulţi comparativ cu primul trimestru al anului 2017, reţeaua 4G acoperind 93,4% din populaţia ţării. Acelaşi trend ascendent este evident şi în ceea ce priveşte traficul de date mobile, care a crescut cu 85% comparativ cu T1 2017 şi în cel 4G, care a crescut de 3 ori. Această evoluţie este susţinută de vânzările de smartphone-uri şi de investiţiile continue în reţelele 4G şi 4G+, ce asigură calitatea superioară a serviciului de internet şi a apelurilor. De exemplu, începând cu luna martie, clienţii Orange au acces la performanţele reţelei 4G+, cu viteze de până la 500Mbps, în 95 de orașe din România.
Smartphone-urile performante şi dispozitivele conectate rămân în topul preferinţelor clienţilor. De exemplu, vânzările generate de categoria dispozitivelor conectate a înregistrat o creştere de 70% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu primul trimestru al lui 2017. Un interes sporit se observă şi în ceea ce priveşte obiectele conectate pentru casă, unde vânzările au crescut de 5 ori faţă de trimestrul 1 al anului precedent.
La finalul lunii martie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra 418.000 clienți, în creștere cu 22% comparativ cu T1 2017, iar serviciile fixe în bandă largă aveau peste 210.000 de abonați, în creștere cu 65%. În primul trimestru al anului 2018, 95.000 de clienți au ales serviciile fix-mobil de la Orange, cu aproape 6 ori mai mult comparativ cu anul precedent. De asemenea, interesul utilizatorilor de a accesa conţinut video de pe orice dispozitiv se reflectă în numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go, care a crescut cu 27% în T1 2018, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017. Creşterea a fost înregistrată ca urmare a îmbogățirii şi diversificării conţinutului și adaptării aplicației pe baza feedback-ului clienților.
Primele trei luni ale anului au adus o creştere și pe segmentul serviciilor financiare prin intermediul telefonului mobil, datorită accesibilităţii şi rapidităţii tranzacțiilor. Astfel, numărul clienţilor care au ales serviciul Orange Money până la 31 martie 2018 pentru a achita facturi și pentru a efectua reîncărcări PrePay a ajuns la 94.000, în creștere cu 130% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
„Continuăm şi în primul trimestru din 2018 procesul accelerat de digitalizare, susţinut de creşterea consumului de date mobile şi de produse conectate, atât pentru mediul rezidenţial, cât şi pentru cel de business.Conectivitatea şi mobilitatea rămân elemente-cheie în alegerile clienţilor noştri, iar apetenţa tot mai mare a acestora pentru serviciile noastre fix-mobil şi soluţii digitale, ce oferă simplitate şi eficienţă, este susţinută de investiţiile în servicii noi şi în performanţa rețelei. Ne dorim să aducem beneficiile reţelei noastre mai aproape de cât mai mulţi oameni, de aceea calitatea reţelei şi a produselor croite pe nevoile lor rămâne prioritatea noastră”, a declarat Liudmila Climoc (foto), Chief Executive Officer în cadrul Orange România.
COMMENTS