Vânzarea băuturilor poate migra din tradiţional în online, consideră George Chendi, proprietarul AlmaTim Distribution şi iniţiatorul www.smartdrinks.ro
Aţi început activitatea de distribuţie a băuturilor către retaileri în urmă cu 15 ani, iar acum vă adresaţi direct consumatorilor prin intermediul www.smartdrinks.ro. De ce această direcţie?
Este o evoluţie naturală: când ai multe de spus şi de oferit, cauţi un spaţiu mai mare de expunere. Întrucât raftul clienţilor noştri a devenit insuficient, am găsit raftul disponibil în online, unde spaţiul este nelimitat şi unde poţi să-ţi expui marfa aşa cum îţi doreşti. Dacă adaugi şi uşurinţa în a comanda, apoi faptul că nu mai stai la coadă şi, în plus, că cineva se oferă să-ţi care produsele acasă sau oriunde îţi doreşti sau ai nevoie, ai găsit magazinul care ţi se potriveşte şi pe care ţi-l doreşti – www.smartdrinks.ro.
Sunt consumatorii români pregătiţi să-şi facă cumpărăturile online?
Cu siguranţă, da! Există în general o reticenţă în a-ţi crea un cont pe un magazin online, dar odată depăşită această problemă, lucrurile devin foarte comode.
În categoria de produse în care noi activăm (FMCG), cumpărăturile merg mai lent în comparaţie cu comerţul tradiţional, dar trendul este unul crescător. În plus, dacă privim cum a evoluat comerţul online pentru bunuri de folosinţă îndelungată – îmbrăcăminte, cadouri, jucării – DA-ul devine şi mai categoric.
Ce tip de consumatori apelează la produsele SmartDrinks.ro?
În general consumatori mai educaţi, care caută şi alte tipuri de băuturi decât cele devenite tradiţionale în comerţul autohton, care vor să exploreze sau care au mai băut în vacanţele petrecute în afara României. Consumatori pentru care timpul este important şi are costuri asociate, consumatori care îşi cunosc consumul săptămânal de băuturi (apă, bere, răcoritoare), consumatori care în general îşi lasă activităţile cronofage pe mâna specialiştilor.
Este SmartDrinks.ro pregătit să facă faţă comenzilor primite şi să le livreze la timp?
www.smartdrinks.ro este un magazin online de băuturi capabil să livreze în 2 ore marfa comandată, în Bucureşti şi Ilfov. Pot afirma acest lucru în primul rând datorită unei experienţe în distribuţie şi logistică de peste 15 ani. În al doilea rând, toate produsele afişate pe www.smartdrinks.ro se află în depozitul nostru, nu mai pierdem timpul verificând la rândul nostru stocurile altor furnizori. În al treilea rând, peste 50 de echipaje au rute de livrare zilnic în Bucureşti şi Ilfov, zone în care livrăm cu flota noastră, fără să apelăm la servicii de curierat.
Ce produse şi mărci aveţi în portofoliul SmartDrinks.ro?
În portofoliul SmartDrinks.ro se regăsesc toate tipurile de băuturi: ape minerale carbogazoase şi plate, băuturi răcoritoare, bere, vinuri româneşti şi internaţionale, băuturi spirtoase, cumulând peste 650 de produse din aceste categorii.
Ca mărci cunoscute avem: Ursus, Timişoreana, Peroni şi Grolsch din segmentul bere; Pepsi în băuturi răcoritoare; cel mai mare portofoliu de ginuri din România: Hendricks, The Botanist, Gin Mare, GVine, Monkey 47, Bulldog, King of Soho; cel mai diversificat portofoliu de romuri din România: romuri din Cuba, Venezuela, Caraibe, Jamaica, Guyana, Barbados, Franţa şi Spania; vinuri internaţionale din Franţa, Spania, Italia etc.
Este rentabil să investeşti într-un magazin online?
Dacă vorbim de rentabilitate, putem discuta la nesfârşit, pe baza unor indicatori de analiză economică. Dacă întrebarea este una personală, răspunsul meu este la fel de personal. Orice iniţiativă, mai ales una economică, cu siguranţă merită dacă ai câteva elemente cheie sau ingrediente pe care să te bazezi: conceptul – adică să ştii ce vrei de la cap la coadă; răbdarea – timpul este unul dintre cei mai importanţi factori care influenţează o afacere şi un întreprinzător; încrederea – trebuie să crezi în ideea ta fără să te laşi influenţat de factori conjuncturali. Asta nu înseamnă să te arunci cu capul înainte orice ar fi, ci să crezi ce-ţi spune preotul ortodox când te căsătoreşti – „la bine şi la greu” şi nu ce îţi spune pastorul american – „până când moartea ne va despărţi”; pasiunea – motivaţia pentru care întreprinzi şi te dedici acelei activităţi. Dacă reuşeşti să îmbini ingredientele, ai găsit reţeta perfectă chiar şi într-un spaţiu atât de versatil cum este cel online.
COMMENTS