- Evoluția consecventă la nivel operațional, activitatea dinamică și gestionarea eficientă a riscurilor au generat un profit net de 16 milioane de euro în T1 2024,
- Creditele nete acordate clientelei s-au ridicat la 3,2 miliarde de euro, în creștere cu 7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut,
- Depozitele clienților au atins 3,5 miliarde euro, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului precedent,
- Activele totale au ajuns la finalul primului trimestru la 4,7 miliarde euro, un plus de 8% în comparație cu primul trimestru din 2023.
Alpha Bank Romania (ABR) anunță rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2024, evidențiind continuarea îndeplinirii strategiei noastre în diverse segmente de activitate și un profit net de 16 milioane de euro. Portofoliul net de credite a crescut cu 7% față de T1 2023, la 3,2 miliarde EUR, în timp ce portofoliul de depozite a crescut cu 18%, la 3,5 miliarde EUR. În același timp, activele totale ale băncii au ajuns la 4,7 miliarde EUR, în creștere cu 8% față de anul precedent.
Performanțe generate de activitatea intensă de creditare
Alpha Bank România consemnează o performanță istorică în primul trimestru din 2024 în ceea ce privește originarea de noi credite ipotecare, cu o creștere de 61% față de perioada similară din 2023, generată de preocuparea constantă a băncii de a oferi clienților soluții de finanțare ipotecară accesibile și competitive.
În același timp, soluțiile financiare inovatoare menite să răspundă nevoilor diverse ale clienților noștri, precum și experiența flexibilă de obținere a unui împrumut atât online, cât și în sucursale, au generat alte rezultate notabile în primul trimestru în ceea ce privește volumul creditelor de consum, care a crescut cu 19% față de primul trimestru din 2023.
În ceea ce privește tranzacțiile comercianților, procesate de către bancă, soluțiile de tip POS, Alpha phonePOS și e-commerce – au înregistrat o creștere robustă de 22% față de aceeași perioadă din 2023.
Digitalizare accelerată
La începutul anului, Alpha Bank România a finalizat transferul afacerii ecosistemului Orange Money România IFN (portofoliul de clienți, activele digitale și portofoliul de carduri de credit), o mișcare care a consolidat și mai mult poziția băncii pe piață și îi sporește capacitatea de a oferi soluții financiare inovatoare unei baze mai largi de clienți.
Eforturile de transformare digitală ale Alpha Bank România din primul trimestru au îmbunătățit serviciile pentru clienți, dar și măsurile de securitate. Astfel, Alpha Bank Romania a adăugat noi funcționalități asistentului virtual Dana, cu beneficii directe pentru clienții persoane fizice. După serviciile de voce, pot fi accesate acum și servicii automatizate de asistență clienți prin intermediul webchat-ului, permițând clienților interacțiuni rapide cu banca pentru solicitări de tip self-service.
În plus, Alpha Bank România se află printre primele bănci care au implementat Serviciul de Afișare Nume Beneficiar (SANB) în cadrul platformei sale de online banking. Acest serviciu nu numai că îmbunătățește experiența clienților, dar oferă și un nivel suplimentar de protecție împotriva fraudelor.
Parteneriate strategice, stimul pentru dezvoltarea economică
În luna martie, Alpha Bank România a introdus o nouă suită de produse financiare menite să sprijine nevoile de capital de lucru și de investiții ale companiilor, demonstrând angajamentul băncii de a promova creșterea și dezvoltarea economică în România. Aceste împrumuturi beneficiază de garanțiile Fondului European de Investiții (FEI) și vin cu soluții de finanțare fiabile și competitive pentru IMM-uri.
În februarie, banca s-a alăturat Programului Guvernamental „Noua Casă” 2024, care oferă garanții prin FNGCIMM pentru a facilita accesul la locuințe la prețuri accesibile. În plus, Alpha Bank România a încheiat un parteneriat cu Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale pentru a participa la InvestAlim, un nou program național conceput pentru a promova dezvoltarea industriei de procesare a alimentelor în România.
Alpha Bank România – sprijin permanent pentru mediu, cultură, sănătate, educație financiară
Alpha Bank România, în colaborare cu Alpha Bank Group și Banca Națională a României, a organizat în perioada septembrie 2023 – martie 2024, expoziția „Cele două fețe ale monedei: Mijloace de tranzacție – Capodopere de artă”, o explorare a intersecției dintre artă și finanțe prin intermediul colecției numismatice Alpha Bank, una dintre cele mai importante colecții de monede antice din lume.
Prin parteneriate cu organizații precum Conservation Carpathia, Asociația Pentru Promovarea Performanței în Educație și Salvati Copiii, Alpha Bank România contribuie în mod activ la inițiative care vizează conservarea mediului, progresul educațional, îmbunătățirea asistenței medicale și bunăstarea copiilor. Aceste parteneriate reflectă dedicarea băncii de a avea un impact pozitiv asupra societății și de a promova dezvoltarea durabilă în comunitățile pe care le deservește.
COMMENTS