Rata de utilizare a cardurilor contactless la nivel european a crescut la 52% în 2016, faţă de 36% anul trecut, potrivit unui studiu Visa intitulat „Plăţile digitale în 2016” şi citat de Visa România.
De asemenea, numărul total de carduri cu funcţie de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unităţi, iar reţeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, conform aceleiaşi surse.
În România, ponderea plăţilor contactless în totalul tranzacţiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat, de la 10% la începutul anului 2016 la 20% în trimestrul al treilea al anului, se mai arată în comunicat.
Astfel, anul acesta a continuat tendinţa de creştere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless consemnată începând din 2015. Plăţile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015.
“România este una dintre pieţele europene cu cel mai rapid ritm de adoptare a tehnologiei contactless în ultimii doi ani. Aproape una din cinci plăţi efectuate cu carduri Visa în România este contactless, dublu faţă de nivelul de la începutul anului, ceea ce demonstrează utilitatea şi beneficiile acestei tehnologii pentru consumatori, dar şi pentru comercianţi. Din acest motiv, Visa s-a angajat să contribuie la îmbunătăţirea experienţei de plată şi lucrează împreună cu băncile şi ceilalţi parteneri la extinderea accesului la dispozitive de plată contactless, inclusiv dispozitive mobile şi wearables.”, a declarat Cătălin Creţu, director general pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia în cadrul Visa Europe.
Reţeaua de acceptare a plăţilor contactless a ajuns în prezent la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România. La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianţii din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depăşeşte 70.000.
Toate terminalele de plăţi nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga reţea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăţi.
La nivel european, tendinţa de adoptare a plăţilor contactless este vizibilă în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Cel mai ridicat ritm de creştere, de 64%, este consemnat în intervalul de vârstă 55-64 de ani, mai arată studiul Visa.
Totodată, există o corelaţie foarte strânsă între utilizarea curentă a tehnologiei contactless şi interesul pentru utilizarea viitoare a plăţilor mobile, se mai arată în comunicat. Comparativ cu utilizatorii de carduri non-contactless, persoanele care plătesc contactless sunt mult mai interesate de utilizarea dispozitivelor mobile pentru a efectua plăţi contactless în magazine (52% dintre utilizatorii de carduri contactless vs. 32% dintre utilizatorii de carduri non-contactless).
44% dintre persoanele intervievate de Visa au declarat că utilizează aplicaţii mobile de plată în acest moment, în creştere de la 38% anul trecut. Aproape jumătate (46%) dintre repondenţi au declarat că posibilitatea de a efectua plata cu telefonul mobil sau cu un dispozitiv mobil le facilitează procesul de achiziţie.
Studiul Visa a relevat, de asemenea, că în majoritatea cazurilor procesul de achiziţie a bunurilor de valoare mare implică atât magazine online, cât şi fizice. Şapte din zece consumatori europeni merg într-un magazin fizic pentru a examina un produs pe care intenţionează să-l achiziţioneze online. Românii utilizează această tactică chiar mai frecvent, respectiv opt din zece cumpărători.
Deşi vânzările online de cadouri de Crăciun au crescut semnificativ, magazinele fizice continuă să deţină un rol important, datorită dorinţei clientului de a interacţiona cu vânzătorii şi de a avea contact direct cu produsul achiziţionat, mai arată studiul.
“Magazinele fizice continuă să aibă un rol important, astfel că este vital să putem oferi soluţii de plată rapide, cum este cazul tehnologiei contactless. Plata contactless îşi dovedeşte utilitatea mai ales în perioadele de vârf din timpul sărbătorilor de sfârşit de an, prin reducerea timpului de aşteptare la casă şi vânzări mai mari pentru comercianţi.”, a adăugat Cătălin Crețu.
Visa inc. (NYSE:V) este o companie internaţională de tehnologii de plată care conectează consumatorii, companiile, instituţiile financiare şi guvernele din peste 200 de ţări şi teritorii prin sisteme de plăţi electronice rapide, securizate şi fiabile. Visa nu este o bancă şi nu emite carduri, nu acordă credite şi nu stabileşte rate sau comisioane pentru consumatori.
COMMENTS