Piața românească de hosting accelerează în pandemie

Piața românească de hosting accelerează în pandemie

Companiile românești din grupul polonez R22 au realizat afaceri cu venituri recurente de peste 30 de milioane de lei (6,2 milioane de euro) în 2020. În România, grupul R22 este prezent prin intermediul companiei Blugento, specializată în furnizarea de soluții de eCommerce bazate pe platforma Magento, și 6 companii de găzduire web: NET Design (MXHost.ro), Web Class IT (XServers.ro), Top Level Hosting (TLH.ro), Găzduire WEB (Gazduire.ro), HostVision (HostVision.ro), RoSpot (Rohost.ro).

Evoluția de anul trecut confirmă investiția de succes a Grupului R22. Cele 7 companii au avut, în 2020, afaceri cumulate în creștere cu 20% față de anul anterior, iar performața realizată este cu atât mai importantă cu cât, ca și model de business, companiile comercializează servicii pe bază de abonament, lucru care presupune venituri recurente.

Transformarea digitală a accelerat creșterile pe zona de hosting

Transformarea digitală a business-urilor a fost una dintre tendințele accelerate în 2020 în România și a generat creșteri peste estimări în mai multe industrii.

Piața de hosting (găzduire web) a crescut, pe măsură ce companiile și-au extins prezența în online, iar comerțul online a avut un salt ce a depășit rapid media ultimilor ani, în contextul unei nevoi mai mari de domenii web, de găzduire web, de servere, de platforme online, de magazine online, de certificate SSL etc.

„În mai puțin de 1 an, criza generată de COVID-19 a produs o schimbare în modul în care majoritatea companiilor își desfășoară activitatea altfel posibilă doar în ani. Consumatorii au făcut un shift rapid către online, iar companiile au răspuns accelerând procesul de digitalizare, cu accent mare pe calitate. Ne așteptăm ca anul acesta investițiile  în digitalizare să urmeze același trend, în încercarea companiilor de a rămâne competitive și de a se dezvolta.

Pentru anul 2021, estimăm, astfel, o creștere de cel puțin 20% a afacerilor cumulate ale celor 7 companii, parte a Grupului R22”, spune Adrian Chirută, Managing Partner R22 România și fondator MxHost, menționând că, anul trecut, companiile-client s-au axat pe servicii web de calitate, au avut nevoie de servere performante ce asigură viteze superioare de încărcare a site-urilor, centre de date profesionale în România, cu tehnologii de ultimă generație și suport în limba română.

Cumulat, companiile românești, ce fac parte din grupul R22, ajung la o cotă de peste 30% din piața de servicii de hosting. Cele 7 companii au împreună peste 80 de angajați și prezență în București, Cluj-Napoca și Bistrița, administrează peste 100.000 de domenii active și au peste 60.000 de clienți activi care accesează lunar cel puțin un serviciu dintre cele oferite.

Nivelul de investiții în servicii de hosting este în creștere, iar ritmul investițional va accelera în perioada următoare, tot mai multe companii fiind dispuse să aloce bugete mai mari în această direcție, pe măsură ce conștientizează beneficiile oferite de prezența în online.

Pandemia a schimbat rapid comportamentul față de canalele online, atât al mediului de business, cât și al consumatorilor finali, și specialiștii din companiile grupului R22 se așteaptă ca schimbările să fie ireversibile în multe dintre industrii, comerțul online fiind între ele. Clienții preferă deja să cumpere online, atunci când acest lucru este posibil, atât din motive de siguranță, cât și pentru eficiență.

„Dacă, în primele luni ale pandemiei, orientarea pe termen scurt a fost cea mai importantă decizie în business pentru a supraviețui, este din ce în ce mai clar că măsurile luate acum și viziunea pe termen lung vor decide permanent noua ordine în societate și pe plan economic. Companiile care investesc curajos și în timp util în transformarea lor digitală vor fi lideri în piețele lor post-pandemie”, spune Sandu Băbășan CEO Blugento, adăugând că, anul trecut, magazinele din platforma Blugento au avut, în medie, vânzări de două ori mai mari față de anul anterior.

Grupul polonez R22 a intrat în România în 2018, odată cu o primă investiție de 1,1 milioane de euro, dublată apoi de o alta, în același an, în valoare de 5,3 milioane de euro. Grupul polonez și-a consolidat prezența pe piața din România prin alte două runde de investiții în 2019 – una de 4,18 milioane de euro și alta de 1 milion de euro, ducând valoarea totală a investițiilor din România la 11,58 milioane de euro.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0