“Cifra totală a vânzărilor online din România va atinge în acest an 750 milioane de euro, urmând ca în anul următor să depășească 1 miliard de euro”, a declarat recent Dorin Boerescu (foto), CEO al companiei 2Parale, una dintre cele mai mari reţele de marketing afiliat din Romania si Bulgaria, activă în prezent şi pe pieţele din Serbia, Irak şi Cipru.
”În România creșterea a fost de 33% în acest an, ceea ce ne clasează pe locul 5 în topul țărilor emergente. În ceea ce privește valorea cumpărăturilor online din Europa, acestea vor ajunge la 625 miliarde de euro în 2016, în urma unei creșteri de 100%”, a afirmat reprezentantul companiei 2Parale. Potrivit acestuia, peste un milion de români fac deja cumpărături online, piața de comerț online urmărind să atragă 15-20% dintre utilizatorii de internet din România.
”Spre deosebire de începuturile comerțului online din România, când bărbații erau cei care accesau acest tip de serviciu pentru a cumpăra în general produse IT și electronice, acum femeile sunt cele care dețin o majoritatea. Principalele domenii care le interesează sunt fashion și beauty”, a precizat Dorian Boerescu. Reprezentantul 2Parale a mai menționat că 60% dintre cumpărători au între 25 și 40 de ani.
Potrivit datelor coroborate oferite de ecomTIM 2013, Daedalus Millward Brown şi PayU România, începând cu anul 2007, piaţa de e-commerce a înregistrat o creştere medie de 40%. În ţara noastră, în prezent, 1,2 milioane de români îşi fac cumpărăturile online, conform GPeC Eurostat.
Potrivit studiului “Vocea cumpărătorului online” al companiei Daedalus Millward Brown, veniturile a 28,5% dintre cumpărători sunt între 1.001 şi 2.000 lei. Un procent de 42,8% dintre aceştia plătesc facturile la utilităţi, în timp ce 34% cumpără cosmetice şi parfumuri. Valoarea medie a unei vânzări este de 153 lei pentru produsele din zona fashion și de 133 lei pentru cosmetice.
COMMENTS