- 1 din 7 deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet, după declanșarea pandemiei de coronavirus.
Plățile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care sectorul comerțului electronic în România a înregistrat un avânt puternic după izbucnirea pandemiei de COVID-19.
Această perioadă a accelerat trecerea către mediul digital, multe companii fiind nevoite să își desfășoare activitatea online pentru a-și menține afacerea pe linia de plutire, iar măsurile de siguranță împotriva COVID-19 au influențat comportamentul de plată al consumatorilor. Astfel, există o preferință din ce în ce mai mare pentru plățile contactless și mobile, precum și o trecere la online.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online[1] a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Deși shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creștere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat.
Consumatorii români apreciază din ce în ce mai mult avantajul de a putea face cumpărături oricând și de oriunde, de a avea acces la o gamă mai largă de produse și de a compara prețurile. Cele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.
Deoarece comerțul electronic crește într-un ritm alert, prioritatea Visa este de a face experiența de plată digitală cât mai sigură și simplă pentru toți cei implicați, comercianți și consumatori deopotrivă. La ora actuală este foarte ușor și rapid să facem shopping online cu ajutorul dispozitivelor conectate la internet, iar tokenurile contribuie la securitatea sporită a tranzacțiilor digitale prin înlocuirea numărului de cont Visa de 16 cifre al deținătorului de card cu un identificator digital unic (token) pe care doar Visa îl poate decripta. Întrucât tokenurile sunt specifice unui anumit dispozitiv, comerciant sau tip de tranzacție și pot fi validate doar de Visa, acestea sunt inutile fraudatorilor.
Consumatorii care intenționează să facă achiziții online pot utiliza cu încredere serviciul card-on-file, disponibil în prezent la principalii comercianți online, care le permite utilizatorilor să își salveze datele cardului o singură dată, la activare, apoi să efectueze rapid, convenabil și sigur plăți cu un singur click.
Experiența de plată cu un singur click elimină parolele și nevoia de a introduce manual datele cardului și alte informații necesare pentru a finaliza o tranzacție online, odată ce un deținător de card s-a înregistrat. Ideea de la care s-a pornit este de a reflecta experiența simplă de plată din magazinele fizice, viziunea pentru viitorul comerțului digital fiind că noul buton va înlocui treptat procesul de cumpărare actual.
În contextul în care efectele COVID-19 continuă să se manifeste în toate aspectele vieții cotidiene și în mediul de afaceri, Visa își propune să contribuie la crearea unui viitor sigur pentru comerțul digital.
COMMENTS