Numărul de carduri MasterCard şi Maestro din România a crescut cu peste 30% între 2011 şi 2016, potrivit ultimelor date MasterCard. Avansul a fost susţinut de noile tehnologii, precum tehnologia contactless, de extinderea bazei de acceptare la nivelul pieţei locale şi de apariţia unor noi segmente de business precum tichetele de masă electronice.
“Piaţa cardurilor din România a început să îşi arate deschiderea pentru o creştere masivă a plăţilor electronice, dacă luăm în considerare evoluţiile recente din mediul de afaceri, dar şi din spaţiul public, pe marginea dezvoltării metodelor moderne de plată disponibile consumatorilor din România. Mastercard a fost dintotdeauna principalul promotor al mijloacelor de plată electronică şi vom continua să contribuim la valorificarea potenţialului pieţei locale” a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager MasterCard România.
Volumele tranzacţionate contactless prin intermediul cardurilor MasterCard şi Maestro au fost de 10 ori mai mari în 2015 faţă de 2014, printre cele mai ridicate rate din Europa. În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii contactless, rata de creştere a fost de peste 500% în 2015 comparativ cu 2014.
Avansul plăţilor contactless a contribuit la evoluţia pieţei cardurilor în ultimii ani, se mai arată în comunicatul MasterCard. Tranzacţiile contactless sunt folosite de comercianţi, de sistemele de transport public, în industria de curierat, de operatori de vendomate sau la festivalurile culturale. În numai trei luni, ponderea plăţilor contactless din totalul tranzacţiilor a crescut de la 2,7% la 40% în cazul anumitor comercianţi, potrivit datelor Mega Image pentru 2015. Mastercard este cel mai acceptat card din România, cu o reţea de acceptare de peste 144.500 terminale la nivel naţional, potrivit statisticilor BNR pentru primele trei luni ale anului 2016, şi cu o amprentă unică de acceptare în reţelele de transport public din România.
“Credem cu tărie că plăţile electronice au un efect favorabil atât asupra economiei, cât şi asupra tuturor participanţilor la aceasta: consumatorii au parte de experienţe de plată moderne, simple şi sigure, iar comercianţii îşi pot eficientiza şi creşte vânzările prin optimizarea fluxului de numerar. În plus, am avut un aport semnificativ pentru transformarea economiei din România, într-o direcţie pozitivă, şi mai mult decât atât, contribuim constant la închiderea ecartului dintre România şi ţările din UE privind incluziunea financiară” a adăugat Cosmin Vladimirescu, general manager Mastercard România.
MasterCard este o companie de tehnologie în industria globală de plăţi şi operează în peste 210 ţări şi teritorii. Produsele şi soluţiile MasterCard fac activităţile zilnice precum cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau management-ul finanţelor mai eficiente.
COMMENTS