Predare de ștafetă în managementul Nordic Food după 25 de ani de business în România

Predare de ștafetă în managementul Nordic Food după 25 de ani de business în România

Povestea Nordic Group, holdingul care include și compania Nordic Food, este una lungă și de succes, începută în 1991 de la o consignație și de la ambițiile a trei investitori temerari. Grupul de firme Nordic a crescut organic an de an, iar Nordic Food, ”nava-amiral” a holdingului, care are o pondere de circa 70% în busuiness-ul global al grupului, a devenit în timp, după fondarea sa în 1994, una dintre cele mai mari companii în domeniul distribuției produselor alimentare premium atât în retail, cât și în HoReCa. Într-un eveniment de presă bine articulat, compania a anunțat că transferă managementul către a doua generație. După 25 de ani de business made in Romania, în care compania a adunat în portofoliu peste 2.500 de produse internaționale premium distribuite la nivel național, Ciprian Moldoveanu (foto) a preluat conducerea sub propria viziune strategică.

Odată cu schimbarea managementului, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding ce a constat într-o reiterare a valorilor companiei, conform noii viziuni care a dus la o nouă identitate vizuală, un nou sediu și o nouă structură organizațională.

Trecerea către a doua generație de management a fost una rațională, dar în același timp emoționantă, având în vedere preluarea conducerii companiei de la tatăl meu. Cu toții stiam că va veni momentul, totul era fizic pregătit, dar cu toate acestea, pentru avalanșa de emoții nu te poți pregăti niciodată suficient. Nordic Food se ghidează după cinci valori fundamentale: Responsabilitate, Integritate, Inovație, Adaptabilitate și Optimism. Rebrandingul companiei a păstrat valorile și misiunea de a aduce consumatorilor bucurie la fiecare masă, dar a venit cu o abordare nouă, adaptată noilor tendințe. Cel mai important element al procesului de rebranding a fost schimbarea identității vizuale, aplicată la nivelul întregului grup. Asta a însemnat website-uri noi, un nou sediu în zona de Nord a Capitalei, noi echipamente, mașini, legitimații, cărți de vizită, etc. Prin toate aceste schimbări, cu un puternic impact în cultura organizațională, ne dorim să fim cât mai aproape de nevoile clienților din România și să le oferim produsele premium pe care și le doresc”, a explicat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food România.

Schimbările organizatorice au păstrat trendul ascendent Nordic Food în ceea ce privește evoluția financiară a companiei. Astfel, în 2017, cifra de afaceri a ajuns la 241 de milioane de lei (aproximativ 55 milioane euro), cu 5% mai mare față de anul 2016 (cca. 52 mil. euro).

Dacă 2017 a fost anul schimbărilor organizatorice, 2018 vine cu noutăți în ceea ce privește extinderea business-ului Nordic. De curând, Nordic Food a achiziționat compania Dupont Ingredient, unul dintre principalii săi competitori în ceea ce privește distribuția de produse franțuzești de patiserie-cofetărie în HoReCa. De acum înainte, prin intermediul Nordic Food, produsele care făceau parte din portofoliul Dupont Ingredient vor fi distribuite la nivel național către profesioniștii din sectorul de patiserie-cofetărie.

Totodată, un alt punct important pe lista acțiunilor desfășurate în anul 2018 este și investiția în dezvoltarea angajaților Nordic.

Planurile în ceea ce privește evoluția Nordic Food nu se opresc însă aici. Compania se gândește și la o prezență mai activă online, dar și la un nou serviciu pentru clienți. Cu o investiție de 150.000 de euro, noua aplicație de Warehouse Management System, Crosspoint, dezvoltată de firma Point Logistix, ce va fi implementată pe o perioadă de 3 luni, va ajuta la administrarea automată și completă a tuturor activităților de recepție, depozitare și livrare. Mai exact, prin noua aplicație dedicată clienților, vor fi optimizate toate operațiunile din depozit, de la recepție, la managementul termenelor de expirare, la managementul calității produselor, până la livrare.

Despre Nordic Food

Nordic Food a fost înființată în anul 1994 cu 100% capital românesc, sub denumirea de Nordic Import-Export CO. Astăzi, Nordic Food este o companie de vânzări, marketing și merchandising, cu acoperire națională.

Partenerii Nordic Food sunt în principal producători puternici din întreaga lume. În portofoliul companiei se găsesc astăzi 2.500 de produse alimentare premium împărțite în mai multe categorii, printre care: produse proaspete, produse congelate, ingrediente specializate, fructe&legume.

Produsele internaționale premium ajung în toată țara prin intermediul celor 1.300 de clienți direcți și 25 de subdistribuiori Nordic Food. În total, compania a ajuns astăzi la un număr de 244 de angajați.

Despre Nordic Group

Nordic Group a fost înființat în anul 1991 și a ajuns astăzi la o cifră de afaceri de 342 de milioane de lei, 18.450 de clienți, 2.700 de produse, 200 de branduri și 540 de angajați.

Grupul este format astăzi din patru companii de sine stătătoare:

Nordic Food: A luat naștere în anul 1994.

Nordic Logistic: O companie înființată în urmă cu 10 ani care a ajuns la o suprafață de depozitare de 8.000 de metri pătrați. Nordic Logistic transportă 45% alimente de bază, 30% produse proaspete, 10% produse congelate și 15% fructe și legume proaspete.

Nordic PetFood Production: Fondată în anul 1998, compania este producătorul numărul 1 în România de hrană uscată pentru câini și pisici, cu o producție de peste 70.000 de tone anual. Brand-urile Nordic PetFood Production sunt Skipper, Cookie și Kirby Cat.

Nordic Petfood Distribution: A fost lansată în anul 2005 pentru a oferi servicii de distribuție de calitate superioară pentru produse petfood și petcare.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0