Cele mai noi tehnologii de plată ale Mastercard, printre care și Pepper, robotul umanoid pentru care Mastercard a creat prima aplicație destinată cumpărăturilor, au fost prezentate în premieră în România. Tehnologiile au fost expuse în cadrul Mastercard Technology Summit, eveniment organizat de Mastercard pe 29 și 30 octombrie la Palatul Parlamentului, din București pentru presa de specialitate și parlamentarii români.
Mastercard Technology Summit se desfășoară pe parcursul a două zile și aduce în prim-plan evoluția impresionantă a tehnologiei în domeniul plăților digitale și impactul pe care aceasta îl are asupra dezvoltării economice a unei țări. Summit-ul include două evenimente:
Pe lângă expoziția propriu-zisă, deschisă pe 29 octombrie, compania organizează pe 30 octombrie Mastercard Round Table, eveniment ce reunește reprezentanți ai unor instituții-cheie din România. Mastercard pune pe agenda publică necesitatea digitalizării României și propune o serie de măsuri menite să îmbunătățească conectivitatea și utilizarea internetului, să dezvolte competențele digitale ale capitalului uman și să integreze tehnologia digitală.
„Mastercard este, prin definiție, o companie de tehnologie în industria globală de plăți, iar cele două evenimente din cadrul Mastercard Technology Summit nu fac decât să demonstreze nivelul foarte ridicat de inovație în direcția plăților electronice la care am ajuns, la nivel global. Vrem să fim un facilitator al comerțului, să facem viața oamenilor mai comodă și mai frumoasă. La nivel global, dejA 15% din totalul plăților sunt făcute electronic. În România, procentul este de doar 8-9%. Iată ce oportunitate de creștere există! ”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.
Mastercard Technology Exhibition a inclus accesul și testarea unei serii de metode de plată inovatoare, printre care robotul umanoid Pepper, Retail Mirror – oglinda inteligentă pentru cumpărături, Smart Table – care permite plăți contactless, precum și Cardul Biometric – care combină tehnologia cu cip cu autentificarea biometrică.
Aplicația dezvoltată de Mastercard permite transformarea robotului Pepper într-o platformă ideală pentru extinderea capabilităților de comerț. Până în prezent, sute de magazine au început să folosească robotul umanoid ca pe o nouă modalitate de a interacționa cu clienții. Pepper, dezvoltat de SoftBank Robotics, îi poate ajuta pe clienții unui restaurant să comande, economisind astfel timp și resurse, este util pentru companiile aeriene, care îl pot folosi la check-in și, nu în ultimul rând, poate oferi consultanță despre bunuri și servicii specifice, asigurându-se că toți clienții cu care interacționează au parte de o experiență unică.
Retail Mirror este un soi de ”oglindă fermecată”, creată de OAK Labs, care beneficiază de RFID – tehnologia identificării prin radiofrecvenţă. Retail Mirror este destinată cabinelor de probă și poate să înregistreze dimensiunile și preferințele de culoare ale clienților, să recomande ce alte articole de îmbrăcăminte din magazin se potrivesc cu produsele adăugate în coș și pemite plata direct în cabina de probă.
Cardul Biometric – combină tehnologia cu cip cu autentificarea biometrică, prin intermediul amprentei, pentru a identifica într-un mod ușor și comod și în condiții de siguranță posesorii de carduri atunci când fac achiziții din magazin.
Dreamhome AR – cu ajutorul Augmented Reality (AR), această tehnologie transformă experiența de mobilare a unei case într-una care le permite consumatorilor să-și aleagă obiectele de mobilier și să facă teste personalizate în timp real, în funcție de spațiul pe care îl au la dispoziție și, la final, să plătească.
Fly Faster Chatbot – chatbot-urile reprezintă una dintre cele mai noi tendințe tehnologice în e-commerce. Un bot este, în esență, un asistent automat, care le răspunde consumatorilor folosind informații programate. Mulți dintre acești asistenți comunică cu clienții prin intermediul unor mesaje de tip text și prin alte aplicații de mesagerie, prezente pe platforme pe care consumatorii le folosesc în mod frecvent. De exemplu, le permit clienților să efectueze rezervări pentru biletele de avion și să plătească pentru ele, reușind, astfel, să transforme un proces anevoios și plictisitor într-unul simplu și rapid.
Smart Table – masa inteligentă este o masă interactivă, inovatoare, concepută și dezvoltată de Mastercard pentru zonele de HoReCa din aeroporturi. Masa inteligentă transformă așteptarea din aeroport într-un moment de neprețuit, permițând plăți contactless și prin intermediul aplicațiilor mobile.
NuData – este o tehnologie care permite biometria comportamentală. NuData demonstrează capacitatea Mastercard de a face diferența dintre doi utilizatori diferiți care se loghează pe un website și cum utilizarea soluției Mastercard oferă o ilustrare diferențiată clară a logărilor biometrice ale celor doi utilizatori.
Wearables – device-urile care pot fi purtate, așa cum sunt ceasurile inteligente, brățările pentru fitness, bijuteriile și alte accesorii, primesc funcții de plată prin intermediul platformei de securizare a datelor de plată Mastercard Digital Enablement Service (MDES).
COMMENTS