Prima raportare CESOP în sistemul bancar

Prima raportare CESOP în sistemul bancar

La sfârșitul lunii aprilie, instituțiile financiare din România au avut obligația de a transmite către Agenția Națională de Administrare Fiscală a primei raportări CESOP, întocmită pentru primul trimestru din anul 2024.

CESOP (Central Electronic System of Payment information) este un sistem electronic centralizat introdus de Uniunea Europeană pentru a facilita monitorizarea tranzacțiilor financiare și pentru a combate frauda fiscală și evaziunea. 

Toate instituțiile financiare care operează în statele membre UE trebuie să raporteze periodic informații privind plățile transfrontaliere provenite din statele membre și despre beneficiarul acestora, în cazul în care numărul lor depășește pragul de 25 de tranzacții.

Dată fiind complexitatea acestei raportări, o serie de instituții bancare din România au ales să colaboreze cu NBD pentru a asigura o implementare eficientă și conformă cu cerințele CESOP. 

New Business Dimensions, recunoscută pentru expertiza sa în dezvoltarea de soluții software personalizate pentru instituțiile financiar bancare, a pus pus la dispoziție o echipă de specialiști dedicată și o soluție robustă pentru colectarea, procesarea și transmiterea datelor necesare raportării CESOP.

Echipa New Business Dimensions ne-a susținut în procesul de implementare a raportării CESOP. Soluția și suportul specialiștilor NBD au contribuit la asigurarea unei adaptări rapide și eficiente la noile cerințe„, Gabriela Bărbulescu, Director Operațiuni, Raiffeisen Bank România.

“Implementarea proiectului de raportare conform noilor reglementări CESOP a reprezentat o provocare complexă pentru echipa noastră, care este acum mai pregătită să răspundă noilor cerințe și să mențină un nivel înalt de eficiență operațională. În acest sens, au fost necesare analiza și integrarea rapidă a unui volum mare de date, din surse multiple într-un flux corect, care să asigure acuratețea raportării.

Colaborarea noastră cu partenerul NBD a fost deosebit de importantă pentru succesul acestui proiect. Prin eforturi comune, am reușit să dezvoltăm un sistem care respectă noile reglementări și care, totodată, îmbunătățește semnificativ capacitatea noastră de a gestiona datele și de a genera rapoarte cât mai precise și la timp, în următoarele trimestre de raportare”, Monica Elena Tudor, Business Analyst, CEC Bank

Provocarea pregătirii acestei raportări a fost integrarea rapida a unui volum mare de date din surse multiple, într-un flux stabil și fiabil necesar generării corecte a raportării. Astfel de colaborări sunt deosebit de importante pentru a susține instituțiile financiare să se adapteze și să răspundă cerințelor tot mai complexe de reglementareCorina Nabusevschi, Business Analyst Manager, New Business Dimensions.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0