Mai mult de 30 de profesioniști din sistemul de sănătate din România vor participa pe 4 noiembrie la cea de-a patra conferință din seria ComuniHealthCare, organizată de Casa de avocatură Bordianu & Asociații, pentru a înțelege cum să facă față provocărilor în ceea ce privește etica medicală, eficientizarea fiscală, promovarea și comunicarea medic-pacient.
”Aceasta este a 4-a ediție pe care o organizăm, face parte din inițiativa Casei de avocatură Bordianu & Asociații de a se implică în educarea antreprenorilor din sistemul medical, de a-i ajuta să înțeleagă cum își pot face mai bine profesia sau cum își pot vinde mai bine produsele și serviciile, în deplin acord cu prevederile legale și în deplin respect față de clientul final. Conferințele se adresează exclusiv profesioniștilor din sistemul de sănătate, în timp ce prin webinariile din cadrul programului <Chance or Change> vizăm antreprenori din toate domeniile”, spune Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislația muncii și în domeniul practicii medicale, membru fondator al Casei de avocatură Bordianu & Asociații.
Evenimentul ComuniHealthCare este structurat pe patru paneluri: Pacientul, Banii, Binele și Publicitatea. În cadrul primului panel, dedicat relației medic-pacient, vor fi abordate subiecte precum: ce vrea, de fapt, pacientul, comunicarea medic-pacient, teama de conflict, de ce este nemulțumit pacientul, variante de abordare a situațiilor conflictuale cu pacientul nemulțumit. Acesta va fi susținut de Simona Radu Răuță, medic primar psihiatru, expert în etică și în relația medic-pacient.
”Sunt medic primar psihiatru cu experiență clinică de peste 20 de ani în trei țări europene. Cred în necesitatea educării medicilor vis-a-vis de provocările din diada medic-pacient, în poziționarea corectă în această relație ca element de reducere a riscului de conflict, în dorința de a <îmblânzi> temerile legate de conflictul cu pacientul și în oportunitatea implementării unui ghid al comunicării care să disipe neclaritățile acestui subiect”, spune dr. Simona Radu Răuță.
Formele de răspundere specifice profesiei medicale reprezintă tema celui de-al doilea panel, susținut de Cătălina Bordianu Calangiu, avocat al Baroului București, specializat în domeniul practicii medicale. În cadrul acestui panel, vor fi discutate subiecte precum formele de malpraxis medical, regulile care se aplică în publicitatea serviciilor medicale, concurența neloială pe piața serviciilor medicale, răspunderea juridică pentru încălcarea obligațiilor de etică, relația medicului cu Colegiul Medicilor din care face parte, cu Direcția de Sănătate Publică, cu instanțele de judecată și parchetele.
”Lucrez în domeniul practicii medicale de peste zece ani și mă recomandă experiența mea atât în relație cu medicul, cât și cu pacientul. Am gestionat litigii de malpraxis cu valoare de 500.000 de euro și am o vastă experiență în funcționarea activității și provocările relațiilor unităților medicale cu instituțiile cu atribuții de control. Provocările cu care se confruntă medicii sunt cele legate de modul în care sunt percepute practica medicală și încrederea în actul medical. Particip la acest proiect din dorința de schimbare, de necesitatea punerii în valoare a actului medical, punând în prim plan nevoia de comunicare și înțelegere a pacientului, de implicare a acestuia în procesul decizional cu privire la îngrijirile medicale ce i se acordă”, precizează avocatul Cătălina Bordianu Calangiu.
În cadrul celui de-al treilea panel dedicat banilor – ”Să citim în cifre” –, Valentina Saygo, expert contabil și consultant fiscal, își propune să traducă pe înțelesul participanților legislația fiscală din România, abordând subiecte precum: forma optimă de organizare a cabinetului/clinicii, primele venituri, cheltuieli deductibile, nedeductibile sau cheltuieli deductibile limitat, buget și cashflow, TVA, spaima de Fisc, ce trebuie să îi ceri contabilului.
”Am o experiență de peste 20 de ani în contabilitate și cred că rolul oricărui contabil este să educe antreprenorul. De aceea, misiunea mea este de a traduce din română în română legislația fiscală pe înțelesul tuturor. Îmi doresc un mediu antreprenorial curat, educat și etic, iar azi este nevoie, mai mult ca oricând, de educație antreprenorială în mediul medical. Necunoașterea legii nu înseamnă că scapi de amendă, căreia i-am putea spune chiar <taxa pe inconștiență>”, punctează Valentina Saygo.
Despre publicitate și promovarea serviciilor medicale se va discuta în cadrul celui de-al patrulea panel, care va fi susținut de Oana Chivu, expert în marketing, fiind abordate subiecte precum rețelele de socializare, cum se poate ”umaniza” figura medicului cu ajutorul social media, dacă se poate face cross-selling în medicină, traseul pacientului – de la primul contact la programare, vizită în clinică, recomandări terapeutice, monitorizare, fidelizare, soluții de promovare.
”Lucrez în marketing de peste 15 ani și pot spune că domeniul medical nu face notă discordantă: clinicile și cabinetele doresc să ofere pacienților informații corecte și tratamente eficiente într-un cadru clar, cu explicații ușor de înțeles bazate atât pe expertiza profesională, cât și pe empatia unui om. Obiectivul meu este să ofer profesioniștilor din domeniul medical cele mai bune unelte pentru a promova fix acest lucru într-un mod etic și onest prin prezență constantă și relevantă pe canalele de social media, un site ușor de folosit și de înțeles, utilizarea Google Ads și Facebook Ads într-un mod care să respecte codul de conduită unic al meseriei de medic”, explică Oana Chivu.
Conferința ComuniHealthCare se află la a patra ediție, la primele trei participând peste 100 de profesioniști din sistemul medical din România.
COMMENTS