Raiffeisen Bank a amânat ratele pentru peşte 25.000 de clienţi

Raiffeisen Bank a amânat ratele pentru peşte 25.000 de clienţi

Banca pune la dispoziţia clienţilor cu credite multiple canale pentru solicitările de suspendare a ratelor, conform OUG37/2020 * Mărim continuu capacitatea call-center-ului, dar timpii de aşteptare rămân mari, pentru că numărul de apeluri este în creştere * Clienţii au la dispoziţie multiple canale pentru informaţii, dar şi pentru transmiterea de solicitări;

În perioada 16 martie – 3 aprilie, de la decretarea stării de urgenţă până la intrarea în vigoare a OUG 37/2020, Raiffeisen Bank a soluţionat cererile a peste 25.000 de clienţi persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea platii ratelor, în contextul impactului pandemiei de COVID19.

“Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienţii care aveau în contract opţiunea de amânare a ratelor, precum şi posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fără nici o altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat şi cu înregistrare a opţiunii clientului. Pentru alţi circa 7.000 de clienţi am găsit soluţii potrivite cu situaţia concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal în contextul în care oamenii sunt îngrijoraţi că le scad veniturile sau că îşi pierd locul de muncă să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgenţă, să vadă ce posibilităţi sunt dacă au nevoie de o amânare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte să găsim soluţii rapide, inclusiv operaţionale, care nu sunt deloc simple în pandemie, pe de altă parte să înţelegem bine şi situaţia concretă a clientului; amânarea ratelor este o soluţie temporară, însă trebuie înţeles şi faptul că, de pildă, OUG 37/2020 oferă posibilitatea de suspendare a ratelor până la 9 luni, dar asta nu înseamnă că e necesară o amânare atât de extinsă, şi nici că e potrivită pentru orice situaţie”, a explicat Cătălin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice.

Recomandarea băncii pentru clienţii săi este să-şi analizeze nevoile în mod raţional, să nu ia decizii financiare pripite şi să nu se supună la şocuri, nici acum şi nici în viitorul apropiat. 9 luni în plus la un credit poate fi o perioadă destul de mare.

În acelaşi timp, este bine să fie utilizate toate canalele puse la dispoziţie de bancă pentru orice informaţii legate de servicii şi produse, pentru a micşora timpii de aşteptare în call-center.

“În aprilie comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut avem un număr de apeluri cu 200% mai mare. Oamenii sună în principal pentru activarea serviciilor de mobile banking, informaţii legate de produse şi servicii şi solicitări de amânări la raţe. Lucrăm cu echipe extinse, în diferite clădiri, căci trebuie să respectăm regulile de protecţie sanitară. Am mărit capacitatea echipei de call-center şi ni se alătură şi colegi din reţeaua de agenţii pentru a micşora timpii de aşteptare, pentru că înţelegem că este un canal foarte important pentru client în această perioadă. În acelaşi timp, diversificam canalele pe care clienţii pot să ajungă la noi, să transmită solicitările sau să primească informaţii utile”, a spus Gabriel Chenescu, directorul Centrului Operaţional al Raiffeisen Bank.

Banca colectează solicitări conform OUG 37/2020 pe următoarele canale:
formular online pe site https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/asistenta/suspendare-rate-credite/, la telefon*2000, pe email suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro, în agenţiile băncii sau prin poştă, la adresa din Bucureşti, Calea Floreasca, nr. 246 D, cod poştal 014476 . Clienţii băncii pot opta pentru noile reglementări în termenul legal, adică până la 14 mai 2020.
Se poate solicita facilitatea de suspendare a obligaţiilor de plată pentru unul sau mai multe credite deţinute, iar clientul va înregistra o singură solicitare menţionând toate produsele de creditare pentru care vrea să primească facilitatea. Fiecare produs de creditare pentru care se solicita amânarea la plata trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, conform OUG 37/2020 şi a normelor de aplicare:
– să fie afectat direct sau indirect de pandemia de COVID19;
– creditul să fi fost acordat înainte de 30.03.2020;
– creditul să nu înregistreze restante la data de 16.03.2020;
– să nu fi fost declarată scadenta anticipată până la 30 martie 2020 inclusiv.
Clienţii pot găsi informaţii despre unităţile băncii care sunt deschise şi funcţionează, cu respectarea tuturor regulilor de protecţie sanitară pe site-ul băncii: https://www.raiffeisen.ro/covid-19/
De asemenea, detalii despre modul în care funcţionează aplicaţia Raiffeisen Bank Smart Mobile pot fi găsite în acest video;
Raiffeisen Bank îşi asigură clienţii că activitatea de bază a băncii va fi asigurată în această perioadă şi că va continua să ia toate măsurile necesare pentru a-şi proteja clienţii, angajaţii şi partenerii.
La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea în portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. Totodată, banca are o reţea de 800 ATM-uri, 300 maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi 22.000 de POS-uri.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0