Raiffeisen Bank lansează o platformă online dedicată educației financiare a românilor. Serialul pe care îl lansăm astăzi cuprinde zece episoade video în care diverse personalități se întâlnesc la Money Bistro să împărtășească experiențe și sfaturi pentru o viață financiară sănătoasă.
Disponibil pe platforma MoneyBistro.ro, prima serie este găzduită de vedeta de televiziune Andi Moisescu și are ca invitați economiști, chefi sau pasionați de gastronomie, jurnaliști, bloggeri și antreprenori. Conceptul programului de educație financiară pornește de la ideea că românii se află pe ultimul loc din Europa în ceea ce privește cunoștințele financiare dar sunt, în același timp, din ce în ce mai mult interesați de a avea un stil de viață sănătos din toate punctele de vedere.
„Money Bistro a apărut din nevoia de a ne implica în educația financiară a românilor, dar și din dorința de a face altfel decât până acum aceste lucruri. Așadar, vă invităm la Money Bistro, un spațiu virtual în care ne vom lua bugetul la bani mărunți, să discutăm concepte financiare de bază și să demontăm mituri false despre bani. Scopul este ca fiecare să aleagă, așa cum o face în orice alt aspect al vieții, conduita financiară care îi face bine lui și familiei sale”, a declarat Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România.
Invitații din primul sezon la Money Bistro sunt: Steven van Groningen, președinte Raiffeisen Bank România, chef Marius Tudosiei, Cori Grămescu, specialist în nutriție și stil de viață sănătoasă, Ionuț Dumitru, economist-șef Raiffeisen Bank, vloggerul Andrei Șelaru (Șelly), Marius Ștefan, CEO Autonom România, bloggerul Cristina Mazilu, Mazilique.ro, jurnalista Paula Rusu, bloggerul Adela Pârvu și Vladimir Kalinov, vicepreședinte retail Raiffeisen Bank. Aceștia au povestit cum stabilesc valoarea banilor, de ce tratează inflația ca pe o „febră musculară” a banilor, cum își pregătesc „vitaminele” pentru cămara de urgență și când își permit unele „plăceri” vinovate.
Alături de episoadele cu invitați speciali, pe MoneyBistro.ro publicul larg va găsi și pastile educaționale, sub forma unor infografii video menite să explice „cu ce se mănâncă banii”, cât și interviuri în profunzime cu cei 10 invitați speciali ai primului sezon din Money Bistro.
Românii și stilul de viață financiară sănătoasă
Conform Standard&Poor’s Financial Literacy Survey, românii sunt pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește alfabetizarea financiară, doar 22% dintre aceștia putând răspunde corect la 3 din cele 4 întrebări ce măsoară abilitatea de a înțelege concepte financiare precum administrarea riscului, inflație sau dobândă bancară1.
Pe de altă parte, numărul românilor ce folosesc un cont bancar a ajuns în 2017 la 58%3, ceea ce înseamnă că mai bine de jumătate dintre românii „bancarizați” nu digeră concepte legate de educație financiară.
„Faptul că 1 din 3 români a pus bani deoparte în ultimul an e bine, dar ne arată că avem și o problemă la nivel de societate: o anume incapacitate de a planifica, de a gândi înainte, de a face pasul spre a pune banii la treabă. Cred că, pas cu pas, prin programe de educație financiară cum e și Money Bistro, putem începe să regândim obiceiul de a economisi, procesul de a planifica bugetul personal, de a învăța ingredientele de bază pentru un stil de viață financiară sănătoasă”, a declarat Vladimir Kalinov, VP Retail Raiffeisen Bank România.
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate în piaţa bancară din România, susţine peste 100.000 de companii să-şi dezvolte afacerile şi este banca pe care au ales-o 2 milioane de clienţi persoane fizice. Raiffeisen Bank România contribuie an de an la dezvoltarea comunităţilor unde activează și se implică în proiecte culturale, educative, pentru un stil de viață sănătos, dar și în sprijinirea startup-urilor locale prin programe ca Elevator Lab sau Factory by Raiffeisen Bank.
La 30 septembrie 2018, banca avea 5.037 de angajați, 425 de agenții în toată țara, o rețea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri și 210 mașini multifuncționale.
COMMENTS