Clienţii Raiffeisen Bank vor putea, în viitor, să solicite informaţii despre soldul conturilor, istoricul tranzacţiilor şi vor putea să iniţieze plăţi de pe medii online externe, datorită noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank. Pe noul portal Open Banking (https://developer.raiffeisen.ro), companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele băncii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clienţilor Raiffeisen Bank informaţii despre conturile lor oriunde, oricând, în baza acceptului lor.
Platforma de Open Banking a fost dezvoltată cu ajutorul grupului Raiffeisen Bank Internaţional (RBI), ţinând cont de prevederile introduse de Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European şi a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienţilor şi standardele deschise, comune şi sigure de comunicare (“Regulamentul delegat”). Actul normativ european aduce beneficii clienţilor băncii, care au libertatea să-şi aleagă platforma de pe care află informaţii bancare sau fac plăţi, dar şi cu oportunităţi pentru companiile furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, ale căror aplicaţii pot fi îmbunătăţite cu date şi informaţii din partea băncilor.
Pentru a veni în întâmpinarea companiilor furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, portalul de Open Banking are şi o zonă de testare (https://developer-test.raiffeisen.ro). În mediul de test, firmele autorizate ori fintech-urile îşi pot pregăti viitoarele aplicaţii prin explorarea API-urilor (Application Programming Interfaces) cu date de test puse la dispoziţie de Raiffeisen Bank. Lansată în dată de 14 martie 2019, conform cerinţelor regulatorii, https://developer-test.raiffeisen.ro a fost accesat de dezvoltatori, în mare parte fintech-uri, atât din ţară, cât şi din UE. O echipă dedicată de specialişti din Raiffeisen Bank oferă suport constant tuturor dezvoltatorilor.
Lansarea platformei de Open Banking este încă un pas pe care Raiffeisen Bank îl face atât la nivel local, cât şi la nivel de grup RBI, pentru dezvoltarea colaborării cu fintech-urile. În 2017, RBI a lansat Elevator Lab, care a devenit cel mai mare program de parteneriate cu fintech-uri din Europa Centrală şi de Est. În cadrul programului de accelerare Elevator Lab, în doar 2 ani, RBI, împreună cu alte bănci din grup, a dezvoltat parteneriate şi noi iniţiative cu 14 fintech-uri.
Raiffeisen Bank a intensificat, în ultimii ani, procesul de simplificare şi transformare digitală. A investit în noi tehnologii, pentru a pune bazele unei infrastructuri IT sigure şi flexibile, şi lucrează la îmbunătăţirea modelului de lucru. Astăzi, banca le oferă clienţilor o suită de soluţii digitale de creditare, plăti online şi plăti cu dispozitive mobile care să răspundă nevoii clienţilor de a avea acces la servicii bancare oriunde, oricând. Raiffeisen Bank are peste 650.000 clienţi digitali care folosesc aplicaţiile Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online.Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienţi persoane fizice, 92.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. Banca are aproape 5000 de angajaţi, peste 400 de agenţii în toată ţara, aproximativ 900 de ATM-uri, 250 de maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de 20.000 de POS-uri.
COMMENTS